MTV3: Oulun hätämajoituksen ruoka menossa roskikseen
100 kg ruokaa menossa roskiin. Tuli vähän paha mieli...
Kommentit (54)
Voi, toivottavasti joku ottaa nuo ruoat edes salaa mukaansa jätteistä. Mun mielestä nuo hygieniaketjut ovat täyttä humpuukia. Meilläkin syödään monesti pari viikkoa samaa ruoaa, välillä jäähdytetään ja seisotetaan hellalla. Hyvin nuokin ruoat kelpaisivat.
Mua suorastaan oksettaa just nyt. Tä on ihan älytöntä ja sairasta!
Huomenna saisivat kyllä olla ilman ilmaista ruokaa ja loppuelämän. Vituttaa järjettömästi tuollaiset inisijät.
Olihan tuo annos aika aneemisen näköinen, jos vertaan siihen, mitä päivittäin omalta lautaseltani löytyy. Suomessa nyt vaan ruoka ei ole yhtä halpaa kuin näiden turvapaikanhakijoiden kotimaassa. Nuo ihmiset eivät vielä edes tiedä, että jos turvapaikan lopulta saavatkin ja siten toimeentulotukea yms, niin tammikuussa saavat olla ikionnellisia, jos heidän rahansa riittävät hevi-osastolla muuhunkin kuin perunaan, porkkanaan, sipuliin ja lanttuun.
Minusta on aika ymmärrettävää, että kun nämä ihmiset käyvät marketeissa ja näkevät siellä runsaat valikoimat, niin he ihmettelevät, miksi heille tarjottu ruoka on mitä on. Kaupat ovat pullollaan mitä erilaisempia kasviksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja. Vaan eipä se suomalainen pienituloinenkaan siitä yltäkylläisyydestä pääse osalliseksi ja sama tilanne tulee olemaan myös näillä turvapaikanhakijoilla, jos eivät - ja todennäköisesti eivät - pääse hyväpalkkkaisiin töihin.
Ihana tuo yksi joka istuu syömässä: 'Tästä minun on tykättävä, ihmiset täällä ovat erilaisia' :')
Nyt loppuu se unelmointi sit jo! Tämä paska alkaa olla nähty!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:22"]
Ihana tuo yksi joka istuu syömässä: 'Tästä minun on tykättävä, ihmiset täällä ovat erilaisia' :')
[/quote]
Jep, pisteet tuolle kaverille! ap
Ihan sairasta tuhlausta. Ei varmaan kannata hetkeen tarjoilla näille ruokaa...
Nyt ihan oikeesti! Minä tavallinen duunari vedän riisiä ihan kiltisti naamaariini. Maustan sitä kurkumalla, chilillä, mitä nyt sattuu olemaan. Kyllä pistää vihaksi.
Olkoon syömättä jos ei kelpaa. Tuo ruoka äkkiä jonnekin asukastuvalle, mistä suomalaiset voi sitä hakea huomiseksi ruoakseen. Mitä niitä hyysätään. Ruoka on tarjottu, se syö ken syö ja loput olkoot hiljaa.
Tekee todella pahaa. Minulle olisi kelvannu ihan mikä tahansa ruoka!
Huomenna voi jakaa ilmaiseksi työttömille ja eläkeläisille.
Voisko nää jakaa leipäjonon tyyliin?
Itkuhan tässä tulee kun tuommoista lukee.
Itsellä ei ole rahaa ruokaan ja kaapit tyhjinä
Miksi sitä ylimääräistä ei voida jakaa suomalaisille vaan pitää heittää roskiin
Viekää ruoka seurakunnalle joka jakaa sen köyhille suomalaisille, jotka joutuvat jonottamaan leipäjonoissa.
Oon ihan tosissaan ollut suht myönteinen pakolaisten suhteen ja ajatellut, että pitäähän hädässä olevia auttaa. Noh. Hädässä oleva ei kieltäydy syömästä ruokaa, joka on ihan oikeasti SYÖTÄVÄÄ. Ei tuo mitään koiranruokaa ole vaan ihan perusruokaa. Ei mitään parhainta mahdollista, mutta ruokaa jonka pitäisi kaiken järjen mukaan kelvata ihmisille jotka tulevat sotaa pakoon (oletetusti). Menkööt takaisin sinne mistä tulivat.
Eikö niille kavereille voi tuosta antaa jotakin rangaistusta? Suomalaiset duunaa niille ilmaset ruuat ja antaa majoituksen ja rahaakin ja ne vaan valittaa. Siis tosi törkeitä ihmisiä! Noi mitään turvapaikkaa tarvitse!
Toivottavasti kuoleva nälkään.