Luottokorttiin lisää katetta maksamalla ylimääräistä?
Jos minun luottoraja on 2000€ ja maksan sinne 1000€ ylimääräistä, Voinko maksaa 3000€ ostoksen? Pankki ei suostu nostamaan luottorajaa koska olen työtön.
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:11"]
Eli lainaat itsellesi tonnin? :D Mun mielestä pitäis kyllä onnistua.
[/quote]Eli siis Visalla on silloin 3000€ katetta?
Ei onnistu. Luottoraja on se mikä on.
Mun mies ainakin kerran maksoi vahingossa visalaskua enemmän kuin olisi pitänyt, ja se kate visalla oli luottoraja+liikaa maksetut. Voihan tuon varmistaa vielä pankistakin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:15"]
[/quote]
Kyllä minulla on ainakin verkkopankki näyttänyt kortille katetta yli luottorajan, jos olen maksanut ylimääräistä. En tosin ole kovin isoilla summilla kokeillut, joitakin kymppejä mennyt joskus yli.
Kysy suoraan pankista, niin saisit nopeammin oikean vastauksen
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:15"]
[/quote]
Kyllä minulla on ainakin verkkopankki näyttänyt kortille katetta yli luottorajan, jos olen maksanut ylimääräistä. En tosin ole kovin isoilla summilla kokeillut, joitakin kymppejä mennyt joskus yli.
[/quote]
mutta se, että kortilla on katetta yli luottorajan, ei välttämättä tarkoita, että sillä voisi maksaa luottorajan ylittävää kertaostosta. Jos taas ei ole kyse kertaostosta, ei ole ongelmaakaan, koska luotonhan voi maksaa pois milloin vain.
Mikset maksa osaa ostoksesta käteisellä ja sen minkä pystyt maksat luottokortilla? Jos siis sulla kuitenkin on rahaa sen verran kuin haluaisit katetta nostaa.
Itse (mastercard) maksoin vahingossa liikaa edellisessä kuussa. Seuraavan kuun saldo oli - tai + en muista kuinkapäin se meni. Eli seuraavan kuun luottoraja tuli täyteen vasta kun oli ostettu se alkusaldo ja sovittu luottoraja. Ja kerran visalla maksoin kesken kk laskun pois, koska olin ylittanyt luottorajani ja tarvitsin ulkomailla luottokorttiani edelleen. Riippuu varmaan luotonantajasta ja omasta luottohistoriasta.
Sorry en lukenut aloitusta kunnolla. En usko, että voit maksaa 3000 ostoksen. Maksa osa tosiaan debitllä ja osa credittillä.
t.10
Kyllä ainakin Nordean Visa toimi muutama vuosi sitten noin. Kun matkustin USAhan, siirsin kortille ylimääräistä, jotta rahat varmasti riittäisivät matkan ajaksi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:32"]Kyllä ainakin Nordean Visa toimi muutama vuosi sitten noin. Kun matkustin USAhan, siirsin kortille ylimääräistä, jotta rahat varmasti riittäisivät matkan ajaksi.
[/quote]
kuten jo todettiin, on eri asia maksaa monta pienempää ostosta näin, kun maksaa kerralla yksi iso luottorajan ylittävä ostos.
Hyvä kysymys kyllä!
Jos ostaa esim. auton tai jonkun muun kalliin tuotteen, jolla on jonkinlainen takuu (tai esimerkiksi lentomatka jne), niin ehdottomasti kannattaisi maksaa luotolla eikä osaa käteisellä tai muutenkaan!
Eli lainaat itsellesi tonnin? :D Mun mielestä pitäis kyllä onnistua.