Maailman paras leivonnainen, jonka haluaisit juhliin
Juhlat tulossa, mutta ideat lopussa. Brita-torttu ehkä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Hassua, olin juuri tulossa vastaamaan brita-kakun.
Ei se sitten voi ihan huonokaan ratkaisu olla!
Olin kans tulossa sanoon britakakku :D
Mokkapalat ja oikealla kahvilla, ei pelkkä sokerimössö
Brita on ihana. Täytteeksi kermavaahto-tuorejuustoseos ja marjoja.
Itse olen toscakakun ystävä... Vuosia mennyt kun syönyt viimeksi.
voileipäkakku ja vanhanajan vadelmakermakakku, ei mitään ihme marenkeja tai marsipaaneja yms
Voileipäkakku, bebeleivos, letut ja hillo&kermavaahto
Sacher-kakku on kyllä ehdoton ykkönen. Ei ole parempaa eikä klassisempaa leivonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihana klassikko. Harmi vaan kun nykyään niin monella on manteliallergia. Britakakkuunkin kuuluu ne mantelilastut jotka saa ihanan paahteinen maun uunissa.
Huh kun kuola valuu ajatellessa näitä kaikkia! Bebe-leivokset on myös ihana idea, mutta niiden pitää olla itse tehtyjä, mahtaako olla miten työläät?
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihana klassikko. Harmi vaan kun nykyään niin monella on manteliallergia. Britakakkuunkin kuuluu ne mantelilastut jotka saa ihanan paahteinen maun uunissa.
Meidän juhliin tulevilla ei ole mitään allergioita, eli manteliset käyvät oikein hyvin. Toskapalat ovat niin hyviä!
Manteliallergia? En ole kuullutkaan. Onko se tosiaan yleistä? Olen kuvitellut että mantelit on jotenkin neutraaleja kun maitokin korvataan usein mantelimaidolla ja jauhojen tilalla mantelijauhetta.
Anteeksi kun kysyn typeriä, mutta ei ole kokemusta allergioista.
Vierailija kirjoitti:
Manteliallergia? En ole kuullutkaan. Onko se tosiaan yleistä? Olen kuvitellut että mantelit on jotenkin neutraaleja kun maitokin korvataan usein mantelimaidolla ja jauhojen tilalla mantelijauhetta.
Minä olen ollut mantelille allerginen, aivan samoin kuin pähkinöillekin. On tullut pahat oireet. Iän myötä on vähän helpottanut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi manteli joskus alkaa kutittaa suuta. Ei yhtä pahasti kuin hasselpähkinä.
Billnäsin Ellen Svinhufvudin kakku on kyllä kaiken muun yläpuolella. Meidän suvun herkkujen herkku ja tätä ei nykyään edes yritetä itse leipoa, vaikka kaikki muut perhejuhlien (ristiäisistä hautajaisin) tarjottavat ovat jo ainakin 100 vuotta olleet omatekoisia. Enkä liioittele.
Vierailija kirjoitti:
Billnäsin Ellen Svinhufvudin kakku on kyllä kaiken muun yläpuolella. Meidän suvun herkkujen herkku ja tätä ei nykyään edes yritetä itse leipoa, vaikka kaikki muut perhejuhlien (ristiäisistä hautajaisin) tarjottavat ovat jo ainakin 100 vuotta olleet omatekoisia. Enkä liioittele.
Eikö se tunnu raskaalta? Katsoin, että päävalmistusaine on voi?
Te ylistätte nyt jotain Britakakkua. En tiedä mikä se on, minun täytyy googlata, täytyy kokeilla joskus, kiitos vinkistä.
Itse olen huomannut että merkitystä on sillä että kuka sen leivonnaisen valmistaa, miten se valmistetaan, mistä raaka-aineista. Paras leivonnainen jonka olen elämäni aikana syönyt: KÄPYKAKKU. Yhden kerran! Yhden ainoan kerran! Tai siis olenhan minä käpykakkua toistekin syönyt, jotain sattumanvaraista supermarketin käpykakkua joka maistui sattumanvaraiselta. Mutta yhden kerran kävin erään kaverini vanhempien luona kylässä ja söin käpykakkua jonka hänen äitinsä oli valmistanut. Kaverini isä oli joku älyttömän pitkän kansainvälisen uran tehnyt eversti, ja äiti oli oikea vanhanajan "edustuskotiäiti". Se äiti oikeasti oli omistanut elämänsä sille että kaikki kotona oli mahdollisimman siistiä ja hienoa ja järjestyksessä... ja ruoka oli mahdollisimman hyvää. Ja tsiisus sentään se käpykakku oli hyvää! Oh my god! Kunpa saisin joskus taas elämässäni maistaa jotain niin ihanaa. Pitää etsiä se kaveri tai ainakin se edustuskotiäiti taas jostain. Niinkuin se "Bree Van de Kamp" tv-sarjassa "Täydelliset naiset". Tavallaan ihan turha nainen joka ei tee ikinä mitään. Mutta tavallaan taas aivan täydellinen nainen joka omistaa elämänsä sille että tekee jokaisesta ruokailusta mahdollisimman maittavan.
On tosiaan olemassa kotiäitejä jotka ovat täydellisen laiskoja ja vain istuvat päivät pitkät sohvalla katsellen televisiota, niitä kotiäitejä olen nähnyt turhankin paljon, "sohvakotiäitejä". Ja sitten taas on olemassa harvinaisia "edustuskotiäitejä" jotka ahkeroivat ihan sikana luodakseen täydellistä ruokaa. Ainoa täydellinen ruoka jonka olen sellaiselta naiselta elämäni aikana saanut: käpykakku. Toivottavasti saan joskus taas uudestaan.
Hassua, olin juuri tulossa vastaamaan brita-kakun.