Kauanko kalaa pidetään uunissa!?
Joo ennen kuin tuomitsette, niin oon 16v ja pitäs viideks tehä uunissa 1,5kg lohifilee. En ole ennen tehnyt ä, joten siksi vähän kujaan. Montako astetta ja kauanko pidän ettei jää raa'aksi?
Ja laitanko suolaa tms. kalan päälle?
Kommentit (12)
Laita suolaa, valkopippuria ja voinokareita päälle. Uuni 200 astetta 20-30 min.
Laita suolaa (ja pippuria), 225 astetta 20-30 minuuttia fileen paksuudesta riippuen uunin keskitasolla. Myös grillivastuksilla kypsentäen tulee hyvä.
En kyllä voita laittaisi rasvaiselle kalalle.
3
Ei sitä välttämättä tarvitse pidellä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:54"]
Laita suolaa, valkopippuria ja voinokareita päälle. Uuni 200 astetta 20-30 min.
[/quote]
Miksi rasvaisen kalan päälle pitää laittaa vielä lisää rasvaa?
Laittaisin suolaa ja mieleisiäni mausteita, esimerkiksi tilliä, pippuria tai vaikka soijaa, inkivääriä ja valkosipulia. Pitäisin 200 asteessa tuon yllämainitun 20-30 minuuttia, ja katsoisin sitten onko kala kypsää ihan vain leikkaamalla paksuimmasta kohdasta.
Laita suolaa. Itse oon pitänyt lohta aina n. 20 min ja suurinpiirtein 175 asteessa...?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:59"]
Laita suolaa. Itse oon pitänyt lohta aina n. 20 min ja suurinpiirtein 175 asteessa...?
[/quote]
Sama, 225 olisi ainakin meidän uunilla liikaa
Kyytipojaksi kermaviiliä, johon sekoitetaan 1 sipuli hienoksi hakattuna ja sitruunapippuria.
enpä tiedä, noi iso, pidän aina väh. 45min.
Mä pidän kuivemmasta/kypsemmästä kalasta, joten pidän kyllä kauemmin kuin tuon ajan. Päälle suolaa, pippuria, sipulia, tilliä. En tykkää sellasesta lällyisestä kalasta, joka kai on normaalien ihmisten mieleen. ;)
Sitruunatäysmehua kalan päälle ruokapöydässä.