Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko töissä käyvä, kouluttautunut ja hyvätuloinen, mutta kaveriton ihminen syrjäytynyt?

Vierailija
08.04.2022 |

Jos ei ole kavereita tai ei ole koskaan ollut parisuhdettakaan tai mitään tapailuja eikä oikeastaan mitään muutakaan ihmissuhteita. Vanhempiin sekä sisaruksiin etäiset välit ja työt on etänä niin ei työkavereiden kanssakaan juttele muista kuin työasioista.

Lasketaanko syrjäytyneeksi?

n29

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kyllä. Mutta ei, jos ajatellaan syrjäytymisen olevan kokonaisvaltainen asia.

Vierailija
2/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Jos työt lähtee alta niin sitten tuolla ihmisellä ei ole mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
4/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa

Vierailija
5/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa, työssä, oon välit perheeseen mitä ei yhtään ystävää. En koe olevani syrjäytynyt.

Vierailija
6/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kavereita, ainoastaan perha ja mies asuu ulkomailla. En käy edes töissä. Juttelen silti puhelimessa joka päivä mieheni kanssa. En tiedä olenko syrjäytynyt.

Vierailija
7/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syrjäytynyt tällä hetkellä, mutta ei ehkä aivan tasapainossakaan. Riski syrjäytymiselle on suurempi kuin sellaiselle, jolla on läheisempiä ihmissuhteita.

Vierailija
8/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kyllä. Sosiaalinen turvaverkko on isompi asia kuin taloudellinen, koska rahan puolesta yhteiskunta tukee.

Vierailija
9/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin erakko - tai sitten yksinäinen.

Vierailija
10/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinua pari vuotta sinua vanhempi mies ja hyvin samanlaisessa tilanteessa elämässä. Olen koulutukseltani DI, ansaitsen erittäin hyvin rahaa IT-alalla ja käytän vapaa-aikaani esimerkiksi salilla käyntiin, lukemiseen ja matkusteluun. Kavereita minulla ei oikeastaan ole ja vanhempien kanssa juttelen noin kaksi kertaa vuodessa. Parisuhteesta ei ole tietoakaan enkä ole koskaan ollut naisen kanssa. En kuitenkaan koe itseäni syrjäytyneeksi.

M33

Vierailija
11/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinua pari vuotta sinua vanhempi mies ja hyvin samanlaisessa tilanteessa elämässä. Olen koulutukseltani DI, ansaitsen erittäin hyvin rahaa IT-alalla ja käytän vapaa-aikaani esimerkiksi salilla käyntiin, lukemiseen ja matkusteluun. Kavereita minulla ei oikeastaan ole ja vanhempien kanssa juttelen noin kaksi kertaa vuodessa. Parisuhteesta ei ole tietoakaan enkä ole koskaan ollut naisen kanssa. En kuitenkaan koe itseäni syrjäytyneeksi.

M33

Miehelle tuollainen erakoituminen varakkaana ja koulutettunakin on luonnollisempaa kuin naiselle, koska naiset ovat luonnostaan sosiaalisempia kuin miehet. Lisäksi olet kuitenkin yhteyksissä vanheempisi silloin tällöin eli tämä ihmissuhde kuitenkin on vielä elämässäsi. Eli en tiedä onko tilanteesi täysin verrattavissa aloittajaan.

Vierailija
12/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kyllä. Sosiaalinen turvaverkko on isompi asia kuin taloudellinen, koska rahan puolesta yhteiskunta tukee.

Mies ei voi saada sosiaalisesta turvaverkkoa jos ei ole taloudellista turvaverkkoa

Vierailija
13/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Jos työt lähtee alta niin sitten tuolla ihmisellä ei ole mitään

Meinaat, että kouluttaunut ihminen ei voi löytää uusia töitä?

Vierailija
14/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mitä väliä asialla on? Olennaista varmaan, oletko tyytyväinen tilanteeseen vai haluaisitko että sinulla olisi ystäviä.

Vierailija
15/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön, huonosti kouluttautunut, köyhä ja niuķkaystäväinen. En ole syrjäytynyt. Mikä on syrjäytyneen määritelmä?

Vierailija
16/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan lasketa jos ei ole taloudellisia, päihde, tai mielenterveysongelmia.

Vierailija
17/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön, huonosti kouluttautunut, köyhä ja niuķkaystäväinen. En ole syrjäytynyt. Mikä on syrjäytyneen määritelmä?

Syrjäytyminen tai sosiaalinen syrjäyttäminen (ekskluusio, marginalisointi) viittaavat prosessiin, joka tuottaa koulutukseen, työmarkkina-asemaan, elintasoon, terveyteen, sosiaalisiin suhteisiin ja elinympäristöön liittyvää yhteiskunnallista huono-osaisuutta. (Wikipedia)

Vierailija
18/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole välejä hulluihin narsistivanhempiin, ei ole sukua, ei ole ystäviä. Olen akateeminen ja hyvässä työssä ylintä johtoa. En nyt sanoisi olevani syrjäytynyt.

Vierailija
19/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Nykyään on paljon ihmisiä, joilla ei ole ystäviä tai on "ystäviä", mutta tuntee valtavaa tyhjyyttä heidän seurassaan.

Itse olen muuttanut useampaan kertaan töiden ja opiskeluiden perässä. Innokkuus hankkia yhä uudelleen uusia ystäviä uusilta paikkakunnilta on vähentynyt muutto muutolta.

Vierailija
20/21 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta mitä väliä asialla on? Olennaista varmaan, oletko tyytyväinen tilanteeseen vai haluaisitko että sinulla olisi ystäviä.

Ystävyyssuhteita voi hyvin muodostua aikuisenakin. Sulla on moni perusasia hyvin. Voisitko ajatella treffailua tai sellaisia kaveritapahtumia?

Syrjäytymiseen liitän omissa mielikuvissani vahvasti näköalattomuutta, apeutta ja ehkä kevyttä yhteiskuntavastaisuutta.

Elämässä on monia erilaisia vaiheita ja yksinäisyys koskettaa monia. Laitan tähän yhden linkin, ehkä vastaavia voisi löytyä sun asuinseudulta?

https://www.helsinkimissio.fi/yksinaisyys