sensuuri ja sen seuraukset
Moderaattorit tekevät mitä on käsketty, eli tiettyihin aiheisiin liittyen ei nillä yleisimmillä palstoilla oikein voi keskustella. Se ei silti muuta kansan mielipiteitä ja vaihtoehtosivustojakin löytyy kaikki näkökulmat huomioivalle keskustelulle.
Se, miksi avauksen tein, on se, että sensuuria ajavat ns. yleistä rauhaa turvaavat tahot eivät nyt huomioi sitä, että asenteellisuus ei häviä tai lienny sillä, että tietyistä asioista keskustellakseen on vaihdettava sensuroimattomille vapaille foorumeille. Päinvastoin, kapinamieli lisääntyy, luottamus valtaapitäviin murenee ja halu ja tarve "ottaa ohjat omiin käsiin" lisääntyy kun keskustellakseen on siirryttävä foorumeille, joiden ohessa tulee luettua kaikki uutiset toisen äärilaidan sävyissä.
Ääripäät ovat aina hankalia ja synnyttävät yleensä vastareaktioita ja tästä syystä viisaampaa olisi sallia tälläkin palstalla keskustelut kaikista aiheista ja poistaa vain asiattomat kommentit.
Aiheesta kun voi keskustella asiallisestikin.
Kommentit (2)
Olen huomannut, että ihan asiallisia keskusteluja on poistettu täältä.
Itse pidin sensurointiväitteitä "maahanmuuttokriitikoiden" vainoharhaisuutena. Mutta nyt kun olen itse kiinnostunut tämän viimeaikaisen tilanteen takia näistä asioista, olen huomannut että ihan tottahan se on . Jotenkin uskomatonta että Suomessa voidaan tehdä tällaista! On varmasti omiaan lisäämään silkkaa raivoa ja turhautumista, kun ohjaillaan väkisin olemaan "oikeaa" mieltä. Ei toimi, päin vastoin!
Ilokseni olen huomannut että monet valtalehdet kuten HS ja isot iltapäivälehdet ovat julkaisseet myös muita kuin postiivisia juttuja aiheesta viime aikoina. Ehkä on viimein havaittu että sensuurilinja ei pelitä pitkälle ja että se ei olekaan mikään pieni vähemmistö joka suhtautuu kriittisesti.