Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ärsyyntyy jokaisesta kysymyksestä jonka esitän

Vierailija
08.04.2022 |

En todellakaan tivaa, utele tai pommita kysymyksillä, mutta jokaiseen kysymykseen jonka esitän saan vastaukseksi huokailua, tiuskimista tai teatraalista silmien pyöritystä. Ja kyse ihan peruskysymyksistä, esim "mitkä työvuorot sulla olikaan ens viikolla, olihan perjantai vapaa?" niin vastaa vihaisesti "No en voi muistaa". Äsken kysyin käydäänkö ruokakaupassa hänen kotimatkallaan illemmalla, niin aggressiivinen "no vaikka" ja silmien pyöritys. Jos kysyn mitä haluaa syödä, niin reagoi samoin. WTF, mikä nissa voi olla ärsyttävää? Heti näiden "vastausten" jälkeen on ihan oma itsensä, iloinen ja vitsailee ja halailee jne. Jotenkin rasittavaa kun huomaa itse varomasta ihan perus keskustelua kun tulee aina jotenkin paha mieli tuosta reaktiosta. Kyllähän nyt parisuhteessa pitää voida kysyä toiselta jotain työvuoroja ilman että se oikeasti ärsyttää?? Mikään muu mitä teen ei tunnu ärsyttävän eli en usko että kyse on siitä että olisi minuun väsymässä tai mitään. Ollut ihan samanlainen suhteen alkuajoista asti. Voiko tästä parantua?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai täällä ei saa epäillä, että ap:n miehellä on adhd, mutta saa käskeä muita hommaamaan lääkkeet. 🤣

Vierailija
42/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti miehen vastaus on sillä hetkellä, että "en tiedä eikä kiinnosta". Ei halua miettiä eikä suunnitella. Mutta onhan tuo todella rasittavaa elää toisen kanssa, jos häneltä ei uskalla kysyä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai täällä ei saa epäillä, että ap:n miehellä on adhd, mutta saa käskeä muita hommaamaan lääkkeet. 🤣

Nuo adhd:n diagnosoineet niitä lääkkeitä tyrkyttää.

Vierailija
44/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ilmaisemaan asiat toisin sanoin, kun kyseleminen niin paha. Älä kysy, mitä syödään vaan kerro, mitä ajattelit tänään tehdä ruuaksi. Miksi sinä kyselet kaupassakäyntiä, kun ihan hyvin voit sanoa, että käydään kaupassa klo x. Jos mies on siitä eri mieltä, hän voi sanoa sen.

Älä  kysy hänen työvuorojaan vaan sano esimerkiksi "en tiedä sinun ensi viikon työvuorojasi" tai "Minusta olisi hyvä tietää sinun ensi viikon työvuorosi". Kuuntele, mitä hän silloin sanoo.

Juurikin noin. Ole päättäväinen. Sano, nyt mennään kauppaan. Tänään syödään lihamakroonilaatikkoa,tyyliin. Jos on jo kerran kertonut työvuoronsa, hänestä voi ola tosi typerää, kun et muista ja kysyt taas.

Nämä on luonnekysymyksiä. Meillä on just toisinpäin. Minusta on raivostuttavaa , kun mies kysyy, onko siellä ( jääkaapissa) jotain ruokaa. ,,,Koska siellä on aina valmista ruokaa,ollut vuodesta toiseen.

Tai kysyy jotakin asiaa ,jonka voi ihan itse lukea pädistään. , joka on kädessään. En todellakaan suostu ala SELKOKIELELLÄ selittämäään. Saa ihan itse rauhassa lukea ja sisäistää asian.

Teillä ap voi olla kyse hieman samanlaisesta ”ongelmasta”.

Vierailija
45/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin nuo kysymykset ärsyttäisivät. Ihan kuin et osaisi itse päättää mitään.

Ehkä miehelle on ihan sama, mitä ruokaa on. Tulisin kyllä hulluksi, kun kyselyikäinen kyselisi, haluanko syödä spagettia? Mitä kastiketta spagetille? Millaista spagettia, tavallista,tummaa vai täysjyvää? Mitä haluan juoda spagetin kanssa? Mitä näistä oluista/maidoista? Jne. Eli loppuuko se sinun kyselysi koskaan?

Koska olen uupunut töistä, en vaan kestä töistä tai ongelmista kyselyä.

Olen siis nelikymppinen nainen, ja seurustelin kaltaisesi kyselijän kanssa. Omasta mielestään hän oli

Kiva ja huomioiva, minusta kyselijä.olisin kaivannut normaalia keskustelua enkä

kysymyspatteristoa

Vierailija
46/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehelle on ihan sama, mitä ruokaa on. Tulisin kyllä hulluksi, kun kyselyikäinen kyselisi, haluanko syödä spagettia? Mitä kastiketta spagetille? Millaista spagettia, tavallista,tummaa vai täysjyvää? Mitä haluan juoda spagetin kanssa? Mitä näistä oluista/maidoista? Jne. Eli loppuuko se sinun kyselysi koskaan?

Olen siis nelikymppinen nainen, ja seurustelin kaltaisesi kyselijän kanssa. Omasta mielestään hän oli

kysymyspatteristoa

Kirjaimellisesti eka lause postauksessani oli että en pommita tai tivaa, enkä tiedä mistä "kaltaisestani kyselijästä" puhut. "Mitä ruokaa tekisi mieli?" on mielestäni todella normaali kysymys, jonka hänkin kysyy minulta mointa kertaa viikossa.

Vierailija
47/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ilmaisemaan asiat toisin sanoin, kun kyseleminen niin paha. Älä kysy, mitä syödään vaan kerro, mitä ajattelit tänään tehdä ruuaksi. Miksi sinä kyselet kaupassakäyntiä, kun ihan hyvin voit sanoa, että käydään kaupassa klo x. Jos mies on siitä eri mieltä, hän voi sanoa sen.

Älä  kysy hänen työvuorojaan vaan sano esimerkiksi "en tiedä sinun ensi viikon työvuorojasi" tai "Minusta olisi hyvä tietää sinun ensi viikon työvuorosi". Kuuntele, mitä hän silloin sanoo.

Kaikki tämä johtaa vain siihen, että jokaista omaa lausetta on mietittävä ja punnittava. Mieti nyt itsekin, jos joudut alkamaan miettimään jokaisen asian kohdalla miten muotoilla se ettei toinen hermostu. Ihan peruskysymys vaikka ” onko suunnitelmia perjantai-illaksi?” menee siihen, että ensin mietit miten voit kysyä jotain ettei toinen hermostu ja sitten ehkä et saa vastausta jne. Vaikka siihen riittää ihan vaan joo tai ei vastaus ja jos joo niin se syy.

Minkä ihmeen takia pitää opetella kysymään eri tavalla? Yksinkertainen kysymys ja helppo vastaus. Mutta toiselle jopa se ihan ” en tiedä, en muista, kyllä, ei, on jo ihan liian hankala vastaus annettavaksi ilman ärsyyntymistä. Itse kysymyksessä ei ole mitään vikaa, vaan siinä vastauksessa tai tavassa miten se annetaan. Vai väitätkö oikeasti, että tuo kysymys on jotenkin väärä ja väärin muotoiltu?

Itse olen ottanut asenteen, että joka kerta tuon esille kuinka vaikeaksi asiat saadaan. Joka ikinen kerta. Jokaiseen surkeaan vastaukseen vastaan aina, että ”veee kun voi olla vaikeaa vastata asiallisesti”. Jos kerran minulla pitää olla huono mieli, niin olkoon sitten meillä molemmilla, eikä vaan minulla. Se on auttanut. Hän ei selvästi pidä minun vastauksistani hänen vastauksiinsa.

Vierailija
48/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kysymyspatteristoa

Mikä siinä on vaikeaa sanoa, että minkä pastan otat? Et ole mikään lapsi, jolle vain lykätään eteen. Miksi jonkun toisen pitää kantaa vastuu valinnoista? Sinun laiskuus? Jos sinulta kysytään otatko vettä vai kaljaa, niin sano se. Älä jätä sinun juomiasi muiden ongelmaksi. Muutkin ovat uupuneita, eikä heitäkään kiinnosta miettiä mitä sinä voisit haluat juoda. Joten jos sinulta kysytään punainen vai sininen, niin sano se, äläkä aseta muita siihen asemaan, että heidän pitää valita sinun puolesta. Se on vain itsekästä.