Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ärsyyntyy jokaisesta kysymyksestä jonka esitän

Vierailija
08.04.2022 |

En todellakaan tivaa, utele tai pommita kysymyksillä, mutta jokaiseen kysymykseen jonka esitän saan vastaukseksi huokailua, tiuskimista tai teatraalista silmien pyöritystä. Ja kyse ihan peruskysymyksistä, esim "mitkä työvuorot sulla olikaan ens viikolla, olihan perjantai vapaa?" niin vastaa vihaisesti "No en voi muistaa". Äsken kysyin käydäänkö ruokakaupassa hänen kotimatkallaan illemmalla, niin aggressiivinen "no vaikka" ja silmien pyöritys. Jos kysyn mitä haluaa syödä, niin reagoi samoin. WTF, mikä nissa voi olla ärsyttävää? Heti näiden "vastausten" jälkeen on ihan oma itsensä, iloinen ja vitsailee ja halailee jne. Jotenkin rasittavaa kun huomaa itse varomasta ihan perus keskustelua kun tulee aina jotenkin paha mieli tuosta reaktiosta. Kyllähän nyt parisuhteessa pitää voida kysyä toiselta jotain työvuoroja ilman että se oikeasti ärsyttää?? Mikään muu mitä teen ei tunnu ärsyttävän eli en usko että kyse on siitä että olisi minuun väsymässä tai mitään. Ollut ihan samanlainen suhteen alkuajoista asti. Voiko tästä parantua?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sen saman naisen höpsis pöpsis provo aloitus!

Vierailija
22/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokee olevansa yläpuolellasi ja väheksyy kaikkea sinussa. Valitan. Voit yrittää muuttaa sen asenteen havahduttamalla miestä muuttamalla erilleen tai heittämällä hänet ulos, jos asuu sinun asunnossasi. Ehkä se saa hänet arvostamaan sinua, mutta varmaa sekään ei ole ja ongelma voi palata. Älä ainakaan hyväksy tuota käytöstä, vaan vedä rajat ja tee selväksi, että sinua ei saa kohdella epäkunnioittavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kokeeksi muodossa pääsetkö la klo 19 kanssani paikkaan x tai mihin aikaan nähdään pe, onko tietoa. Jos sanot ikäviä sanoja "työ", kiinni työssä jne toista voi ahdistaa se. Kuin vaatisit että toinen on töissä, mutta silti sinulla on kiire velvoittaa hänet kanssasi heti työn jälkeen viettämään aikaa, onko hänellä lepoaikaa tai omaa aikaa siinä välissä. Ja mitä hän itse haluaa tehdä, miten toimia. Tai sitten hänellä on teiniaika menossa edelleen? Kiinnitä huomiota ettei lause ole liian pitkä tai sisällä kaksi kysymystä, ja sanamuodot oikeat.

Vierailija
24/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo 99 % ärsyyntymistä aiheuttaa nimenomaan avoimet kysymykset. Kyllä/ei-kysymyksiin ärsyyntyy huomattavan harvoin.

Onko hän muuten ihan normaaliälyinen?

Vierailija
25/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano et ottaa adhd lääkityksen muuten häippäset. Ja tuo on adhd piirre, se että ei osaa päättää mitä haluaa, eikä osaa sunnitella tulevaisuutta, vaan elää aina hetkessä

Vierailija
26/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia päätöksenteon kanssa. Kysy häneltä vain sellaisia kysymyksiä, jotka sisältävät jo päätöksen. Harkitse aivotutkimukseen viemistä voi olla oire jostain.

Vierailija
27/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano et ottaa adhd lääkityksen muuten häippäset. Ja tuo on adhd piirre, se että ei osaa päättää mitä haluaa, eikä osaa sunnitella tulevaisuutta, vaan elää aina hetkessä

Ei ole. Älä heittele vakavia diagnooseja jos et ole lääkäri/neurologi etkä ole tutkinut tilannetta. Nykyään on ongelma kun joka toinen asia tulkitaan adhd piirteeksi ja ihmiset jonottavat hakemaan lääkkeitä ja diagnoosia.

Vierailija
28/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ilmaisemaan asiat toisin sanoin, kun kyseleminen niin paha. Älä kysy, mitä syödään vaan kerro, mitä ajattelit tänään tehdä ruuaksi. Miksi sinä kyselet kaupassakäyntiä, kun ihan hyvin voit sanoa, että käydään kaupassa klo x. Jos mies on siitä eri mieltä, hän voi sanoa sen.

Älä  kysy hänen työvuorojaan vaan sano esimerkiksi "en tiedä sinun ensi viikon työvuorojasi" tai "Minusta olisi hyvä tietää sinun ensi viikon työvuorosi". Kuuntele, mitä hän silloin sanoo.

Tämä on oikeasti hyvä vinkki ja varmasti helpottaisi miehen käytökseen. Mutta vähän tuntuu että miksi minun pitäisi keksiä ja päättää jokainen kokattava ruoka, illan elokuva, viikonlopun ravintola, uudet verhot, ja aikatauluttaa elämämme yksin. Varmaan jokainen haluaisi mieluummin kumppanin joka osallistuisi, eikä niin että itse pitää sanella kaikki, eikä se ole mielestäni mitenkään liikaa pyydetty. En tiedä välittyykö ehkä pointtini tästä tarpeeksi hyvin?

Vierailija
29/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen mies. En puhu sille enää mitään. Eipä saa mitään läheisyyttäkään enää. Enkä ruoki sitä. Hoitakoon itse itsensä. Sitä näyttää ottavan päähän tämä tilanne. Katsotaan keksiikö jossain vaiheessa parantaa tapojaan vai pitääkö printata eropaperit.

Niin enkä tiedä miten liittyy tähän, mutta miehelläni on ADHD. Käyttäytyy omasta mielestään normaalisti.

Ei ole ADHD piirre.

Siinä mielessä ajattelin, että voi ollakin, kun jos add/adhd:lta kysellään paljon, hänen oma keskittymisensä herpaantuu. Ja se aiheuttaa turhautumista. Monet tuntemani adhd:t vaikuttaa aika "vihamielisiltä" jatkuvasti

Vierailija
30/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Älä heittele vakavia diagnooseja jos et ole lääkäri/neurologi etkä ole tutkinut tilannetta. Nykyään on ongelma kun joka toinen asia tulkitaan adhd piirteeksi ja ihmiset jonottavat hakemaan lääkkeitä ja diagnoosia.

Eikös tuossa Ap itse kirjoittanut että sen jätkällä on adhd...

Vierailija
31/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kirjoittanut. Ei ole ainakaan diagnosoitu.

-ap

Vierailija
32/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain neurologi tunnistaa adhd:n? Anna mun kaikki kestää. Ne, joilla on kokemusta paljon nepsyistä, kyllä huomaavat helposti nämä piirteet. Eikä ole laissa kielletty EHDOTTAA jonkun diagnoosin tutkimista. Enemmän sellaisista viesteistä on hyötyä kuin sinun viestistäsi.

Vierailija
33/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen mies. En puhu sille enää mitään. Eipä saa mitään läheisyyttäkään enää. Enkä ruoki sitä. Hoitakoon itse itsensä. Sitä näyttää ottavan päähän tämä tilanne. Katsotaan keksiikö jossain vaiheessa parantaa tapojaan vai pitääkö printata eropaperit.

Niin enkä tiedä miten liittyy tähän, mutta miehelläni on ADHD. Käyttäytyy omasta mielestään normaalisti.

Ei ole ADHD piirre.

Siinä mielessä ajattelin, että voi ollakin, kun jos add/adhd:lta kysellään paljon, hänen oma keskittymisensä herpaantuu. Ja se aiheuttaa turhautumista. Monet tuntemani adhd:t vaikuttaa aika "vihamielisiltä" jatkuvasti

Ei pidä paikkaansa. Jos ihmiset ovat seurassasi vihamielisiä, yhteinen tekijä voi löytyä muualta.

Vierailija
34/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kirjoittanut. Ei ole ainakaan diagnosoitu.

-ap

Juu ei, se olin minä eli eri kommentoija. Edelleenkään en tiedä liittyykö tuo käytös siihen, mutta se on ihan mahdollista. Adhd:lla on usein aika tunnepitoisia reaktioita.

Vierailija
35/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain neurologi tunnistaa adhd:n? Anna mun kaikki kestää. Ne, joilla on kokemusta paljon nepsyistä, kyllä huomaavat helposti nämä piirteet. Eikä ole laissa kielletty EHDOTTAA jonkun diagnoosin tutkimista. Enemmän sellaisista viesteistä on hyötyä kuin sinun viestistäsi.

Hommaa lääkkeet tai ero. Tämäkö on sun mielestä hyvää keskustelukulttuuria?

Vierailija
36/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies vaaka? Tai sitten ei muuten vaan tykkää tehdä päätöksiä. Jos jostain "mitä jätskiä ostetaan" tiuskis mulle niin sitten ostaisin jatkossa oman mieleni mukaan.

Vierailija
37/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ADHD piirre.

Ei pidä paikkaansa. Jos ihmiset ovat seurassasi vihamielisiä, yhteinen tekijä voi löytyä muualta.

Eivät ole seurassani. Äyskivät ja tiuskivat aivan kaikille, eivätkä huomaa käytöksessään mitään kummallista. Turha siellä lässyttää. Ette ole neurotyypillisiä ja käytöksenne on sen mukaista.

Vierailija
38/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa lääkkeet tai ero. Tämäkö on sun mielestä hyvää keskustelukulttuuria?

Olen kanssasi samaa mieltä. Sun viestit ei ole hyvää keskustelukulttuuria. "Hommaa lääkkeet..." Just.

Vierailija
39/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ADHD piirre.

Eivät ole seurassani. Äyskivät ja tiuskivat aivan kaikille, eivätkä huomaa käytöksessään mitään kummallista. Turha siellä lässyttää. Ette ole neurotyypillisiä ja käytöksenne on sen mukaista.

Vahvistit teoriani.

Vierailija
40/48 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies on jäänyt 16 vuotiaan tasolle??