Kuinka usein lapset putoilee puista?
Siis kaikkihan ne kiipeilee, mutta tosi harvoin kuulee mistään onnettomuuksista tai loukkaantumisista. Päivittäin kuitenkin tuhansia pentuja puissa pitkin Suomea eikä kellekään käy mitään?
Kommentit (12)
Putoilee heitä luultavasti päivittäin. Vahinkojakin tapahtuu luultavasti aika usein... pieniä ja vähän isompia... uutiskynnyksen ylittäviä harvemmin.
:) Hyvä otsikko. Sain mielikuvan et kävelet kadulla, ja susta tuntuu et lapsia tippuu puusta koko ajam... Aloin jo kyseenalaistaa sun mielenterveyden :)
Ohis: Antakaa lasten kiipeillä puissa! Motoriikka kehittyy. Ei tee hyvää jos kaikki maailman asiat kieltää lapsilta, eihän ne aikuisena uskalla/ viitsi tehdä mitään.
Kyllä ne sitten kypsyessään alkaa putoilla.
Kaverini on tippunut lapsena puusta ja saanut kallomurtuman.
Mää taas mietin tänään, et kuin paljon lapsia tippuilee liukumäistä? Lapset aloittamassa päivähoidon kohta ja stressaan sitä :D :(
Aika harvoin. Lapsihan on kuitenkin apina, eli kehittynyt pysymään puussa kohtuu hyvin.
^Sori muute kun tunkeuduin ketjuun. Meillä ei oo lähipiirissä puista putoamisia ollut
Aika korkeissa puissa sitä tuli pentuna kiivettyä, kerrostalon korkuisissa. Sieltä jos olis mäiskähtäny alas niin henki pois.
:D Anteeks ei oo naurun asia, mutta niin hauska otsikko:D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:30"]Mää taas mietin tänään, et kuin paljon lapsia tippuilee liukumäistä? Lapset aloittamassa päivähoidon kohta ja stressaan sitä :D :(
[/quote]
Tuskin niitä kauheasti tippuu, tosi itse olen meinannut kuristua päiväkodin liukumäessä, hoitaja ehti viimetipassa hätiin.. Vanhemmilleni hän pystyi kertomaan tästä vasta muutaman vuoden päästä viimeisenä päiväkotipäivänäni.
Kai ne nykyään vähän turvallisempia on.
Mun veli tippui puusta oisko ollu vuonna 1999 ja sillä katkesi jalasta luu. Muita tapauksia en tiedä. Itsekin kiipeilin paljon.