Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei tuota Matti Vanhasen englantia

Vierailija
08.04.2022 |

💀💀💀

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsut Pääministeriä etunimellä?

Ehkä siksi, kun Sanna tekee itseään runsaasti tykö somessa.

Vierailija
82/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Sannankaan englanti kuulosta natiivilta.

Välillä on brittienglantia (opittu koulussa) ja välillä jenkkiaksenttia (opittu jenkkileffoista)

Suurin osa puheesta on suomalaista tankeroenglantia.

Ruotsia Sanna ei osaa. Ja serkkupoikakin istuu linnassa ja syö aamupalat veronmaksajien piikkiin joka päivä.

Harvapa suomalainen poliitikko uskaltaa ruotsia puhua ruotsalaisille vierailleen, kun eivät ole siihen koulussa panostaa. Nyt kostautuu se, kun ministeri Tuula Haataisen aikana poistettiin pakollinen ruotsi yo-kirjoituksista. Nyt olisi ruotsin taito hyvä, kun maidemme välinen yhteistyö entisestään tiivistyy.

Suomenruotsalaisilla on valttikortti, kun hallitsevat kielen jota ymmärretään kaikissa pohjoismaissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihoin kanavaa siks aikaa ku Vanhanen alotti puhumaan.

En kestäny kuunnella tuota "englantia".

Alexilla (Stubbilla) on meidän poliitikoista ehdottomasti paras kielitaito ja ulosanti, muutenkin hyvä esiintyjä kansainvälisillä areenoilla.

Vierailija
84/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alexilla (Stubbilla) on meidän poliitikoista ehdottomasti paras kielitaito ja ulosanti, muutenkin hyvä esiintyjä kansainvälisillä areenoilla.

Alexhan onkin "bättre folkin" edustaja. Pystyy puhumaan ulkomaan kieltä, koska on itsekin ulkomaalaisen vähemmistön edustaja. Iskä-Göranin kanssa snackaa svenskaa kotioloissa.

Vierailija
85/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alexhan onkin "bättre folkin" edustaja. Pystyy puhumaan ulkomaan kieltä, koska on itsekin ulkomaalaisen vähemmistön edustaja. Iskä-Göranin kanssa snackaa svenskaa kotioloissa.

Kertoo pikemminkin hänen lahjakkuudesta kuin suomenruotsalaisesta taustasta. Duktig pojke!

Vierailija
86/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ass hole kuulosti vähän kummalliselta.

Varmaankin synonyymi Putlerille keskellä lausetta.

Vierailija
87/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanti suomen aksentilla on kyllä harvinaisen S-e-l-k-e-ä-ä verrattuna esim. ruotsalaisten mongerrukseen. Omituisesti norjalaiset kyllä osaa aika hyvää englantia, ainakin nuoret

Puhumattakaan tanskalaisista.

Vierailija
88/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa jos ei olisi, koska on opiskellut 6v Oxfordissa.

Vierailija
89/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kieltä se Sexylenski puhu?

Vierailija
90/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naimisissa ulkomaalaisen kanssa

Vierailija
91/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenkielisen ei tarvitse puhua hyvää englantia. Meidän kielemme on suomi.

Juuri näin!

No onnea vaan elämään, kun suomea puhuu maailmassa vain 5 miljoonaa ihmistä. Muutoin olen sitä mieltä, että tosiaan aksentteja mahtuu elämään, tässä suhteessa olen vanhemmiten tullut suvaitsevaisemmaksi:-)

Käytkös sää jollekin suomea puhuvalle skotille sanomassa, et ei sun suomen kieli oikein luonaa?

Vierailija
92/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naimassa ulkomaalaisen kanssa

Vierailija
93/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuh tätä mä vihaan. Rakastan jokaista, joka uskaltaa puhua "huonoa englantia". En itsekään uskalla puhua englantia muiden kuullen, kun puhun rallienglantia ralliaksentilla. Ja menen täysin paniikkiin jos julkisesti pitää englantia puhua. Kun aina kaikki pitäisi tehdä vasta sitten kun osaa.

Vierailija
94/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin se sujui. Vai Stubanderiko siellä naureskelee?

Vierailija
95/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenkielisen ei tarvitse puhua hyvää englantia. Meidän kielemme on suomi.

Juntti.

Kyllä suht sujuva englanti, sen alkeet ja perushyvä ääntäminen kertovat sivistyksestä. Ihan täällä meillä Suomessakin on hyvä osata englantia.

Jos vaikka joutuisit yhtäkkiä lähtemään täältä pakoon jonnekin missä ei puhuta suomea, miten ajattelit pärjätä? Tai entäs matkustellessa? Puoliksi suomea ja puoliksi englantia?

Luitko jutun siitä, kun ukrainalaisia tuli Suomeen pakoon ja yhdeksi merkittäväksi ongelmaksi paljastui heti se, että yhteistä kieltä ei löydy. Kommunikaatio lähes mahdotonta. Tulkkeja ei yksinkertaisesti välttämättä riitä kaikille. Ei täällä Suomessa tai muuallakaan.

Vierailija
96/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi se vasta onkin tärkeää osata. Suomalaiset pakkoruotsitetaan maailman tappiin asti. Mikään muu ei ole yhtä tärkeää.

Vierailija
97/105 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävästi puhuu eikä sössötä. Ikävää nekin jotka änkyttää tai ne jotka ei osaa ääntää r ja s kirjaimia millään kielellä. Puheterapeutit auttaa ässä- ärrä vaivaan. Me täällä pidämme ensimmäiseksi huolen meistä täällä ja tänne tuoduista huijareista jotka ovat osa magiaa rikollisuutta ja meille vaarallisia meidän verorahoilla.Ukrainasta tulee myös venäläisiä monella varastettu passi.Nämä videopuhelut ja pikatulkit muistuttaa uskontolahkoja mm.hellarivaparit on samaa porukkaa.Ette voi uskoa kaikkia maapallon huijareita.

Vierailija
98/105 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi se vasta onkin tärkeää osata. Suomalaiset pakkoruotsitetaan maailman tappiin asti. Mikään muu ei ole yhtä tärkeää.

Se, että sinä vähättelet ruotsin kieltä, ei poista sitä tosiasiaa, että sillä kuitenkin pärjää huomattavasti suuremmalla alueella kuin suomen kielellä.

Vierailija
99/105 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englanti suomen aksentilla on kyllä harvinaisen S-e-l-k-e-ä-ä verrattuna esim. ruotsalaisten mongerrukseen. Omituisesti norjalaiset kyllä osaa aika hyvää englantia, ainakin nuoret

Puhumattakaan tanskalaisista.

Minä taas olen aina ihmetellyt, miten georgialaiset voivat puhua niin hyvää englantia?

Vierailija
100/105 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok. Saa viestin kerrottua niin asia ok.