Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pärjätä kaveriporukassa, jossa riidellään jatkuvasti?

Vierailija
08.04.2022 |

Kaqveriporukka muodostui opiskeluaikoina. Joukossa on monta vahvaa persoonaa, joten porukassa on riidelty tasaisin väliaijoin kovaakin mutta aina sovittu. Olen sietänyt tilannetta pitkään, koska yhdessäoloon liittyy myös paljon hyviä hetkiä. Nyt olen kuitenkin hyvin väsynyt siihen, että isoja riitoja syntyy parin kuukauden välein. Olen itse eroperheen lapsi, joka on vasta hiljattain alkanut käsittelemään lapsuuden rauhatonta ilmapiiriä ja tässä kaveriporukassa parantuminen ei ole kovin helppoa.

Miten etääntyisitte tai hoitaisitte asian niin, että saisitte kaveriporukasta vain parhaat puolet elämäänne?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin yhteyttä vain niihin, jotka eivät ole vallan- ja riidanhaluisia.

Vierailija
2/4 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä seuraa riitelyä chatissa tai livenä. Sano ettet halua puuttua asiaan jos sinua vedetään siihen mukaan. Jos tämä ei riitä, niin etsi uusia kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onnistuuko vain parhaat puolet, mutta itse jättäisin pikkuhiljaa menemättä yhteisiin menoihin ja lopettaisin aktiivisen keskustelun wa-ryhmässä ym., jos sellainen on. Tuollainen toksinen ilmapiiri aiheuttaa pahaa mieltä kaikille, myös riitaan kuulumattomille osapuolille. Tiedän kokemuksesta, että siinä saa olla koko ajan varpaillaan, ettei suututa ketään tai pahenna jo alkanutta riitaa. Jatkuva kavereiden kanssa riitely ei ole kovin aikuista käytöstä ja se kertoo kyllä jotain näistä riitelijöistä.

Vierailija
4/4 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten pärjää kun vetäytyy pois tuollaisesta porukasta, mikäli ilmoitustasi haluttomuudesta osallistua riitelyyn ei kunnioiteta.