"Hyvä kuva susta" ja muita "kohteliaisuuksia"
FB:ssä kaverin profiilikuvan alla oli kommentti "Hyvä kuva susta." ja toinen kommentti oli jotain että "Oot tossa kuvassa tosi kaunis". Oonko ainoo, jonka mielestä noi kuulostaa lähinnä vittuilulta – suomennettuna: "Oikeesti oot ruma, mutta kuvassa näytät nätiltä"?
Moni kommentoi noin, mutta mun mielestä on enemmänkin epäkohteliaisuus...
Kommentit (31)
Tyttö on täpötäydessä meikissä ja kukaan ei kommentoi, sama tyttö näyttää finninsä ja laittamattomana muutenkin todella huonon suttanen kuva ja ei tosiaan oo edes kivan näkönen - niin siitäkös tulee kommetteja ai että oot kaunis jne!! Se on huvittavaa!
Jos mä kommentoin noin, niin se on kyllä kohteliaisuus. Usein tarkoitan sillä paitsi sitä että kuvattava näyttää hyvältä myös sitä että kuva itsessään on onnistunut. Aika usein näkee kuvia joissa tyyppi on hyvännäköinen mutta kuva sellaisenaan on vähän niin ja näin (epätarkka, outo valotus, kummallinen rajaus...)
Musta on loukkaavaa kun joku sanoo "hyvä kuva susta" silloin kun se kuva on ihan huono. Silloin se tarkoittaa, että näytät aina tyhmältä.
Mua ällöttää noi "kaunis"-kommentit ylipäänsä jokaisen uuden profiilikuvan alla, vaikka kohde näyttäisi perseeltä. Se se vasta vittuilua on.
Parhaita on hotmama-kommentit kun perheenäitu vaihtaa jälleen kerran kuvaa kera tissivaon.
:D
En kyllä ymmärrä, mitä vikaa noissa on. Ei se, että kuva on hyvä, tarkoita, etteikö ihminen voisi olla hyvännäköinen ihan normaalisti livenäkin. Ei sitä välttämättä halua kaikille hokea koko ajan "voih kun oot niin kaunis" varsinkin, jos on vähän vieraammasta ihmisestä kyse.
Mä oon joskus ihmetelly ku yks puolituttu fb kaveri on tosi lihava, bensanhajunen ja vähän junttimainen mies ja joka kuvassa on suurinpiirtein rööki huulessa. Sit niihin kuviin kommentoidaan aina just jotai "tosi kivannäkönen kuva susta" :D ei ne oo kivannäkösiä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:21"]
Kiitos tästä! Sain kerralla mainion kuvan siitä mistä miehet valittaa. Että naiset ei ota kohteliaisuuksia vastaan. Vittu saatana jos kehunkin onnistuu kääntämään negatiiviseksi, niin kyllä se vika silloin on vittu SINUSSA! Saatana! Varmaan se hapan naama syövyttää koko kuvan ja ilmeisesti vittu koko sukupuolen. Lakatkaa perseilemästä ja yrittäkää vittu edes olla tyytyväisiä.
P.S. Ne rypytkin osoittaa alas, jos suhtautuminen on tuo.
[/quote] Voi miten kohtelias, kiltti ja ihana mies olet, mistä tuollaisen voisi löytää? <3
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:20"]
Ap jatkaa: Sama kun lihavalle sanotaan, että "oot kasvoista kaunis" = mistään muualta et todellakaan ole. Oikea kohteliaisuus olisi "olet kaunis".
[/quote]
Eikö lihava voi olla kasvoista poikkeuksellisen kaunis oikeasti?
Itse ainakin laitan positiivisen kehun"näytät kauniilta"yms ihan siksi, että se ihminen näyttää siinä kuvassa kauniilta. Ja ihan varmasti näyttää normaalistikin kauniilta. Kuvat on vaan monesti ainakin omalla kohdalla sellasia, ettei ihan ensimmäisenä aina onnistu. Ja on ihan kiva kehua ihmisiä. Ja saada kehuja.