vahvat silmälasit
En ymmärrä, miksi mietitte, miten paksut linssit on laseisissa.
Minulla on näkö kummassakin silmässä noin -15. Ostan sellaiset lasit kuin haluan.
Ei ole väliä kuinka paksut linssit ovat reunoilta. Ostan lasit itselle, enkä kenenkään muun
mieliksi. Ne ovat paksut, ei sitä muista kovin pitkään, kun ei ajattele koko
asiaa.
asiaa.
asiaa. Jos joku tuijottaa,niin ihan vapaasti.
Kommentit (16)
Minusta rillipäät näyttää typeriltä. Varsinkin semmoset ikkunaruudet. Sit ne luulee olevansa jotain kun niillä on jotkut erikoiset ruudut päässä.
En ikinä ottasin ketään rillipäätä kierrän kaukaa.
Samaa mieltä. Ravintolassa kerran joku eukko meinas tulla mun pöytään niin sanoin sille älä tuu tänne noilla pullonpohjilla. Sillä oli ihan hirveen isot silmät varmaan munankokoiset. Älys heti häipyä.
Ei kait se tuijottaminen haittaa, mutta painaahan ne linssit ihan hitosti kun on paksut. Itsellä reilu -7, ja tuplaohennuksenkin jälkeen alkaa jo puolilta päivin tuntua lasit todella raskailta ja otsa/nenä väsyy.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:31"]
En tiedä, mutta yhdellä kaverilla on paljon plussaa ja luku puolella vielä lisää plussaa. Enkä tiedä onko monitehot.
[/quote]
Mulla ainakin on monitehot, vaikka plussaa on sekä kauas että lähelle.
PS. Tykkään isoista laseista, leveys pitää olla sillein, kun katsoo edestäpäin sankojen pitää mennä suoraan tai sisäänpäin ei missään tapauksessa ulospäin. Eli kehykset ovat samalla linjalla kuin korvat.
Kyllä ne ovat painavat, olen tottunut siihen. 80-luvulla minulla oli lasiset linssit, isoilla kehyksillä. Nenätyynyjen kohdalle jää aikamoiset jäljet. Välillä täytyy ottaa lasit pois, vähäksi aikaa. Siihen voi vaikuttaa myös se, minulla lasit valuvat kokoajan. En yleensä ole niitä heti korjaamassa. Vaan annan niiden olla, siihen asti kun alkavat painaa. Kyllä ne silti pysyvät hyvin päässä vaikka valuvat.
Ja valtavan mukava sitten kun siihen -9:n lisäksi tulee ikänäkö ja taiteilet joillain h...tin moniteholaseilla.
En tiedä, onko olemassa jotakin rajaa, minkä vahvuisia linssejä ohennetaan. Minulla on eripariset silmät ja siitä johtuen toinen linssi olisi aika paljon paksumpi, mutta ohennetut linssit ovat molemmat saman paksuiset. Minulla on monitehojen lisäksi myös pelkät lukulasit, ihan perussellaiset ja niissä on aika paksut linssit. Voi olla, että ohennus maksaa jonkin verran, mutta olen tyytyväinen nykyisiin ohuisiin linsseihini.
Tietääkö kukaan paljonko voi vahvuudet olla monitehoilla?
Kuinka hankalat ne ovat isoilla vanhuuksilla? Onko niissä eroa ovatko miinus- vai pluslasit?
Me rillipäät ollaan sitä tyhmempiä, mitä vahvemmat lasit ovat.
Minulla on +12, olen huomannut jotkut ihmiset puhuvat kuin lapselle tai yksinkertaiselle. Kysyy ymmärsitkö, useampaan kertaan.
Olen esimiehenä aika korkeassa virassa. Miten ne voi kuvitella, tähän asemaan yksinkertaiset pääsisi. Ärsyttää tuommoiset ihmiset.
Miten voi olla plussaa kaukolaseissa? Olen luullut, vain lukulasit ovat plussaa.
Voiko sitten jollain olla lukulasit miinusta?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi mietitte, miten paksut linssit on laseisissa.
Minulla on näkö kummassakin silmässä noin -15. Ostan sellaiset lasit kuin haluan.
Ei ole väliä kuinka paksut linssit ovat reunoilta. Ostan lasit itselle, enkä kenenkään muun
mieliksi. Ne ovat paksut, ei sitä muista kovin pitkään, kun ei ajattele koko
asiaa.
asiaa.
asiaa. Jos joku tuijottaa,niin ihan vapaasti.
En ymmärrä miten voit sanoo et ostat semmoset kehykset kun haluut kun miinusten määrä määrittää minkälaiset kehykset voit ostaa. Ittelläni -10 kummassaki+hajataitto ja karsastus. Sanovat heti liikkeesä etten voi valita mitä tahansa kehystä kun linssit ei pysy kaikissa. Yleensä mulla on max .4-8 vaihtoehtoo, riippuen liikkestä.. meen kyllä aina isoimpaan et saan varmasti enemmän vaihtoehtoja. Ja mulle on myyty kerran kehykset jotka ei sopinu niin paksuihin linsseihin ja ne linssit tippu niistä koko aika. Sanoivat et kuka on myyny mulle semmoset kehykset joihin ei linssit sovi mitenkään.. Niitä laseja liimailtiin kiinni kehyksiin..
Itselläni linssit ovat korkeataitekertoimista lasia. ´Ja vahvuuksista huolimatta (-8) linssit ovat erittäin ohuet ja erittäin kevyet eivätkä naarmuunnukaan.
Haluaisin myös vahvat, paksut linssit omiin laseihin. Minulla vain -3,5 ja ohennettuina näyttävät ikkunalaseilta. Optikot kun aina haluaa myydä ohennettuja linssejä.
En tiedä, mutta yhdellä kaverilla on paljon plussaa ja luku puolella vielä lisää plussaa. Enkä tiedä onko monitehot.