Normaalia että yli 60v äiti käyttäytyy näin?
Esim. olemme sopineet viestitse, että menemme kahdestaan kauppaan. No, odottelen kotona että äiti saapuisi pihaani. Sitten ei kuulu mitään, laitan viestiä ja äiti sanoo "kävinkin jo aamulla yksin". Miksei sitten voinut ilmoittaa?
Lisäksi toinen juttu, jos häneltä kysyy jotain, hän ei joskus vastaa kysymykseen ja sitä pitää toistaa ennenkuin saa vastauksen.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset on jo tuollasia, koeta kestää.
Eissse mua haittaa, ihmettelin vaan onko joku alkava muistiongelma tai jotain
Käykö ihan täysillä? Miten käyttäytyy , kun olette naamatusten. Kyllä sen huomaa ,jos ei ole ihan ok, dementia?
Olen saman ikäluokan ihminen ja huomannut, että osa meistä vanhenee jo aika vauhdilla. Mitään vanhuksia emme kuitenkaan ole ja edellytys on huolehtia hyvinvoinnistaan sekä terveydestään kaikin tavoin.
Jos äitisi käytöksessä ilmenee selkeitä muutoksia ja yhä useammin on sinun puhuttava siitä hänelle suoraan. Näet parhaiten, jos äidilläsi ei ole kaikki enää ok.
Vierailija kirjoitti:
Käykö ihan täysillä? Miten käyttäytyy , kun olette naamatusten. Kyllä sen huomaa ,jos ei ole ihan ok, dementia?
Muuten normaalisti mutta tuollaiset pienet asiat joskus ihmetyttää. Ehkä se kuuluu "vanhuuteen" vaikka nyt ei kovin vanha vielä olekaan.
Miksi tuossa tilanteessa ylipäätään pitäisi sopia että käytte kaupassa yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Että tiedän etten lähde minnekään muualle siihen aikaan?
Huonot luonteenpiirteet saattavat voimistua iän myötä. Olen itse saanut kokea kaikki lapsuuteni ajan äitini taholta ahdistusta aiheuttaneet asiat moninkertaisesti viime vuosina. Hän on entistäkin itsekkäämpi, oikukkaampi ja kylmempi minua kohtaan, vaikka itse olen lempeä ja kärsivällinen, suorastaan lammasmainen häntä kohtaan.
T. Kuusikymppisen tytär
Epäilisin, että yli 80 v äitini olisi sairastunut dementiaan, jos tapahtuisi tuollaista. Hänellä on erittäin skarppi muisti.
Vierailija kirjoitti:
Huonot luonteenpiirteet saattavat voimistua iän myötä. Olen itse saanut kokea kaikki lapsuuteni ajan äitini taholta ahdistusta aiheuttaneet asiat moninkertaisesti viime vuosina. Hän on entistäkin itsekkäämpi, oikukkaampi ja kylmempi minua kohtaan, vaikka itse olen lempeä ja kärsivällinen, suorastaan lammasmainen häntä kohtaan.
T. Kuusikymppisen tytär
Sama kokemus minulla, 65-vuotiaalla miehellä. Aina niin leppoisa, jo edesmennyt isäni muuttui viimeisinä vuosikymmeninään tyytymättömäksi ja kyyniseksi. Sanotaan, että ikä tuo tyyneyttä ja jonkinlaista ymmärrystä hyväksyä eteen tuleva, mutta ei se ihan niin näytä ainakaan kaikkien kohdalla menevän.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen ja masentunut?
Ainakin käyn kylässä kerran viikossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen liikuntarajoitteinen 62 -vuotias ja haluan, että apunani on tyttäreni. Varsinkin näillä liukkailla kaatuminen pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän pääsee itsekin kauppaan niin miksi et voisi lähteä muualle ja jättää sopimatta että odotat häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen liikuntarajoitteinen 62 -vuotias ja haluan, että apunani on tyttäreni. Varsinkin näillä liukkailla kaatuminen pelottaa.
Kuitenkin pääsisit käymään jo aamulla siellä kaupassa jos vain haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän pääsee itsekin kauppaan niin miksi et voisi lähteä muualle ja jättää sopimatta että odotat häntä?
No me joskus käydään yhdessä kun samalla höpötellään siinä jne. Pääsee hän itsekin kyllä.
Ei 6-kymppinen ole vielä vanhus.
Muistisairautta toki voi jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me joskus käydään yhdessä kun samalla höpötellään siinä jne. Pääsee hän itsekin kyllä.
Jos tuota tapahtuu usein niin sanoisin kyllä hänelle että en sovi kauppaan menoa etukäteen. Pyydä vaikka soittamaan kun on lähdössä ja jos olet kotona tai sinulla ei ole muuta voi toki mennä mukaan.
Sori lapseni mutta oli aamulla pakko lähtee itse kun oli kaljat ja röökit loppu.
- Äiti
Vanhukset on jo tuollasia, koeta kestää.