Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajien lakko!?

Vierailija
08.04.2022 |

Menevätkö kaikki opettajat lakkoon? Siis entäs ne opettajat, jotka eivät kuulu OAJhin?
Kiitos tiedosta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku?

Vierailija
2/18 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi päättää jokainen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Ajattelin, että ei voi mennä töihin ja menettää palkkaa.

Vierailija
4/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkokorvaus oli ihan hyvä. Ei kannata töihin kyllä mennä jos lakko todella tulee.

Vierailija
5/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mene muut kuin kaupungien ja kuntien palveluksessa olevat. Karkeasti yleistäen siis pk + lukio-opettajat. Esim. ammattikoulujen opet eivät mene.

Vierailija
6/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Peruskoulut normisti auki lakon aikana? Mitä järkee siinä on?

Vierailija
7/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks noi opettajat oo muutenkin aika puuceestä? Besserwissereitä, jotka ei tiedä oikeasti mistään mitään.

Vierailija
8/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa koulut oli kiinni lakon ajan, jos joku ope ei ollut lakossa, hän piti tunnit etänä.

Vierailija
9/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne vaatii? Lisää lomaa? Kun sitä on vaan 13viikkoa vuodessa. Ai niin eipäs ookkaan lomaa, kun sehän on heillä sitä OPETUKSETONTA aikaa.

Vierailija
10/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne vaatii? Lisää lomaa? Kun sitä on vaan 13viikkoa vuodessa. Ai niin eipäs ookkaan lomaa, kun sehän on heillä sitä OPETUKSETONTA aikaa.

Koulutusta vastaavaa palkkaa vaaditaan. Monella opettajalla on kolmen aineen pätevyys. Esim. fymake-opet on ihan törkeen hyvin koulutettuja ammattilaisia, kyllä siitä voisi maksaa kunnon korvaus.

Vierailija
11/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajille ei yhtään lisää palkkaa. Heillä jo lomaedut niin hyvät.

Vierailija
12/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutusta vastaavaa palkkaa vaaditaan. Monella opettajalla on kolmen aineen pätevyys. Esim. fymake-opet on ihan törkeen hyvin koulutettuja ammattilaisia, kyllä siitä voisi maksaa kunnon korvaus.

He itse ehkä osaavat hyvin asiat. Se ei vielä tarkoita olevan hyvä opettaja.

Vierailija
13/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mafykr-opettajilla on turhankin kova koulutus peruskoulun opetusta ajatellen. Menee koulutus hukkaan, kun työssä pyörität tosi perusasioita. Sitten yläkoulut palkkaa epäpäteviä, kun päteviä mafyke-opettajia ei ole tarpeeksi. Lisäksi työssä pärjäämisen kannalta esim. ryhmänhallintataidot ja pedagogiset taidot ovat lopulta tärkeämpiä kuin yliopiston matematiikan hallinta.

Vierailija
14/18 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa unohdetaan usein varhaiskasvatuksen opettajat, jotka ovat oikeasti todella surkeasti palkattuja muihin opettajiin verrattuna. Heillä ei ole myöskään pitkiä lomia. Nykyään monella varhaiskasvatuksen opettajalla on maisterin paperit, kuten esimerkiksi minulla. Sekään ei nosta palkkaa.  Lähtöpalkka meidän kunnassa on alle 2500€. 

Työ on erittäin vastuullista ja vaativaa.

Vierailija
15/18 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakaope kirjoitti:

Näissä keskusteluissa unohdetaan usein varhaiskasvatuksen opettajat, jotka ovat oikeasti todella surkeasti palkattuja muihin opettajiin verrattuna. Heillä ei ole myöskään pitkiä lomia. Nykyään monella varhaiskasvatuksen opettajalla on maisterin paperit, kuten esimerkiksi minulla. Sekään ei nosta palkkaa.  Lähtöpalkka meidän kunnassa on alle 2500€. 

Työ on erittäin vastuullista ja vaativaa.

Ei se luokanopettajan palkkakaan paljon parempi ole. Alkupalkka noin 2700. 

Vierailija
16/18 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, itse olen aineenopettaja, täydet ikälisät ja muutama ylitunti ja yksi korvattava ylim. tehtävä. Bruttopalkka noin 4500, käteen jää verojen jälkeen 3000. En kuulu liittoon.

Vierailija
17/18 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi lakko uhkaa alkaa 3.5.

Liittoon kuuluvat lakossa, muuten rikki. Saa korvauksen.

Muut päättää itse, eivät saa korvausta. Meillä lakkoon kuulumattomien opetus etänä. Opiskelijan seurattava tilannetta.

Kyseessä toinen aste,Amis.

Opiskelijoiden ym. tiedotus työnantajan vastuulla

Vierailija
18/18 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kunta-ala kauttaaltaan jäänyt todella pahasti palkoissa. Tällä menolla suuri osa nykyisistä kunta-alan työntekijöistä puhuu lapsensa hakemaan ihan eri koulutuksiin kuin itse haki. Jatkossa varmasti helpompi päästä tietyille aloille, kun tunkua ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi