Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun ei saa kouluja käytyä

Vierailija
30.09.2015 |

Olen 17-vuotias, toista välivuotta viettävä. Ahdistaa kun en saa koulussa käytyä sosiaalisten pelkotilojen takia. Koko ajan olen mennyt johonkin kouluun, ja keskeyttänyt heti kun ei pysty sielä olemaan.Tiedän, että olen vielä nuori ja koko elämä aikaa opiskella, mutta haluaisin valmistua ammattiin jotta pääsisi töihin. Onko olemassa mitään lyhytkestoisia kouluja/ opetuksia tai mitä ehdottaisitte? Oppisopimustakin olen yrittänyt, mutten ole saannut paikkaa.
Toivottavasti joku osaisi auttaa/ kertoa omista vastaavanlaisista kokemuksista (:

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/4 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:23"]

Olen 17-vuotias, toista välivuotta viettävä. Ahdistaa kun en saa koulussa käytyä sosiaalisten pelkotilojen takia. Koko ajan olen mennyt johonkin kouluun, ja keskeyttänyt heti kun ei pysty sielä olemaan.Tiedän, että olen vielä nuori ja koko elämä aikaa opiskella, mutta haluaisin valmistua ammattiin jotta pääsisi töihin. Onko olemassa mitään lyhytkestoisia kouluja/ opetuksia tai mitä ehdottaisitte? Oppisopimustakin olen yrittänyt, mutten ole saannut paikkaa. Toivottavasti joku osaisi auttaa/ kertoa omista vastaavanlaisista kokemuksista (:

[/quote]

Sun täytyy ensin hoitaa se sosiaalinen pelko pois. Vaikka saisit jonkun tutkinnon tai pätevyyden hankittua käymättä koulussa, et pystyisi kuitenkaan käymään töissä, jollet pääse pelkotilasi herraksi/rouvaksi. Lisäksi ne "lyhyykestoiset koulutukset", joita on, ovat yleensä ihan turhan kanssa: niistä ei saa sellaista äptevyyttä, jolla pääsisi töihin. Eli mene lääkäriin, käytä kauniisti ne pillerit ja tee ne harjoitukset joita psykiatrian sairaanhoitaja sulle määrää, ja alista se pelkosi. Ei tuosta muuten mitään tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:23"]

Olen 17-vuotias, toista välivuotta viettävä. Ahdistaa kun en saa koulussa käytyä sosiaalisten pelkotilojen takia. Koko ajan olen mennyt johonkin kouluun, ja keskeyttänyt heti kun ei pysty sielä olemaan.Tiedän, että olen vielä nuori ja koko elämä aikaa opiskella, mutta haluaisin valmistua ammattiin jotta pääsisi töihin. Onko olemassa mitään lyhytkestoisia kouluja/ opetuksia tai mitä ehdottaisitte? Oppisopimustakin olen yrittänyt, mutten ole saannut paikkaa. Toivottavasti joku osaisi auttaa/ kertoa omista vastaavanlaisista kokemuksista (:

[/quote]

Sun täytyy ensin hoitaa se sosiaalinen pelko pois. Vaikka saisit jonkun tutkinnon tai pätevyyden hankittua käymättä koulussa, et pystyisi kuitenkaan käymään töissä, jollet pääse pelkotilasi herraksi/rouvaksi. Lisäksi ne "lyhyykestoiset koulutukset", joita on, ovat yleensä ihan turhan kanssa: niistä ei saa sellaista äptevyyttä, jolla pääsisi töihin. Eli mene lääkäriin, käytä kauniisti ne pillerit ja tee ne harjoitukset joita psykiatrian sairaanhoitaja sulle määrää, ja alista se pelkosi. Ei tuosta muuten mitään tule.

[/quote] No sehän tässä hassua onkin, kun töissä pystyn käymään ilman sen suurempia ahdistuksia. Ihan niinkuin normaali ihminen. Olin koko kesän asiakaspalvelutyössä ja se sujui täydellisesti. Opiskelu taas ei suju ei sitten millään.
Ap

Vierailija
4/4 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kanssa kuulla, olen vähän vastaavanlaisessa tilanteessa, sinua kumminkin neljä vuotta vanhempi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä