Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummin puheenvuoro!

Vierailija
30.09.2015 |

Kovasti miniät täällä meuhkaavat ja ihan omatkin lapset äideistään. Kuinka kaikki tehdään väärin ja ovat ärsyttäviä jne..

Autan poikani perhettä lasten kaitsimisessa säännöllisesti kaksi kertaa viikossa. Lisäksi olen useimmiten käytössä viikonloppumenojen aikana. 

Mitä miniä? Kiitoksen sanaa ei kuulu, sen sijaan ainaista valitusta, jos nyt on syöttänyt nakin, pessyt astian väärällä pesuaineella ja ei ollut kurahaalaria ulkona (oli vähän aamukosteutta maassa) jne, jne. 

Että joskus on tullut fiilis, että maksakoot sitten lastenhoitonsa jollekin ulkopuoliselle. 

Rakastan lapsenlapsiani ja he minua, se on selvä. Joka pikkuasiasta jäpätys vain käy kertakaikkiaan hermoille. 

Että näinkin päin, te mahdolliset isovanhempianne dissaavat kolmikymmpiset. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kiva miniä. Olen tehnyt selväksi, että mummolassa on mummolan säännöt ja piste. Jos ne säännöt eivät miellytä, ei tarvitse tuoda lapsia mummolaan. Näin oli aikoinaan omien lasteni kanssa ja niin oli myös omassa lapsuudessani. Hyvin on toiminut ja lapsenlapset tulevat mielellään mummolaan.

Vierailija
2/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:03"]Mulla on ihan kiva miniä. Olen tehnyt selväksi, että mummolassa on mummolan säännöt ja piste. Jos ne säännöt eivät miellytä, ei tarvitse tuoda lapsia mummolaan. Näin oli aikoinaan omien lasteni kanssa ja niin oli myös omassa lapsuudessani. Hyvin on toiminut ja lapsenlapset tulevat mielellään mummolaan.
[/quote]

Järkyttävän mustavalkoinen ajatusmaailma. Kapsen kasvatuksessa ja hoidossa on myös niitä harmaita sävyjä. Joustoa pitää olla puolin ja toisin lapsen etua ja hyvinvointia sekä aikuisten keskinäisiä välejä ajatellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapsen=Lapsen

Vierailija
4/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puutu äitini tekemisiin, kun lapset ovat hänellä hoidossa. Olen niin kiitollinen niistä kahdesta viikonlopusta vuodessa jolloin saan olla mieheni kanssa kahdestaan. Ne ovat ne ainoat hetket jolloin kotona ei ole yhtään lasta.

Vierailija
5/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:03"]Mulla on ihan kiva miniä. Olen tehnyt selväksi, että mummolassa on mummolan säännöt ja piste. Jos ne säännöt eivät miellytä, ei tarvitse tuoda lapsia mummolaan. Näin oli aikoinaan omien lasteni kanssa ja niin oli myös omassa lapsuudessani. Hyvin on toiminut ja lapsenlapset tulevat mielellään mummolaan. [/quote] Järkyttävän mustavalkoinen ajatusmaailma. Kapsen kasvatuksessa ja hoidossa on myös niitä harmaita sävyjä. Joustoa pitää olla puolin ja toisin lapsen etua ja hyvinvointia sekä aikuisten keskinäisiä välejä ajatellen.

[/quote]

Miksi mummolassa ei saisi toimia mummolan säännöillä? Meillä miniä vetää herneen nenään, jos menen hänen jääkaapilleen, mutta hän olettaa, että minun kotonani kaikki kaapit ovat hänelle avoinna siksi, että puolisonsa on minun lapseni. Kuulemma olen liian jyrkkä, kun en halua miniää tarkastelemaan juustopakettejani tai inventoimaan pakastimen sisältöä.

Sama lasten hoitamisessa.  Lapsi tuodaan luokseni pienen hoito-oppaan kera ja siellä on tarkasti selvitetty, mitä saa tehdä ja mitä ei tyyliin "nosta kaikki koriste-esineet 1.5 m korkeudelle, hanki sähkömies piilottamaan jatkojohdot, naulaa ikkunat kiinni jne." Harmaan sävyjä ei kannata kaivata, jos isoäiti nähdään ilmaisena hoitoautomaattina.

Vierailija
6/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus! Etkö voisi vaikka pienen huumorin varjolla jutella asiasta miniäsi kanssa? Tai jos huumorin käyttö ei ole sinulle luontaista, sitten vaan puhut ihan napakasti mutta ystävällisesti asiasta. Ei kaikkeen kannata suostua, koska tilannehan vain tuosta kärjistyy, jos sitä ei nosteta pöydälle ja selvitetä. Yritä olla arvostelematta minää, koska siten et saat muutosta aikaan, vaan kerro ihan omalta kannaltasi, miten tilanteen koet, miten kiva on olla lasten kansas ja tykkäät heistä kuin hullu puurosta jne. Kerro, että lasten kanssa menee hyvin ja että toivoisit muutamaan juttuun muutosta, koska nyt ollaan mummolassa eikä lasten kotona. 

Vierailija
7/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa Anaalijumalalle, hän ratkaisee juuri näitä ongelmia.

Vierailija
8/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitonen, muistatko myös osoittaa sen kiitollisuuden äidillesi, siis kiittää häntä. Moni kuvittelee, että isovanhempien apu lankeaa kuin illallinen Manulle. Muualla saatetaan kehua, että isovanhemmat hoitavat niin mielellään lapsia, mutta näille itselleen ei kiitosta heru. No joo, ehkä joulukukka ja suklaarasia. Kiittäkää niitä vanhempianne silloin kun he vielä ovat hengissä ja tolkussaan, sillä he eivät tule lukemaan kuolinilmoituksen tai kukkavihkon värssyjä, vaikka ne olisivat miten kauniita.

En ole itse mummo, mutta sivusta olen saanut seurata asioita ihan riittävästi.

Vierailija
9/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan nostaa kissa pöydälle ja sanoa, että sinusta on kurjaa kun mukavien lastenlasten kanssa vietettyjen tuokioiden palkkana on aina haukkuja.

Vierailija
10/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen kiittänyt monet kerrat. Kiittänyt siitäkin, että jaksaa puhelimessa kuunnella mimun huoliani... Meillä on tapana kertoa miten rakas ja tärkeä äitini on minulle sekä minä hänelle.

En puutu hänen tapaansa olla lasteni kanssa. Olen itse sillä kasvatustyylillä kasvanut ihmiseksi joka nyt olen. Ei lapset rikki mene jos silloin tällöin saavat ylenpalttista hemmottelua ja laatuaikaa aikuisen kanssa.

-5

Vierailija
11/11 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:03"]Mulla on ihan kiva miniä. Olen tehnyt selväksi, että mummolassa on mummolan säännöt ja piste. Jos ne säännöt eivät miellytä, ei tarvitse tuoda lapsia mummolaan. Näin oli aikoinaan omien lasteni kanssa ja niin oli myös omassa lapsuudessani. Hyvin on toiminut ja lapsenlapset tulevat mielellään mummolaan. [/quote] Järkyttävän mustavalkoinen ajatusmaailma. Kapsen kasvatuksessa ja hoidossa on myös niitä harmaita sävyjä. Joustoa pitää olla puolin ja toisin lapsen etua ja hyvinvointia sekä aikuisten keskinäisiä välejä ajatellen.

[/quote]

Mustavalkoista tai ei, niin hyvin toiminut jo useammassa sukupolvessa. Välit pysyvät hyvinä, kun ei tarvitse kinastella säännöistä. Jos kotona on sääntö, että mummin pitää juosta ilkosillaan talon ympäri ennenkuin mummi laittaa lapsen nukkumaan, niin sitten minä juoksen. Jos mummulassa on sääntö, että lapsi saa hyppiä kumisaappaat jalassa vesilätäkössä, niin siihen on lapsen vanhempien tyytyminen ihan riippumatta siitä, saako lapsi tehdä niin kotipihalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan