aamupahoinvointi 13-vuotiaalla
Mulla on diagnosoitu ahdistus. käyn koulus pienryhmässä ja kouluympäristö on tuttu. ei ahdista ainakaan tietääkseni, mutta joka aamu oksettaa, ei pysty syömään, joskus myös heikottaa ja välillä myös lopulta oksennan. koulun jälkeen menee yleensä ohi. mitä teen asialle? en pysty opiskella kunnolla.
Kommentit (43)
aattelin just että tulevana maanantai aamuna ottaisin postafen 25mg pahoinvointilääkkeen jos auttais tähän oloon. Onko sulla siitä kokemuksia ja kuinka hyvin auttanut toi mitä oot käyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Kaksi rokotetta otettuna tietysti
on on just 2 ei johdu tuo ahdistus kyllä siitä, ihan vaan tiedoks
Mulla on ollut tuota lähes koko elämän, mulla on anemia ja alhainen verenpaine... Rautaa pitäisi tankata jatkuvasti....
Vierailija kirjoitti:
Auttasko, jos lääkäri määräisi jonkun pahoinvointia hillitsevän lääkkeen ensiavuksi? Mulla on sama ongelma ja joudun joskus ottamaan metoklopramidia pahoinvointiin. Rauhoittaa samalla hiukkasen pahinta jännitystä. Tuo ei toki ole jatkuvaan käyttöön, mutta ihan se tieto, että mukana on lääke, joka estää oksun, voisi helpottaa.
aattelin just että tulevana maanantai aamuna ottaisin postafen 25mg pahoinvointilääkkeen jos auttais tähän oloon. Onko sulla siitä kokemuksia ja kuinka hyvin auttanut toi mitä oot käyttänyt?
Koita syödä heti herätessä jotain vaikka vanukas tai joku muu helppo, mulla auttaa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tuota lähes koko elämän, mulla on anemia ja alhainen verenpaine... Rautaa pitäisi tankata jatkuvasti....
harmi. itellä ei tosiaan syynä ainakaa ole anemia tai alhainen verenpaine. Rauta asiat ovat kans kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Koita syödä heti herätessä jotain vaikka vanukas tai joku muu helppo, mulla auttaa ainakin.
oon koittanut,on vaan niin vaikeeta ettei onnistu. ens viikolla aattelin kokeilla pahoinvointilääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko raskaana.
Täh ei kai ny 13vee voi raskaana olla?
no joo, ja se ei ole mun kohdalla ees mahdollista.
Paistoin äsken lättyjä.
Nyt syömään...
Onko hänellä lääkitys ahdistukseen? Useat ahdistuslääkkeet aiheuttavat pahoinvointia. Monet lääkkeet myös ärsyttävät vatsaa, joten kokeilisin Somacia. Jos auttaa, hyvä.
Lämpimät suositteluni pahoinvointirannekkeille, joita saa apteekeista! Voin itse todella usein pahoin useista syistä, ja nuo rannekkeet ovat ainoa, mikä auttaa. Niiden kanssa voi myös nukkua, jolloin ehkä aamupahoinvointia ei olisi.
Itsellänikin alkoi tuollainen teininä, on edelleen ja olen nyt 24v. Ei ole löytynyt mitään syytä, mutta stressi kyllä pahentaa sitä. Yritän vain elää sen kanssa, välillä vaan on huonompia jaksoja.
Tänään tulee telkkatista Beck.
Taattua ruotsalaista.
ykäsonnit pellolla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harmi. itellä ei tosiaan syynä ainakaa ole anemia tai alhainen verenpaine. Rauta asiat ovat kans kunnossa
Ferritiini on sellainen mitä normi labroissa ei mitata, pyydä erikseen siihen lähete. Tuo mittaa varastoraudan osuutta, se voi olla matala vaikka hemoglobiini ei olisi. Tuo on sellainen että joskus joutuu sen käymää yksityisellä antaa kun julkinen sektori ei noita mielellään tutki, koska heistä se on vaan muotidiagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
ykäsonnit pellolla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ferritiini on sellainen mitä normi labroissa ei mitata, pyydä erikseen siihen lähete. Tuo mittaa varastoraudan osuutta, se voi olla matala vaikka hemoglobiini ei olisi. Tuo on sellainen että joskus joutuu sen käymää yksityisellä antaa kun julkinen sektori ei noita mielellään tutki, koska heistä se on vaan muotidiagnoosi.
juu mutta mulla on kaikki arvot kunnossa ei ole niistä ja mm vklp ei okseta
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tuollaista sinun iässsäsi ja syy oli raudanpuute eli anemia. Kannattaa käydä tutkituttamassa hemoglobiini ja ferritiini.
SAMA! Koulun hoitaja antoi pienen pullon rautavalmistetta ja sanoi, että jos auttaa, niin vanhemmat ostaa sitten lisää. Isä ottikin asian hoitaakseen ja lisäsi rautaa ruokavaliooni. Isä on paras :)
Hemoglobiini lähti nousuun aika äkkiä ja olokin parani muutamassa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko hänellä lääkitys ahdistukseen? Useat ahdistuslääkkeet aiheuttavat pahoinvointia. Monet lääkkeet myös ärsyttävät vatsaa, joten kokeilisin Somacia. Jos auttaa, hyvä.
Lämpimät suositteluni pahoinvointirannekkeille, joita saa apteekeista! Voin itse todella usein pahoin useista syistä, ja nuo rannekkeet ovat ainoa, mikä auttaa. Niiden kanssa voi myös nukkua, jolloin ehkä aamupahoinvointia ei olisi.
ei ole lääkitystä eikä johdu omista elintavoistani se asia on tutkittu jo kuraattotin ja muiden kanssa.
maanantaina kokeilen ekaa kertaa pahoinvointilääkettä jos ei auta voisin kokeilla juuri tuota ranneketta.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tulee telkkatista Beck.
Taattua ruotsalaista.
kiva!
Vierailija kirjoitti:
Paistoin äsken lättyjä.
Nyt syömään...
en kerkee nytte mutta harmi ku jää välistä
Täh ei kai ny 13vee voi raskaana olla?