aamupahoinvointi 13-vuotiaalla
Mulla on diagnosoitu ahdistus. käyn koulus pienryhmässä ja kouluympäristö on tuttu. ei ahdista ainakaan tietääkseni, mutta joka aamu oksettaa, ei pysty syömään, joskus myös heikottaa ja välillä myös lopulta oksennan. koulun jälkeen menee yleensä ohi. mitä teen asialle? en pysty opiskella kunnolla.
Kommentit (43)
Voisino olla närästystä/refluksitauti? Itsellä samaa ongelmaa. Lisäksi itsellä esim. makeutetun d-vitamiinitabletin tai minkä tahansa lääkkeen syöminen aiheuttaa oksentamisen. Mieti mitä olet syönyt? Voiko olla keliakiaa tai lakoosi-intoleranssia? Käy toki ihmeessä terkkarilla niin voidaan poissulkea muutkin sairaudet. Terkkarin kanssa voi myös miettiä aiheutuuko se ahdistuksesta vai onko fyysinen juttu.
Kauan tuota on kestänyt? Joko se on henkistä (käsittelet jotain juttuja alitajuisesti yön aikana) tai sit sulla jokin ruoka-aine esim. Illalla syötynä joka ei sovi sulle? Onko verikokeita tutkittu. Pakko mainita myös raskauden mahdollisuus sun ikäiselle ja kun en sinua tunne.
Siis minkä tahansa lääkkeen syöminen _tyhjään vatsaan_ aiheuttaa tota. Eli lääkkeet ota aina ruuan kanssa
Kysy lääkäriltä, älä vauvapalstalta.
Voi johtua ihan niskastakin. Kokeile eri tyynyjä.
Tai alhainen verenpaine teki mulla tuollaista. Tai anemia.
Mutta lääkärillä kannattaisi käydä.
Syötkö illalla tarpeeksi? Minulla oli tuota samaa ongelmaa nuorena. Jos söi illalla hiilaripitoisen iltapalan, niin aamulla ei ollut huono olo. Eli pari leipäpalaa tai puuroa illalla.
Tärkeää: onko sinulla näitä oireita, silloin kun on esim syysloma = koulua ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ei nyt pääse hoitajien lakkoilun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias ei muutenkaan mene yksin lääkäriin. Yksityiselle pääsee parin päivän sisään, kunhan vanhemmat varaavat ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13-vuotias ei muutenkaan mene yksin lääkäriin. Yksityiselle pääsee parin päivän sisään, kunhan vanhemmat varaavat ajan.
Ei hoitajat ole ainoita pienipalkkaisia Suomessa vaikka itsekkäänä näin julistavat. Ei kaikilla ole varaa yksityiseen hoitoon.
Minulla oli tuollaista sinun iässsäsi ja syy oli raudanpuute eli anemia. Kannattaa käydä tutkituttamassa hemoglobiini ja ferritiini.
Olen aikuinen, mutta mulla oli tuo sama kun en enää viihtynyt entisessä työssäni, eli oli ihan ahdistuksesta johtuvaa.
Oletko kokeillut rentoutusharjoituksia/meditaatiota tai vaikka päiväkirjan kirjoittamista?
Tsemppiä!
Hypoglykemia, psykologinen syy, anemia, allergiat, varaa aika lääkäriin.
Onko rippi-isä käynyt tuikkaamassa papin huomenet?
Ihan kaikille tää tiedoksi
verikokeissa käyty
EI raskaus mahd
Juttelen tälläkin hetkellä asiasta ammattilaisen kanssa
koulu jäänyt kesken syksyllä kun 7lk alko ja alitajuisesti ajattelen ahdistavia asioita aamulla, illalla ennen nukkumaanmenoa.
ei tartte tota raskaus paskaa syöttää + kaikki asialliset kommentit voi jättää muutamia oikeesti hyviä kommentteja tuli mut muut voi sitte jättää kommentoimatta. Ehkä kummiski turvaudun koulun henkilökuntaan ja ammattilaisiin ennemmin kuin tänne.
Kaksi rokotetta otettuna tietysti
Auttasko, jos lääkäri määräisi jonkun pahoinvointia hillitsevän lääkkeen ensiavuksi? Mulla on sama ongelma ja joudun joskus ottamaan metoklopramidia pahoinvointiin. Rauhoittaa samalla hiukkasen pahinta jännitystä. Tuo ei toki ole jatkuvaan käyttöön, mutta ihan se tieto, että mukana on lääke, joka estää oksun, voisi helpottaa.
Milloin tuo ahdistus on sinulla todettu? Onko pahoinvointi tullut ennen vai jälkeen diagnoosin? Sinulla voi olla joku fyysinen vaiva, joten sano vanhemmillesi tai koulun terveydenhoitajalle. Kyllähän tuo kannattaa tutkia.