Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aamupahoinvointi 13-vuotiaalla

tarvitsenappua
08.04.2022 |

Mulla on diagnosoitu ahdistus. käyn koulus pienryhmässä ja kouluympäristö on tuttu. ei ahdista ainakaan tietääkseni, mutta joka aamu oksettaa, ei pysty syömään, joskus myös heikottaa ja välillä myös lopulta oksennan. koulun jälkeen menee yleensä ohi. mitä teen asialle? en pysty opiskella kunnolla.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tuo ahdistus on sinulla todettu? Onko pahoinvointi tullut ennen vai jälkeen diagnoosin? Sinulla voi olla joku fyysinen vaiva, joten sano vanhemmillesi tai koulun terveydenhoitajalle. Kyllähän tuo kannattaa tutkia.

Vierailija
2/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisino olla närästystä/refluksitauti? Itsellä samaa ongelmaa. Lisäksi itsellä esim. makeutetun d-vitamiinitabletin tai minkä tahansa lääkkeen syöminen aiheuttaa oksentamisen. Mieti mitä olet syönyt? Voiko olla keliakiaa tai lakoosi-intoleranssia? Käy toki ihmeessä terkkarilla niin voidaan poissulkea muutkin sairaudet. Terkkarin kanssa voi myös miettiä aiheutuuko se ahdistuksesta vai onko fyysinen juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan tuota on kestänyt? Joko se on henkistä (käsittelet jotain juttuja alitajuisesti yön aikana) tai sit sulla jokin ruoka-aine esim. Illalla syötynä joka ei sovi sulle? Onko verikokeita tutkittu. Pakko mainita myös raskauden mahdollisuus sun ikäiselle ja kun en sinua tunne.

Vierailija
4/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä tahansa lääkkeen syöminen _tyhjään vatsaan_ aiheuttaa tota. Eli lääkkeet ota aina ruuan kanssa

Vierailija
5/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä, älä vauvapalstalta.

Vierailija
6/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua ihan niskastakin. Kokeile eri tyynyjä.

Tai alhainen verenpaine teki mulla tuollaista. Tai anemia.

Mutta lääkärillä kannattaisi käydä.

Vierailija
7/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö illalla tarpeeksi? Minulla oli tuota samaa ongelmaa nuorena. Jos söi illalla hiilaripitoisen iltapalan, niin aamulla ei ollut huono olo. Eli pari leipäpalaa tai puuroa illalla.

Vierailija
8/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää: onko sinulla näitä oireita, silloin kun on esim syysloma = koulua ei ole?

Vierailija
9/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko raskaana.

Vierailija
10/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin ei nyt pääse hoitajien lakkoilun vuoksi.

Vierailija
11/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13-vuotias ei muutenkaan mene yksin lääkäriin. Yksityiselle pääsee parin päivän sisään, kunhan vanhemmat varaavat ajan.

Vierailija
12/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olwt ehkä raskaana

Vierailija
13/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13-vuotias ei muutenkaan mene yksin lääkäriin. Yksityiselle pääsee parin päivän sisään, kunhan vanhemmat varaavat ajan.

Ei hoitajat ole ainoita pienipalkkaisia Suomessa vaikka itsekkäänä näin julistavat. Ei kaikilla ole varaa yksityiseen hoitoon.

Vierailija
14/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollaista sinun iässsäsi ja syy oli raudanpuute eli anemia. Kannattaa käydä tutkituttamassa hemoglobiini ja ferritiini.

Vierailija
15/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen, mutta mulla oli tuo sama kun en enää viihtynyt entisessä työssäni, eli oli ihan ahdistuksesta johtuvaa.

Oletko kokeillut rentoutusharjoituksia/meditaatiota tai vaikka päiväkirjan kirjoittamista?

Tsemppiä!

Vierailija
16/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypoglykemia, psykologinen syy, anemia, allergiat, varaa aika lääkäriin.

Vierailija
17/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rippi-isä käynyt tuikkaamassa papin huomenet?

Vierailija
18/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikille tää tiedoksi

verikokeissa käyty

EI raskaus mahd

Juttelen tälläkin hetkellä asiasta ammattilaisen kanssa

koulu jäänyt kesken syksyllä kun 7lk alko ja alitajuisesti ajattelen ahdistavia asioita aamulla, illalla ennen nukkumaanmenoa.

ei tartte tota raskaus paskaa syöttää + kaikki asialliset kommentit voi jättää muutamia oikeesti hyviä kommentteja tuli mut muut voi sitte jättää kommentoimatta. Ehkä kummiski turvaudun koulun henkilökuntaan ja ammattilaisiin ennemmin kuin tänne.

Vierailija
19/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi rokotetta otettuna tietysti

Vierailija
20/43 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttasko, jos lääkäri määräisi jonkun pahoinvointia hillitsevän lääkkeen ensiavuksi? Mulla on sama ongelma ja joudun joskus ottamaan metoklopramidia pahoinvointiin. Rauhoittaa samalla hiukkasen pahinta jännitystä. Tuo ei toki ole jatkuvaan käyttöön, mutta ihan se tieto, että mukana on lääke, joka estää oksun, voisi helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän