lentolippu ja ääkköset - ongelma!
voi itku! huomenna lähtee lento ja tein lähtöselvityksen verkossa. selvityksen tehtyäni huomasin että boarding passissa sukunimi (olkoon vaikka pääkkönen), on muodossa paakkonen. tämä on siis väärin, koska passissa muoto on paeaekkoenen. lipun ja passin nimien tulisi vastata toisiaan, jotta pääsee koneeseen. matkatoimiston kautta varattuja lippuja ei voi enää muuttaa koska lennon lähtöön alle 24h, joten sekä matkatoimistossa ja lentoyhtiössä ollaan kädettömiä tämän kanssa ja toivotettiin vaan hyvää tuuria.
onko ääkkösellisen nimen omaavat av-mammat matkustaneet niin että nimi on ääkkösten vuoksi erilainen boarding passissa ja passissa? miten kävi?
Kommentit (12)
Minulla on ollut passissa Pääkkönen ja boarding passeja muodoissa paeaekkoenen ja paakkonen ilman mitään ongelmia.
Mikä lentoyhtiö? Ja minne lennät? Suora lento vai jatkolentoja?
Jos olet varannut nimet oikein niin en usko että on ongelma. Harvemmin niitä vertaillaan enää kentällä... Varsinkin Suomesta lähtiessä, eiköhän toi nimi nyt ole ihan ymmärrettävissä edelleen.
Mistä lennät ja mihin? Onko sulla jonkun muun maan passi kuin Suomen/Ruotisn/muun pohjoismaan?
Mä olen tehnyt tuon saman virheen lentäessäni usassa osavaltiosta toiseen. Check - inissä huomauttivat ja sanoivat, että mikäli turvatarkastuksessa siitä haluavat alkaa nillittää asiasta ni silloin ei ole koneeseen asiaa. Eivät onneksi mitään sanoneet ja pääsin lennolle.
Meillä sukunimessä ääkkösiä ja öökkösiä, joskus on aana ja oona, joskus ae oe. Koskaan ei ole ollut ongelmia. Jenkkeihin mennessä Finnairin varausjärjestelmä oli jostain syystä laittanut minun nimeni aalla ja oolla, mies ja lapset oli ae ja oe. Sitä vähän jänskäsin kun Jenkit on niin tarkkoja kaikesta, mutta ei siitäkään mitään ongelmaa tullut.
Varasuvaiheessa ei itse kannata alkaa muokkaamaan nimeään, iha äällä ja ööllä varaa ja varasusjärjestelmä mutotilee sen sitten miksi muotoileekaan.
Ei ongelmaa. Juuri reissasin Euroopassa, eikä kukaan edes katsonut boarding passia vaan itse sitä viivakoodia vilauteltiin lukulaitteissa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:00"]Ei ongelmaa. Juuri reissasin Euroopassa, eikä kukaan edes katsonut boarding passia vaan itse sitä viivakoodia vilauteltiin lukulaitteissa.
[/quote]
Ja passia kysyttiin yhden kerran, hotellin respassa. Toki olin Shengen alueella.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:47"]
Hassua. Kyllä minun passissa on ihan ääkköset, eli lukisi Pääkkönen. Minkä maan passi sinulla on?
[/quote]
ap tarkoittanee passin alaosaa josta nimi on luettavissa koneella ja skandeja ei ole (muoto esim. FINSUKUNIMI<
Lentolipussa ja passissa sama nimi olkoot nimi Päätön tai Paaton.
Ei ole ongelma. Tähän on tulossa Euroopassakin kuulemma tiukennuksia, mutta toistaiseksi lentelet Paakkosena oikeinkin hyvin. Ensi kerralla muistat sitten olla Paeaekkoenen. Terv. täti matkailualalta.
celli kirjoitti:
Yleensä kannatta ostaa liput ulkomaanmatkoillo 2 - 5 kk ennen matkan alkua ja tiistai on yleensä keskimääräisesti halvin päivä matkustaa. Ite ainakin tuolla http://kiwi.com sivustolla valinnu eka kuukauden ja siitä jonku päivän. Sit vertaillu mikä on halvin päivä lentää. Jos varaat useammalle henkilölle kerralla niin kannattaa aluksi koittaa hakea lentoja vain yhdelle henkilölle ja kattoo eroaako hinta.
Tais tulla väärään ketjuun.
Hassua. Kyllä minun passissa on ihan ääkköset, eli lukisi Pääkkönen.
Minkä maan passi sinulla on?