Passin toimitusajoista
Tilasin passin liki 2 kk sitten ja ajan sain kuukauden päähän. Pikapassi, jonka toimitusaika on normaalisti viikon. Olen odottanut passiani nyt 3 viikkoa. Johtuuko tämä ruuhkasta vai onko hakemukseni heitetty mappi ö:hön?
Kommentit (6)
Kannattaa varmaan kysyä. Tampereellakin oli aikamoiset ruuhkat, olisi mennyt parin kuukauden päähän niin kaverini haki passinsa Hämeenlinnan poliisiasemalta, sai heti eikä ollut ruuhkaa.
Miten pikapassin toimistusaika on normaalisti viikon? Eikö sen saa 1-2 päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan kysyä. Tampereellakin oli aikamoiset ruuhkat, olisi mennyt parin kuukauden päähän niin kaverini haki passinsa Hämeenlinnan poliisiasemalta, sai heti eikä ollut ruuhkaa.
Ei kai sitä passia heti saa kun hakemuksen jättää. Kai sen passin valmistaminen kestää ainakin pari päivää.
Minä sain ajan lupapalveluihin kuuden viikon päähän tilaamisesta. Passi tuli siitä tasan viikon kuluttua eli. passin saaminen kesti viikon
Miksi kaikki puhuu vain, miten kauan passin saaminen kestää? Itse asiassa viivästys tulee siinä, jos joutuu käymään lupapalveluissa ja sinne ajan saaminen kestää. Mieheni ei tarvinnut käydä lupapalveluissa, koska oli saanut passin vajaa viisi vuotta sitten ja kävi silloin antamassa sormenjäljet. Hän jätti hakemuksen netissä ja passi tuli noin viikon kuluttua hakemuksen jättämisestä.
Kävin poliisilaitoksella näytillä tiistaina iltapäivällä, torstaina viiden maissa tuli viesti, että passi on noudettavissa ärrältä. Otin pikatoimituksen ja tämä oli kyllä nimensä mukaisesti pika ja ihan rahansa arvoinen!
Vierailija kirjoitti:
Minä sain ajan lupapalveluihin kuuden viikon päähän tilaamisesta. Passi tuli siitä tasan viikon kuluttua eli. passin saaminen kesti viikon
Miksi kaikki puhuu vain, miten kauan passin saaminen kestää? Itse asiassa viivästys tulee siinä, jos joutuu käymään lupapalveluissa ja sinne ajan saaminen kestää.
Minä kävelin Vantaalla lupapalveluihin ja jonotin puoli tuntia. Ei mitään järkeä varata aikaa, jos passi pitää saada kuukauden sisään.
Mä sain normipassin 10 päivässä.