Ärsyttää menkat, kun en halua edes lapsia!
Vatsaa ja selkää särkee ihan turhaan, vituttaa muutenkin. En haluais mitään hormoneja kokeilla kun pelkään että iho taas räjähtää. Millon näistä pääsee erooonnn
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:25"]On itse asiassa outoa, ettei kukaan nainen iloitse vaihdevuosista. Siinähän ne menkat lähtevät aivan luonnonmenetelmällä.
[/quote]
Mä todella odotan vaihdevuosia. Ei enää runsaita ja kivuliaita menkkoja, hyvästit myös endometrioosille.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:25"]On itse asiassa outoa, ettei kukaan nainen iloitse vaihdevuosista. Siinähän ne menkat lähtevät aivan luonnonmenetelmällä. [/quote] Mä todella odotan vaihdevuosia. Ei enää runsaita ja kivuliaita menkkoja, hyvästit myös endometrioosille.
[/quote]
Odotan niitäkin kauhulla! Äidilläni on 3 vuotta ollut nyt vaihdevuosi oireita. Pari kertaa menkat jääneet välistäkin. Mutta samalla tavoin tulevat kuin ennenkin. Hän hikoilee ja kiukuttelee ja tuskailee jatkuvasti. Sanoikin kerran että tuntuu kuin olisi raskaana plus pms-oireet koko ajan. Hänet on steriloitu 22 vuotta sitten ja vielä vaan vuotoja pukkaa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:22"]
Kohdun poisto? Siihen loppuu.
[/quote]
Ei ihmisiltä poisteta terveitä sisäelimiä ihan huvin vuoksi.
[/quote]Huvin vuoksi? Se, että vuotaa verta säännöllisesti ja kivuliaasti ian mitään syytä, ei sinusta ole riittävän hyvä syy kehon korjaamiseksi?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:22"]
Kohdun poisto? Siihen loppuu.
[/quote]
Ei ihmisiltä poisteta terveitä sisäelimiä ihan huvin vuoksi.
[/quote]Huvin vuoksi? Se, että vuotaa verta säännöllisesti ja kivuliaasti ian mitään syytä, ei sinusta ole riittävän hyvä syy kehon korjaamiseksi?
[/quote]
Kohtu toimii tukielimenä mm. virtsarakolle. Poisto altistaa inkontinenssille sekä rakon että suoliston alueen laskeumille. Eli ihan kevein perustein ei kohtua lähdetä poistamaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:33"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:22"] Kohdun poisto? Siihen loppuu. [/quote] Ei ihmisiltä poisteta terveitä sisäelimiä ihan huvin vuoksi. [/quote]Huvin vuoksi? Se, että vuotaa verta säännöllisesti ja kivuliaasti ian mitään syytä, ei sinusta ole riittävän hyvä syy kehon korjaamiseksi? [/quote] Kohtu toimii tukielimenä mm. virtsarakolle. Poisto altistaa inkontinenssille sekä rakon että suoliston alueen laskeumille. Eli ihan kevein perustein ei kohtua lähdetä poistamaan.
[/quote]Ja kuten sanottu, tuo on kaukana "keveästä perusteesta".
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:33"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:22"] Kohdun poisto? Siihen loppuu. [/quote] Ei ihmisiltä poisteta terveitä sisäelimiä ihan huvin vuoksi. [/quote]Huvin vuoksi? Se, että vuotaa verta säännöllisesti ja kivuliaasti ian mitään syytä, ei sinusta ole riittävän hyvä syy kehon korjaamiseksi? [/quote] Kohtu toimii tukielimenä mm. virtsarakolle. Poisto altistaa inkontinenssille sekä rakon että suoliston alueen laskeumille. Eli ihan kevein perustein ei kohtua lähdetä poistamaan.
[/quote]Ja kuten sanottu, tuo on kaukana "keveästä perusteesta".
[/quote]
Tuo on keveä peruste.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:08"] [quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:33"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:22"] Kohdun poisto? Siihen loppuu. [/quote] Ei ihmisiltä poisteta terveitä sisäelimiä ihan huvin vuoksi. [/quote]Huvin vuoksi? Se, että vuotaa verta säännöllisesti ja kivuliaasti ian mitään syytä, ei sinusta ole riittävän hyvä syy kehon korjaamiseksi? [/quote] Kohtu toimii tukielimenä mm. virtsarakolle. Poisto altistaa inkontinenssille sekä rakon että suoliston alueen laskeumille. Eli ihan kevein perustein ei kohtua lähdetä poistamaan. [/quote]Ja kuten sanottu, tuo on kaukana "keveästä perusteesta". [/quote] Tuo on keveä peruste.
[/quote]Hah. Koetapa ehdottaa miehelle, että kuukausittain toistuva vuolas ja kivulias verenvuoto on niin mitätön juttu, ettei sen takia nyt leikkaamaan aleta.
Mulla on tällä hetkellä jopa ikävä menkkoja, viime raskauden jälkeen ne ehti kaksi kertaa tulemaan kun taas olin raskaana. Sitten kun on menkat, tietää olevansa vapaa eikä tarvi enää miettiä mahassa kasvavaa vauvaa! Ah, sitä odotellessa.
Raskaana ollessa monella jää menkat pois, lapsen voi antaa adoptioon.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:08"] [quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:33"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:22"] Kohdun poisto? Siihen loppuu. [/quote] Ei ihmisiltä poisteta terveitä sisäelimiä ihan huvin vuoksi. [/quote]Huvin vuoksi? Se, että vuotaa verta säännöllisesti ja kivuliaasti ian mitään syytä, ei sinusta ole riittävän hyvä syy kehon korjaamiseksi? [/quote] Kohtu toimii tukielimenä mm. virtsarakolle. Poisto altistaa inkontinenssille sekä rakon että suoliston alueen laskeumille. Eli ihan kevein perustein ei kohtua lähdetä poistamaan. [/quote]Ja kuten sanottu, tuo on kaukana "keveästä perusteesta". [/quote] Tuo on keveä peruste.
[/quote]Hah. Koetapa ehdottaa miehelle, että kuukausittain toistuva vuolas ja kivulias verenvuoto on niin mitätön juttu, ettei sen takia nyt leikkaamaan aleta.
[/quote]
Ei leikatakaan. Tätä mieltä on myös sairaalan naistentautien poliklinikan gynekologit, joiden vastaanotoilla olen joutunut säännöllisesti käymään runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten ja endometrioosin takia. Kohdustani on poistettu myoomia, polyyppeja ja ympäriltä endokasvustoa mutta kohtua eivät suostu poistamaan. Toinen munasarjoista ja munanjohtimista on poistettu, toiselle puolelle jätettiin hormonitoimintaa (ja endoa) jatkamaan.
eikai kukaan nauti niistä menkoista, haluisi lapsia tai ei. Minäkin olen valmis luovuttamaan kohtuni! Muutenkin vituttaa kaikki pmsoireet yms
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:25"]eikai kukaan nauti niistä menkoista, haluisi lapsia tai ei. Minäkin olen valmis luovuttamaan kohtuni! Muutenkin vituttaa kaikki pmsoireet yms
[/quote]
Luovu mielummin munasarjoistasi. Kohtu kun ei tuota mitään hormonitoimintaa vaan munasarjat.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:21"]Raskaana ollessa monella jää menkat pois, lapsen voi antaa adoptioon.
[/quote]
Eipä ne jatkuvat raskaudetkaan ihan riskittömiä ole.
On itse asiassa outoa, ettei kukaan nainen iloitse vaihdevuosista. Siinähän ne menkat lähtevät aivan luonnonmenetelmällä.