Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Rintakipu!

Vierailija
29.09.2015 |

Minulla on ollut rintakipua viime viikosta lähtien. Välillä se on poissa ja tulee sitten takaisin. Kipu on pistävää, polttavaa, vähän puristavaa ja vasemmalla puolella. Välillä kipua on kyllä myös oikealla puolella.

Kävin viime viikolla päivystyksessä kun oli tällaista kipua. Otettiin EKG, verenpaine, verenkuva ja lääkäri kuunteli sydämen ja keuhkot. Mitään poikkeavaa ei löytynyt. Nyt kipu on voimakkaampaa mutta tosiaan välillä poissa. Voisiko johtua esim. keuhkoista?

Osaisiko joku täällä kertoa onko tämä niin vakavaa että kannattaisi mennä päivystykseen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ekaks päivystykseen.

Vierailija
2/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästystä tai jokin muu ruuansulatuskanavan kremppa, esim. mahahaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus niinkin yksinkertainen asia kuin hartiajumi aiheuttanut voimakasta kipua rintaan. En siis tarkoita etteikö sinun kipusi voisi johtua jostain vakavammasta.

Vierailija
4/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin olla lihasperäistäkin. Toki näiden rintatuntemusten kanssa kannattaa olla aika varovainen.

Vierailija
5/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys, sydäninfarkti, keuhkoveritulppa, keuhkokuume. Mene päivystykseen. 

Vierailija
6/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos burana ei auta silloin on kyse sydämestä.

Vierailija
7/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 18:09"]Jos burana ei auta silloin on kyse sydämestä.
[/quote]

Jos sitä taas ottaa mahahaavaan, kivut tuplaantuu ibuprofeenin tuhotessa limakalvoja mahalaukussa tai pohjukaissuolessa.

Vierailija
8/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen, ahdistuneisuuden tmv. fyysiset oireet voivat näyttäytyä myös noin

Vierailija
9/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä ollut paniikkia ja lääkäritkin epäilleet paniikkihäiriötä. Nyt se kipu loppui ja alkaa varmaan jossain vaiheessa uudelleen. Käyttäytyykö sydäninfarkti tai keuhkoveritulppa niin että kipu välillä häviää?

-ap

Vierailija
10/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile närästyslääkkeitä. Mulla on tutkittu vastaavaa, eikä mitään löydy. Sappikiviä ja kasvainta jopa epäiltiin, mutta ei ole. Mulla voi mahdollisesti olla jotain jumia tai sitten joku perusruoka-aine ei sovi. Nyt kokeilen vehnätöntä, kahvitonta ja teetöntä ruokavaliota. 

Vierailija
11/11 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut on kyllä tutkittu aika perusteellisesti, joten tuskin on kyse mistään vakavasta. Kylkiluiden välissä on pienet lihakset jotka voi kampata kipeästi, samoin rintakehän alueen muutkin lihakset. Onko Tietzen oireyhtymä tuttu? Oireet vois sopia siihenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi