Onko puuttuva ovulaatio normaalia e-pillereiden jälkeen?
Eli kolmas pilleritön kierto meneillään. Kuukautiset ovat tulleet aivan normaalisti kierron pituus 30-31. Ovulaatiota en tikuttanut ekassa luomukierrossa mutta raskaaksi en tullut. Toisessa kierrossa otin ovulaatiotestin käyttöön vähän niinku hupi mielessä. En löytänyt ovulaatiota. Nyt on tässä kierrossa ovistikut taas käytössä aloitin tikuttamisen kp8. Tänään kp12. Miten on mahdollista että ovistestin testiviiva on tummempi(ei kuitenkaan positiivinen testiohjeen mukaan) kp8-10 ja nyt kp11-12 se on lähes olematon lähinnä viivanpaikka vain. Toki kun kierto on tuo 30-31 niin ovulaatio voi toki vielä olla vasta tulollaan. Mietin vaan onko tällainen normaalia sekoilu pillereitten jälkeen? Aikaisemmat raskaudet saaneet alkunsa 1-2 yrityksestä. Yhteen aikaan käytin sellaista ehkäisytietokonetta(perustuu siis varmojen päivien periaatteeseen) se mittas hormonitasoja ja kertoi koska oli ovulaatio, Silloin sain aina selvän ovulaation säännöllisesti kp13, toki kierto oli silloin 28pvää.
Kommentit (9)
Uskoisin olevan normaalia. Itse odottelin menkkoja 7kk pillereiden jälkeen, kunnes hormonitoiminta piti käynnistää Terolut-kuurilla. Hetken auttoi ja nyt taas epäsäännöllisyyttä ilmassa, kierto alkanut venyä. Vuosi sitten lopetin pillerit, saas nähdä kauanko menee että normalisoituu. Lasta toki en yritä, siinä mielessä eri juttu.
Onko puuttuva ovulaatio koskaan "normaalia"?
Mutta e-pillerien jälkeen ovulaatio voi jättää tulematta ja joskus sitä pitää yrittää käynnistellä lääkkeillä.
Kuinka kauan söit pillereitä? Varsinkin pidemmän aikaa syönyt saattaa joutua odottelemaan kierron normalisoitumista hyvinkin kauan.
2,5-vuotta mulla oli hormonikierukka johon en ollut tyytyväinen. Kierukan poiston jälkeen aloitin heti yhdistelmäpillerit joita käytin 1,5v.
ap
Jos kierto on yli 30 päivää niin eiköhän se ole vasta tuloillaan. Mutta, jos ei ovulaatiota kuulu ei näy, niin jo 6kk jälkeen pitäisi päästä lapsettomuustutkimuksiin, eli ei kannata odottaa sitä vuotta.
Ajatus lapsettomuus tutkimuksista tuntuu aika oudolta. Meinaa mä ku oon yleensä sitä sorttia joka tulee raskaaksi jo pelkästä ajatuksesta. Tujua tavaraa nuo pillerit jos ne saa kehon näin jumiin.