Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN OOTTE PYSTYNY LOPETTAA BILETYKSEN JA TUPAKAN JA..

Vierailija
29.09.2015 |

Hox niille jotka ovat lopettaneet kaiken alkoholikäytön,tupakasta irti päässy,osaavat pitää hauskaa ilman päihteitä! Kuinka te ootte pyatyny siihen itse koen että alkoholilla saan elämästä hauskaa en halua näin! Miten pystytte olemaa juomatta? Olen alle 30 vuotias ja aika kamalaa huomata että tarviin alkohilia huomata että osaa pitää hauskaa!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille vastauksista! Aion tsempata ja olenki ollut melkein 2 päivää ilman tupakkaa. :) entäs ne jotka tupakoi kuinka lopetitte?

(Anteeksi kirjotustyylini)

-Ap

Vierailija
2/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakalla tietenkin.
Sitä 6 viikkoa ja sitten sekin jäi.
Helppoa kuin mikä, kunhan hommaa nikotiinillisen liemen.
Nyt jo vuosia ilman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin uskoon. Loppu kuin seinään ja pikemminkin ahdistaa kaikki sen tyylinen elämä. Ei ole ollut vaikeaa pysyä erossa. Ainut oikeasti toimiva keino, niin ettei vaikeudetkaan saa retkahtamaan takaisin. Ja nyt oon oikeasti onnellinen ja naurukin on aitoa!

Vierailija
4/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:34"]

Kiitoksia kaikille vastauksista! Aion tsempata ja olenki ollut melkein 2 päivää ilman tupakkaa. :) entäs ne jotka tupakoi kuinka lopetitte? (Anteeksi kirjotustyylini) -Ap

[/quote]

Tupakasta pääsin yli melkoisen helposti. Siihen riitti puolisoni toive, että _vähentäisin_. Hän ei suoraan pyytänyt lopettamaan. Se tuli luonnostaan. Alkuun käytin nikotiinipurkkaa, ehkä ensimmäisen viikon tai kaksi. Sen jälkeen oli jo ihan helppoa. PAITSI että tiesin, että tupakkaa tekee ihan hulluna mieli alkon kanssa. Päätin siis olla kuukauden juomatta että pääsisin irti tupakasta. Onnistui.

Alkosta irrottautuminen on tuon jälkeen ollut hivenen hankalampaa. Herätyksen koin tehtyäni audit-testin, jossa sain pisteiksi 15 (http://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholin-kayton-riskit-audit). Tuli niin huono omatunto, että ryhdyin kontrolloimaan juomistani. Tilalle löytyi lenkkeily, kirpparikierrokset, uiminen, lautapelit yms. Nautin krapulattomista päivistä yli kaiken. Pidin taas vaihteeksi kuukauden alkottoman kauden. Nykyisellään alkon käyttö audit-testin pisteillä on 10. Edelleen hivenen koholla, mutta parempaan suuntaan.

Vierailija
5/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:26"]Ei vaan huvita enää, humalaiset ihmiset alkoi inhottaa ja myös oma käytös humalassa (kovaäänistä puhumista liian henkilökohtaisista asioista, kikatusta, kompurointia tanssilattialla, kamalat tanssimuuvit) ja kaupan päälle krapula ja paljon hukkaan heitettyä rahaa.
Ostan niillä rahoilla mieluummin jotain mistä on iloa pidemmäksikin aikaa.
[/quote]
Tuo on tosi hyvin sanottu ja osuu omallekin kohdalle melkoisen paljon, kun miettii omaa humalakäyttäytymistä. Olen juonut viimeksi tammikuussa ja ihan penkin allehan sekin ilta meni. En vöitä etteikö joskus edelleen tekis mieli "lähte viihteelle" ja varmaan sen joku kerta vielä teenkin, mutta en voi kieltää sitäkään miten mukavia viikonloppuja ja eritoten krapulattomia aamuja olen saanut tilalle. Mitä viikonloppuja joidenka aikana on oikeasti saanut levättyä niin että jaksaa taas seuraavan viikon töissä.

Itse asiassa juomisen jättäminen on ollut yllättävänkin helppoa, en ole alkanut absolutistiksi enkä aio, mutta se runsas juominen on jäänyt.

Vierailija
6/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen että psyyke ja terveys rakoili juomisesta, maine meni, töppäilin, alemmuustiloja, harhoja, pelkoja, raitistuin alle 30v, olin jo siis nuorena alkoholisti. Tosin en mitenkään sillan alla. Poltin paljon. Tulin uskoon ja se jotenkin selittäisi miten kykenin lopettamaan nuo 2. Kiitti Jeesus.

Vierailija
7/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nykyään käytännössä absolutisti, koska en käy enää missään kalsarikännejä en harrasta. Jos kuitenkin jossain viihteellä kävisin, niin varmasti ottaisin, koska minulle siitä tulee hyvä fiilis ja se rentouttaa. En kuitenkaan vetäisi perseitä olalle, koska juon aina hillitysti. Minulle siis alkoholi ei ole minkään sortin ongelma, eikä myöskään alkoholittomuus.

Vierailija
8/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetutkiskelu, omaan arvomaailmaan tutustuminen, omien vahvuuksien ja heikkouksien tunnustaminen, merkittävämmän sisällön hankkiminen elämään, nautinnon hakeminen terveellisimmistä asioista, meditaatio, liikunnan aloittaminen, elämän lyhyyden tiedostaminen, sairaiden ihmisten seuraaminen (siis tuttujen, en kyttäile).. Tolleen lyhyesti listattuna juttuja, jotka itsellä on johtanut puhtaampaan elämään kaikkinensa :) Alkaa vähän arvostaa omaa hyvinvointiaan. Kaikki lähtee rakkaudesta itseen.

Vierailija
9/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 1.1.2013 tiedostaen, että oon käyttänyt tupakkaa tunteiden käsittelyyn ja otin selvää etukäteen, mitä tunteet ovat, mistä ne tulevat ja miten niitä voi käsitellä. Muutaman kerran kävin hermokävelyllä mut eipä tarvinnut hirveesti mitään korvaavia toimintoja. Ei ollut vaikeaa, kun tiedostin että tunteita alkaa nousta pintaan eri tavalla.

-14

Vierailija
10/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi :D

Ei ollut vaihtoehtoja siis. Raskauden jälkeen alko kohtuukäytöllä, tupakkaa en enää aloita.

Vierailija
11/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain se auttoi, että biletys ei kiinnostanut. Ei siellä bileissä selvänä jaksa olla, mutta kun ei enää kiinnostanut olla kännissäkään.

Vierailija
12/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kuin heinän teko, EI ole enää varaa! (tupakkaa en tosin ole koskaan polttanut)

Kun ei ole rahaa ostaa alkoholia ja mennä yhtään minnekään, niin eipähän tuollaista tarvitse edes murehtia. Tilalle on tullut koti-illat leffojen, netin ja halvempien herkkujen parissa.

p.s. Koita parantaa tuota kirjoitustaitoasi, nimittäin aikas kammottavaa tekstiä. Siinähän sinulle tehtävää viinanhuuruisten iltojen tilalle.

Vierailija
13/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hauskaa on tupakassa? Mitä hauskaa on humalassa - entä krapulassa?

Olin sinua nuorempi, kun se iski. Ajatus, että ei ole pakko juoda viinaa.

Mietipä ihan huolella, mikä sinulle oikeasti on hauskaa. Jos kuitenkin tulet tulokseen, että viinanjuominen on hauskaa, niin sinulla on vielä paljon juomatonta viinaa jäljellä.

Vierailija
14/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, kun en ole ikinä tottunut juomaan kun mikäkin alkkis. :)

Vierailija
15/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Ne lopettaa minut ja varmaan sinutkin.

Vierailija
16/16 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan huvita enää, humalaiset ihmiset alkoi inhottaa ja myös oma käytös humalassa (kovaäänistä puhumista liian henkilökohtaisista asioista, kikatusta, kompurointia tanssilattialla, kamalat tanssimuuvit) ja kaupan päälle krapula ja paljon hukkaan heitettyä rahaa.
Ostan niillä rahoilla mieluummin jotain mistä on iloa pidemmäksikin aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme