Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä (lapset ja kaverit)

Vierailija
29.09.2015 |

Minun 9- ja 12-vuotiailla tyttärilläni on kavereina saman ikäiset sisarukset. Vanhempi näistä kavereista, eli tämä 12-vuotias, on ollut aina (olleet kavereita kohta neljä vuotta) jonkinlainen ongelma tässä porukassa. Ensinnäkin hän suuttuu mitä älyttömimmistä asioista, ja toisekseen on todella paha suustaan.
Esimerkiksi suuttuu tyttärilleni, jos ei ole päässyt meille kylään. Siis niin, että minä olen sanonut lapsilleni, että tänään ei sovi kun on muuta menoa. Kun tyttäreni tämän kertovat kaverilleen, tämä vastaa "JAA en olis teidän paskojen luokse halunnutkaan", mutta on jo seuraavana päivänä taas innoissaan tulossa kylään.
Tytöt käyvät myös samalla tallilla ratsastamassa, ja siellä tunnin pitäjä on aina valmiiksi valinnut jokaiselle hevosen, jolla sillä kertaa ratsastaa. Jos tämän kaverin suosikki heppa sattuu jommalle kummalle meidän tytöistä, haukkuu hän nämä maan rakoon hevosen "varastamisesta", vaikka tosiaan kukaan lapsista ei niitä hevosia itse päätä, toiveen voi vain aina esittää millä haluaisi mennä, mutta juuri riitojen ehkäisyksi ovat päättäneet vaihdella hevosia viikottain.

Nämä kavereiden vanhemmat eivät juuri piittaa tyttärensä touhusta. Vasta useamman tapauksen jälkeen saa kuulema viikon kotiarestia tai selkään isältään. Nuorempi nuista tytöistä on todella mukava, eikä lainkaan siskonsa kaltainen.

Tyttäreni eivät enää ole pitkään aikaan jaksaneet tuota tyttöä, ja kaveripiiri onkin vaihtunut kuin itsestään aika hyvin, paitsi se nuorempi tyttö, 9-vuotias, on edelleen meidän tyttöjen kaveri.
Ongelmana on edelleen tuon vanhemman tytön ihmeelliset raivarit ja haukkumiset, sillä nyt tällä ja meidän tytöillä on yhteisiä kavereita, joille tämä tyttö haukkuu tyttäriäni, vaikkeivat ole enää juuri tekemisissä keskenään.

Saattaa olla jopa päiviä hiljaista nykyään, mutta aina yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta, tämä kaveri laittaa viestin, missä haastaa riitaa ihan urakalla.

Nyt olenkin käskenyt poistaa tämän tytön watsapista yms jutuista, ettei voi lähetellä enää viestejä, mutta haukkuukin sitten muiden kautta.

Pari kertaa olen yrittänyt pitää kunnon puhuttelun tälle tytölle, mutta lähtee oikeasti kirjaimellisesti pakoon.

Koulu ei ole kiinnostunut puuttumaan asiaan, koska tätä tapahtuu lähinnä somessa ja vapaa-ajalla, koulussa ei kukaan uskalla päin naamaa ainakaan tulla aukomaan päätään.

Mikä ihme ajaa jonkun tuollaiseen? Ja hän on vielä ihan yksin tuon raivonsa kanssa, kukaan muu ei osallistu kiusaamiseen/haukkumiseen, ja ihme että hänellä yleensäkään on enää kavereita.

Ja tytöt on minulle nuita viestikeskusteluja näyttänyt, joten tiedän että tuo mollaaminen on yksipuolista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee nyt ihmeessä ilmoitus, jos isä antaa selkään. Se on rikos.

Vierailija
2/3 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sillä tytöllä on tosi paha olla. Purkaa sen väärällä tavalla.

kokeilisitko hyvällä? Siis jos vaikka sinä lähtisit näiden neljän tytön kanssa metsäretkelle. Eväät mukaan ja rentoa patikointia. Kehuisit tyttöjä aina kun mahdollista (olettepa kävellet reippaasti, hienosti huomattu lintu jne). Jos tuo yksi kitisee ettei jaksa kävellä ym niin juttele tuon tytön kanssa. Tai juttele yleisesti koko porukalle patikointiin lomassa kuinka hyvällä käytöksellä saa kavereita ja kaikilla on mukavampaa jne.

tai sitten vaan menet sinne tallille ja sovit vaikka sen ratsastuksen opettajan kanssa että sillä kerralla tyttäresi saa sen toisen lempparihevosen. Seuraat tilannetta ja puutut tarvittaessa. Sieltä tyttö ei pääse niin helposti pakoon sinua. Eihän se sun tehtävä ole tuota lasta kasvattaa mutta vaihtoehtona taitaa olla vaan ls ilmoitus. Ja silloin menee varmaan välit nuorempaan tyttöön.

tsemppiä ap. Ehkä tuo tyttö kadehtii teidän tyttöjä paremmista vanhemmista, siitä ettei hakata tai jostain muusta asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä pahoinpitelee lastaan ja sinun suurin huolesi on omat lapsesi? Tee nyt saatana vauhdilla se ilmoitus. Olet itse osallinen rikokseen myös jos olet tietoinen asiasta etkä tee ilmoitusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä