Mitä tekee ravintolan varavastaava?
Kommentit (14)
Vastaa kahvilasta, kun päävastaava on lomalla tai muuten luumuamassa.
Lienee merkkaa vuorovastaavaa, onko paikassa anniskeluoikeudet?
Ei ole anniskelua. Mitäköhän tällaiselta vastaavalta sitten vaaditaan?
t. ap, joka on pihalla
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:36"]
oletko siis hakemassa paikkaa?
[/quote]
Joo, aivan tavis kahvilatyöntekijä ja samalla varavastaava.
ap
Tarkoittanee siis vuorovastaavaa ja pomon sijaista. Yleensä yli kahden vuoden työkokemusta tai / ja alan koulutusta.
Minä ainakin ruokaravintolan varavastaavana huolehdin kaikista työntekijöiden työlistoista ja tunneista. Tehot on pidettävä kohtuullisena, ja vakkareille enemmän tunteja, kuin ekstroille yms :) minä myös hoidan tilaukset viinit,alkoholit servietit, kynttilät yms. Minun esimies hoitaa sitten "paperiasiat", vastaa asiakkaiden palautteisiin ja tarkkailee myyntiä. Minä sitten hoidan hänen hommansa omieni lisäksi, kun hän on lomalla tai sairaslomalla.
Eikö työnantaja ole siis kertonut mitään vaatimuksista erikseen? Kysäisepäs reippaasti työnkuvaa tarkemmin.
Sillähän se selviää. Kahviloita, kuten ravintoloitakin on niin laidasta laitaan , samoin työnkuvia.
OK, kiitos kaikille vastanneille. Täältä saa vastauksen pulmaan jos toiseenkin :-)
Ei ole sitten minun alaani osaamiseni ja vastuiden suhteen, koska olen ollut joskus vain kesätyöläisenä kahvilassa. Odottavat jotakuta kokeneempaa. Kysyäkin toki voisin, mutta heillä on niin kiire, ettei puheluita oteta vastaan.
ap
Sillä on käytännössä vastuu koko toiminnasta, vara tuossa edessä tarkoittaa että tehtävän vastuullisuutta ei aioita hyvittää mitenkään palkassa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:54"]
OK, kiitos kaikille vastanneille. Täältä saa vastauksen pulmaan jos toiseenkin :-)
Ei ole sitten minun alaani osaamiseni ja vastuiden suhteen, koska olen ollut joskus vain kesätyöläisenä kahvilassa. Odottavat jotakuta kokeneempaa. Kysyäkin toki voisin, mutta heillä on niin kiire, ettei puheluita oteta vastaan.
ap
[/quote]
Kysäise sähköpostilla, ei maksa sulle mitään ;)
Ei taida tällä palstalla olla ravintola-alan ihmisiä.