Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laserleikkaus 20-vuotiaana

Vierailija
07.04.2022 |

Olen kyllästynyt silmälaseihin ja varsinkin kun ne menevät aina huuruun maskia käyttäessä. Olen yrittänyt kokeilla piilolinssejä, mutta en vain yksinkertaisesti saa niitä laitettua. Olisiko minun kannattavaa mennä laserleikkaukseen? Tuntuu että minulla ei ole kauheasti muitakaan vaihtoehtoja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä leikkauksessa hyviäkin puolia. Lasit ei koskaan enää huuruunnu, naarmuunnu, huku tai rikkoonnu :)

Eräs asia on kuitenkin huomioitava: Ikänäkö tulee kaikille. Itse kävin laserleikkauksessa vasta 41-vuotiaana ja näkö oli 5-10 vuotta parempi kuin muistan sen koskaan olleen, mutta nykyään (54-vuotiaana) en tule toimeen ilman lukulaseja.

Vierailija
2/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ainoa syysi lähteä on se, että lasit huurustuvat maskin kanssa, ei kannata mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele silmälääkärin kanssa.  Sisareni ja yksi työkaverini ovat tässä operaatiossa käyneet, tosin vanhempia kuin 20-vuotiaita.  Hyvin tyytyväisiä molemmat.

Vierailija
4/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin siinä joskus parikymppisenä. Hyvä näkö kesti max seitsemisen vuotta tai vähän sitä ennen jo alkoi taas tulla miinusta. 7 vuotta leikkauksesta sain lukulasit, tilanne kuitenkin huononi koko ajan. Kyllä harmitti, jäi vain hirveän kuivat silmät, jotka tarvitsee aamuin illoin tippoja vähintään. Nyt ollut taas vuosia silmälasit.

Vierailija
5/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä nimenomaan kannattaa mennä laserleikkaukseen. Ikänäkö tulee jossain vaiheessa, mutta sinulla tulee hyvin todennäköisesti hyviä vuosia ilman laseja neljännesvuosisata.

Itse kävin vähän alle 30-v laserleikkauksessa. Nuori ikä suojeli varmaan n. 45-v ikään asti. Sen jälkeen on tullut miinusta jonkin verran takaisin. Toisaalta pärjään lukea ilman lukulaseja. Nyt siis miinusta -1,5 ja - 1,75. Alkuarvot olivat -6 ja -6, joten toki edelleen huikeasti parempi. Mutta olipa mukavat  15 vuotta harrastaa itsepuolustuslajeja, uintia, jalkapalloa ym. urheilua ja moottoripyöräilyä ilman laseja.

Ehkä tässä vielä käydään jossain linssileikkauksessa, jolla voidaan korjata myös ikänäköä. Jos se on mahdollista. Mutta tsemppiä ja rohkeutta päätöksentekoon.

Vierailija
6/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on yhtään kuivasilmäisyysoireita, niin älä mene. Muutaman mun tutun elämä muuttui ihan järkyttäväksi piinaksi leikkauksen jälkeen, kun laser katkaisi jotkut "hermot" tms., jotka ylläpitävät silmien kosteutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi