Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuminen, karenssi, sairausloma?

Vierailija
28.09.2015 |

Saanko karenssin jos olen kelan sairauspäivärahalla ja irtisanoudun työstä? Vai saanko karenssi ajalta kuitenkin sairauspäivärahaa?

En irtisanoudu kovin pienillä perusteilla vaan irtisanoudun, koska työni aiheuttaa minulle masennuksen. Sairauslomallakin masennuksen takia hoidan työasioita ja saan palaveri ilmoituksia joihin on pakko osallistua.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänpä haluaisin itsekin tietää.

Vierailija
2/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoisin itseni heti jos selviäisin vaikka 4vkon karenssilla.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta etuutta ei voi saada päällekkäin, mutta ei ole olemassa perustetta, etteikö karenssiaika kuluisi jo sairausaikanasi. Eiköhän se ala kulua irtisanomisesta, mitään muuta pätevää päivää en keksi.

Ainakin itse aikoinaan hain ja sain kotihoidontukea karenssiajalle. Karenssi on rangaistusluontoinen, mutta sitä ei voi soveltaa muuhun kuin työttömyyspäivärahaan.

Vierailija
4/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos NELONEN olen selannut nettiä ja etsinyt tietoa... Mutta mitään maalaisjärjellä ymmärrettävää en ole löytänyt
-tyhmä ap

Vierailija
5/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuon tiennyt niin olisin irtisanoutunut sairaslomallani. Työ aiheuttaa minulle masennusta ja en sovellu siihen.

Vierailija
6/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voiko ilmoittautua työkkäriin? Sairas ei ole kykenevä olemaan työtön TYÖNHAKIJA?

Vierailija
7/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan työttömänä makaaminen poistaa masennuksen.

Vierailija
8/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:24"]Varmaan työttömänä makaaminen poistaa masennuksen.
[/quote]

Ei todellakaan poista! Päin vastoin oman alan työt nostaisi suosta! Voisi vastaanottaa keikkatöitä, ja saada jalkaa oven väliin. Nykyinen työ on aiheuttanut masennuksen. En koe olevani työkyvytön vaan kyvytön nykyiseen työhön!
-ap

Vierailija
9/21 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap tässä. Tuolla joku muu kirjoittanut minuna.

Eli sairauspäivärahaa voi saada työtön työnhakija eli sain soviteltua päivärahaa ennen tätä sairauspäivärahaani, koska tämä ko. osa-aikatyö. Eli jos sairaspäiväraha loppuu ja olen työtön, niin sitten saa työttömyyskorvausta. En saa kahta tukea päällekkäin.

Sairastuin työni takia, kyllä, psyykkisesti, mutta huom. myös somaattisesti. Näistä kun tokenen ja saikku loppuu, niin mietityttää karenssi. Huom. se ei ole 4 vkoa, vaan 3 kk ja huom. osaan googlata, mutta tästä ei löydy tietoa, ei edes TE-toimiston jne. sivuilta.

TE-toimistolta ei mun kokemuksen mukaan kannata kysyä, koska a. puhuvat mitä sattuu välillä (siksi kysyn jos jollain ollut tämä tilanne ja tietää) tai joudut johonkin kummaan syyniin. On siellä hyvääkin palvelua, mutta joo.

Mä itsekin mietin, että loogista olisi, että karenssi lasketaan siitä päivästä mistä työstä irtisanoutuminen tapahtunut. Mutts TE-toimistopa ei ole aina ihan looginen jne.

Nyt se oikea ap.

Ps.olisi ihan kiva jos jäisi nuo turhat ap-pelleilijät pois sotkemasta ketjuja.

Vierailija
10/21 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun saikku alkaa irtisanoudu. Sitten se kuluu sairausloman aikana

Vierailija
11/21 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, karenssi kuluu sairausloman aikana. 

Voimia sinulle, ei ole helppo päätös ja tilanne. Toisaalta sairaana olen kelan silmissä paremmassa asemassa, kun sinulla on työpaikka. Kokemuksesta puhun. Jos sulla ei ole työpaikkaa, alkaa lausuntopyynnöt ja sairaspäivärahakatkot. Ne eivät samalla tavalla sua juoksuta, kun sulla on se työpaikka. 

Vierailija
12/21 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.

Kiitti 🙂. Oletko ihan varma, sulla kokemusta? Oon hermona ton jutun kanssa vaan aika paljon, kun noi karenssi-hommat menee aika mysteerisesti välillä.

Vierailija
13/21 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet irtisanoutunut ja työtön, niin miten voit olla enää sen jälkeen saikulla?

Vierailija
14/21 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mieheni irtisanoutui ja selän vuoksi ei olisi oikeasti ikinä voinut palata varastohommiin.

Vierailija
15/21 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Voihan vitsit, ei tämä ollutkaan mun 2020 16.8 ketju, voi jestas nyt. Googlasin ketjuni nimen ja tulikin melkein sama otsikko, mutta aihe vähän eri.

Kaikkea sitä. Ei ap, vaan yhden toisen ap.

Vierailija
16/21 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet irtisanoutunut ja työtön, niin miten voit olla enää sen jälkeen saikulla?

TE-keskukseen pitää erikseen ilmoittaa olevansa sairauslomalla, eikä ole siis työmarkkinoiden käytettävissä.

Vierailija
17/21 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voiko ilmoittautua työkkäriin? Sairas ei ole kykenevä olemaan työtön TYÖNHAKIJA?

Suomi on aika outo maa. Mun miehellä on virka, josta hän on ollut sairauslomalla jo muutaman vuoden. Kun sairauspäivärahat oli käytetty, joutui hän ilmoittautumaan sairaaksi työttömäksi työnhakijaksi, että saisi joitain tuloja, eli ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. TE-toimistosta soitellaan hänelle välillä, mutta työtä ei tarjota, koska on sairas. Kuntoutustuelle ei ole lukuisista yrityksistä huolimatta päässyt. Ja virka on siis edelleen olemassa. 

Vierailija
18/21 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroat työstä ilman pätevää syytä, korvaukseton määräaika eli karenssi on 90 päivää työsuhteen päättymisestä.

Eli kun työsuhde loppuu sun karenssi alkaa. Vaikka olisit saikulla.

Vierailija
19/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö paikkansa? ,^

Vierailija
20/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sairauslomalla niin palaveri ym kutsuihin ei pidä reagoida. Ei ihme, että uuvuttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän