Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

The Good Morning -blogi lopahtanut taas?

Vierailija
28.09.2015 |

Viimeisimmästä päivityksestä on aikaa ainaikin kuukausi. Viikko sitten vastasi johonkin kommenttiin palaavansa "pian! Ihan pian!" Ei oikein siltä vaikuta. Ja aina kun tekee kaivan kaivatun comebackinsa, kertoo siitä, kuinka vaikeaa blogin ääreen olikaan taas palata. Mitä me lukijat teemme sillä tiedolla? Saamme tietää, että yksinkertaisenkin postauksen kirjoittaminen meille on työn ja tuskan takana? Eipä oikein kannusta lukemaan.

Samanlaista väkinäisyyttä oli Laura Heijan blogissa loppuaikoina. Kirjoittamisen kerrottiin olevan vaikeaa, tuli pitkiä ja selittämättömiä taukoja, luvatut kysymys-vastaus-postaukset unohdettiin toteuttaa... Eipä voi sanoa, että tällaisten blogien seuraaminen olisi nautinnollista. Sen kai pitäisi kuitenkin olla blogien päätavoite?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta lukeminen sitten... Jos blogi on sinusta huono ja ikävä luettava niin voit ihan vapaasti olla menemättä sinne

Vierailija
2/7 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, tämä kommentti oli kyllä arvattavissa. Se saattaisi EHKÄ päteä tilanteeseen, jossa olen vasta löytänyt uuden blogin ja todennut sen huonoksi, mutta siitä huolimatta päättänyt jäädä seuraamaan sitä ja toisaalla sitten nillittänyt, kuinka kehno se on. En nyt tuotakaan pitäisi kovin pahana, mutta tässä TGM-jutussa tilanne on TÄYSIN toinen. Olen seurannut blogia aivan ensimmäisistä postauksista lähtien. Nyt huomaan laadun selvästi heikentyneen, ja se harmittaa minua. Mielestäni asiasta ilmoittaminen (ja sen myötä pieni kritiikki) on aivan ok.

Ihmetyttää muuten, miksi aina, kun joku vähänkin kritisoi jotain blogia, tulee kommentti: "Lopeta lukeminen". Siis mitä niin pahaa kritiikin antamisessa voi olla? Jos ette satu tietämään, on myös olemassa ihan sellainen tekstilaji kuin KRITIIKKI. Jos kriitikko antaa negatiivista palautetta esimerkiksi jostain elokuvasta, tekeekö mielenne todeta: "JOS EI KELPAA, LOPETA ELOKUVIEN KATSOMINEN"? :D

Ja ei, en sano olevani samalla tasolla kriitikoiden kanssa. Mutta se, millaista suojelua blogeihin liittyy, tuntuu kyllä aivan kummalliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Vastaus siis edelliseen kommenttiin. Ei jostain syystä suostunut kopioimaan.

AP

Vierailija
4/7 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas vuorostani arvasin, että toi sun oli "vaan kritiikkiä" :) Sanoin kyllä tuon ihan silleen ystävällisellä mielellä: miksi tuhlata aikaansa jos ei miellytä? Mä oon myös lukenut mungolifea ihan alusta saakka, mutta enää en jaksa kiinnostaa. En mä silti oo sanomassa blogaajalle, että sen aiheet on huonoja. En vaan mene lukemaan. Harmin paikka, mutta minkäs teet. Elämämme on menneet eri ratoja eivätkä mielenkiinnon kohteet mene enää yksiin. TGM-blogaajan jutuista taas olen ymmärtänyt, että hänellä on ollut vaikeuksia jaksaa elämänsä kanssa. Jos kirjoittajalla on henkisesti rankkaa ja masennusta, niin minusta on lukijalta aika ikävää ja epäempaattista vaatia sisältöä jotta hän saisi viihdykkeensä. Useimmat blogaajat, varsinkin kauan sitten aloittaneet, eivät suinkaan ole perustaneet blogejaan viihdyttääkseen muita, vaan itseään

Vierailija
5/7 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai arvasit, että on "vaan kritiikkiä"? Aika nokkelaa. Sitten kun vielä ymmärtäisit, että "vaan kritiikki" todella on "VAAN kritiikkiä", voisi lähtökohtasi tähän keskusteluun osallistumiseen olla vähän paremmat. En ole arvostellut Kaisaa ihmisenä. Siinä mielessä puhe "ikävyydestä" ja "epäempaattisuudesta" osuu aika hel-ve-tin kauas.

Ja - ei hitto, tarvitseeko tätä edes selittää? Siinä, missä minä puhuin bloggaajien epämiellyttävistä (ja myös EPÄKOHTELIAISTA, jos se kohteliaisuus tässä nyt oli niin oleellinen juttu) TAUOISTA, sinä alat puhua AIHEISTA. Ööh. Kaisan aiheista en ole sanonut tuota "Onpas tää kirjoittaminen taas vitun vaikeaa" -kommenttia lukuun ottamatta mitään. Mutta jos viesteistäni pitää oikein etsimällä etsiä näkemyksiä niistä, niin eiköhän suhtautumiseni ole enemmän positiivinen kuin negatiivinen. Sanoinhan, että pidän Kaisan blogista (varmaankin juuri aiheista?) mutta selittämättömät tauot yms. harmittavat.

Ja kyllä minä veikkaan, että Kaisan tapauksessa blogi on tehty enemmän muille kuin itselle. Sehän alkoi reseptiblogina. Reseptiblogina, jonka tarkoitus oli nimenomaan JAKAA reseptejä. Ja koska Kaisa teki blogistaan jossain vaiheessa jopa yrityksen, on aika hankala kuvitella, että itselleen siinä vain kirjoittelisi :D

Sen lisäksi, että hieman ylitulkitsit viestiäni, taidat hieman ylitulkita Kaisaa. Mielestäni blogissa ei ole näkynyt viitteitä pahasta olosta aikoihin. Viimeksi, kun käsitteli onnellisuus-onnettomuus-teemaa, taisi olla kevät. Ja silloinhan hän kertoi nimenomaan olevansa todella onnellinen?

Lukemisen voisin lopettaa, jos tulisi selvä merkki siitä, että blogi on nyt tiensä päässä tai ainakin pidemmällä tauolla. Mutta koska mitään tällaista ei ole tullut, vaan Kaisa päinvastoin korostaa, kuinka aikoo varmasti palata (ja pian aikookin!) niin totta kai siinä jää odottelemaan postauksia. Mutta koska niitä ei tule, on lukijalla vähän typerä olo. Todella epäjohdonmukaistahan tuollainen toiminta on, sitä tuskin sinäkään voit kiistää? Muistuttaa vähän sitä kuuluisaa "löysä hirsi" -mallia: lupaa jotain, lupausta odotetaan, lupaus ei lunastukaan. Ja uudestaan sama juttu. Ristiriitaisuudesta ja ehkä myöskin lukijoiden kunnioittamisesta tässä oli kyse, EI Kaisan aiheista/masennuksesta/päämääristä, niin kuin kovasti halusit ajatella.

Vierailija
6/7 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, epäjohdonmukaista on. Harmi kyllä, aiemmin oli poikkeuksellinen hyvä blogi.

Vierailija
7/7 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up