Mitä mieltä olisitte yksityiskouluista Suomessa?
Millaiselta kuulostaisi yksityiskoulu Suomessa? Koulu saisi valita oppilaat tietyin kriteerein, koulunkäynti maksaisi jonkun verran, ruoka olisi laadukasta, koululla olisi oikeus erottaa oppilas, jos koulun sääntöihin ei sitoudu. Oppitunnit keskittyisivät opiskeluun, koska työrauhaongelmia ei olisi. Miltä kuulostaa?
Kommentit (6)
Onhan Suomessa yksityisiä kouluja. Jo nyt.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:31"]Millaiselta kuulostaisi yksityiskoulu Suomessa? Koulu saisi valita oppilaat tietyin kriteerein, koulunkäynti maksaisi jonkun verran, ruoka olisi laadukasta, koululla olisi oikeus erottaa oppilas, jos koulun sääntöihin ei sitoudu. Oppitunnit keskittyisivät opiskeluun, koska työrauhaongelmia ei olisi. Miltä kuulostaa?
[/quote]
Olen aina vastustanut, sillä olen halunut suomalaisten pysyvän tasa-arvoisina. Nyt tämä kuulostaa kylläkin jo hyvälle. Ei maahantunkeutujien lapsia minun lasteni kouluun!
Suomessa on yksityiskouluja, jotka saavat valita oppilaansa itse. Minunkin lapseni ovat sellaisessa.
Tuohan on sitten sama kuin entisajan oppikoulut. Kehää mennään taas ympäri.
Perustetaan myös maksullisia yksityisiäbyliopistoja, joihin pääsee rahalla ja suhteilla, vaikkei niin päätä olisikaan, kuten vielä 50-luvulla osa oli.
Suomessa on yksityiskouluja, joihin valitaan tietyin kriteerein tai pääsykokeen kautta. Opiskelu ei välttämättä maksa mitään. Noudattavat normaalia peruskoulun tai lukion oppimäärää. Työrauhaongelmista ei niissäkään eroon päästä.
Koska jälkikasvun saa ilmoittaa tuonne?