Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teini seurustelukumppanille yöksi?

Vierailija
28.09.2015 |

Elikkäs minkä ikäisenä olet päästänyt/päästäisit teinisi hänen poika-/ tyttöystävällensä yöksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-15? Itse päästettiin tuon ikäisenä ja hyvin meni. :) 

Vierailija
2/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v

En halua, että lapseni kokee äidin yllyttävän häntä seksiin, jos hän ei ole valmis. Kun äiti kieltää yökyläilyn, voi aina syyttää tätä paskamaiseksi hiekkapilluksi, mutta eipä äitiä ainakaan voi syyttää siitä, että joutuu päätymään aborttiin. Turhan monen teinin raskaus kun on alunalkaen vanhempien omalla käytöksellä "siunaama".

Nuoret voi naida vaikka missä, joten naikoot vaikka missä, jos ei järki päätä pakota. Minä en seksiin yllytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:21"]14-15? Itse päästettiin tuon ikäisenä ja hyvin meni. :) 
[/quote]

Mikä meni hyvin lapsella?

Vierailija
4/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 ja piste.

Vierailija
5/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle 16 v

Vierailija
6/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaan päästäisin. Tosin olen sen verran niuho, että haluan itsekin ensin tutustua seurustelukumppaniin ennen kuin yökyläilyyn tulee lupaa.

Vierailija
7/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:21"]14-15? Itse päästettiin tuon ikäisenä ja hyvin meni. :)  [/quote] Mikä meni hyvin lapsella?

[/quote]

Yökyläily poikaystävän luona, siitähän tässä oli kyse. :) 

Vierailija
8/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-v kun muutin omilleni. Ei tulis pieneen mieleenkään sitä nuorempaa päästää.

Vierailija
9/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on naimisissa. Iällä ei oikeastaan ole väliä.

Vierailija
10/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:21"]14-15? Itse päästettiin tuon ikäisenä ja hyvin meni. :)  [/quote] Mikä meni hyvin lapsella?

[/quote]

Yökyläily poikaystävän luona, siitähän tässä oli kyse. :) 
[/quote]

Mistä vanhemmat tietää miten lapsella meni ja mitä lapselle seuraa

Vierailija
11/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-18 -vuotiaana päästäisin.

Vierailija
12/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:21"]14-15? Itse päästettiin tuon ikäisenä ja hyvin meni. :)  [/quote] Mikä meni hyvin lapsella? [/quote] Yökyläily poikaystävän luona, siitähän tässä oli kyse. :)  [/quote] Mistä vanhemmat tietää miten lapsella meni ja mitä lapselle seuraa

[/quote]

Eivät vanhemmat voi mitenkään varmaksi tietää miten lapsella menee mikäkin. Koulumatkallakin lapsi voi jäädä auton alle, tai kauppamatkalla joutua pahoinpitelyn uhriksi. En kuitenkaan lähtisi ihan noilla perusteilla ajattelemaan, että lapsen voi päästää yksin kouluun tai kauppaan vasta kun ikään on esim. sen 15v. 

Lapseen on luotettava ja hänelle on annettava vastuuta - se on tärkeä osa kasvu- ja kasvattamisprosessia. Eri-ikäisille lapsille sopivat eri askareet ja tekemiset, mutta ennen kaikkea on yksilöllistä milloin kukakin lapsi on valmis kävelemään yksin kouluun tai menemään yökylään poikaystävälleen. Näitä sääntöjä soveltaen vanhemman on mietittävä mitä lupia ja/tai tehtäviä lapselle voi myöntää ja missä iässä/vaiheessa. Huomauttaisin vielä tässäkin, että ikää tärkeämpi on se lapsen henkinen kehitys. 

Liika sallitsevaisuus ja se ettei aseta lapselle lainkaan rajoja on kasvavalle ihmiselle hyvin haitallista ja luo turvattomuuden ja kaaoksen, yksinäisyydenkin tunnetta. Yhtä haitallista on kuitenkin myös liika rajoittaminen joka voi vaikuttaa negatiivisesti varsinkin teini-ikäisen itseluottamukseen. Liian tiukat kiellot teini-ikäisillä luovat myös helposti ns. kielletyn hedelmän houkutuksen ja halun tarkoituksella uhmata vanhempia, ja tällä voi olla hyvinkin tuhoisat seuraukset 

Eli vanhemmat; miettikää näitä asioita päätöksiä tehdessänne. Älkää miettikö omia huonoja kokemuksia älkääkä miettikö tunteella (esim. että on ällöttävää ajatella että teini harrastaisi seksiä tai pelottavaa ajatella, että lapsi ylittäisi yksin tietä). Tällä menetelmällä syntyy paras lopputulos. 

Vierailija
13/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa päästää kun nuori itse haluaa, Katsoppas ne sexijutut on jo siinä vaiheessa kokeiltu. Ei ae yökyläily niitä sen kummemmin mahdollista, nuorethan nai missä vaan.

Vierailija
14/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun molemmille on pidetty kahden tunnin moraaliluento molempien vanhempien läsnäollessa ja allekirjoitettu sopimus, jossa sitoudutaan täydelliseen ehkäisymenetelmien käyttämiseen, mahdollisten sukupuolitautien ehkäisyyn ja mahdollisen ei-toivotun rakauden seurausten kustannusten ja muiden haittojen jakamiseen. Saattaa se yökylä kyllä siirtyä...

P.s. olisi muuten hyvä monille viisikymppisillekin tällainen proseduuri...

Vierailija
15/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinit olleet ehkä sen verran järkeviä, ettivät ole pentuina halunneet yökylään "seurustelukaverin" luokse. Nyt 17v tosin yökyläilee , ja ihan todella ok on.

Vierailija
16/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v

Vierailija
17/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessa heräsi kyllä valtava kiitollisuuden tunne omaa äitiäni kohtaan, joka luottaa minuun. Olen 15-vuotias ja saan yökyläillä poikaystävälläni - samalla tavalla kuin muillakin kavereilla yms. Seksi ei todellakaan ole päällimmäisenä mielessä, vaan se, että on ihanaa nukahtaa ja herätä sen oman rakkaan vierestä. Toivottavasti nuo niuhot aikuisetkin saisivat sen joskus kokea. :)

Vierailija
18/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v

Vierailija
19/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei iällä väliä, en ymmärrä korkeaa ikää tohon, silloinhan ne just panee. Todennäköisemmin ne 17 vuotiaat nussii siellä seinän takana kuin ne 13 vuotiaat

Vierailija
20/21 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana. Tietysti seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin yökyläillessä, mutta periaatteesta en rohkaisisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän