Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rajat teinillä

Vierailija
28.09.2015 |

Kysyisin minkälaiset rajat/säännöt teillä on 15-17 vuotiailla nuorilla? Kotiintuloajat viikolla ja viikonloppuna, saako jäädä kaverille yöksi, suhde alkoholiin ja tupakkaan, mitkä säännöt discossa, saako olla kaupungilla kavereiden kanssa illalla jne. Täällä pinnalla tämmönen aihe teinin kanssa. Haluisin kuulla miten muilla toimitaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 00:22"]Vastaan 16-vuotiaana teininä nyt tähän :D

Kotiintuloaikoja ei ole, käyn nettilukiota niin ei tarvitse kiirehtiä kouluun aamuisin. Jos on työvuoro niin tottakai tulen aikasemmin. Omistan hevosen mikä asuu n 1 h bussimatkan päässä kotoa (Hki keskustasta) niin kotiintuloajat heittelee julkisten takia. Vanhemmille on ok että juon ja välillä poltan, ei kauheasti tykkää. Vklp ei ole kotiintuloaikoja, saan tulla millon haluan tai jäädä kaverille jos ilmotan. Onneksi on näin kivat vanhemmat :)
[/quote]

Miksi tätä yläpeukutettu? Ei tosiaan ole ok että alaikäisen lapsen juominen ja polttaminen on ok.

Vierailija
22/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 16 v. Ja naurattaa nää yleistykset. Joko juot ja poltat ja hillut kaiket yöt tai olet tynnyrissä neljän seinän sisällä... aika mustavalkoista!!
Mulla kymmenittäin kavereita ympäri Suomea. Matkustan paljon. Olin kielikurssilla. Näen kavereitani paljon. Tanssin ja pidän hauskaa. Silti. En ole koskaan polttanut enkä juonut alkoholia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kysymys koski 15-17-vuotiaita. Mielestäni kuitenkin 15-vuotiaille on ihan eri rajat kuin 17-vuotiaalle, joka voi jo mennä ja olla vapaasti, koska kohta kuitenkin pystyy siihen.

Muuten olen aika paljon samoilla linjoilla tuon yhden vastaajan kanssa. Olen omien teinieni kavereiden kohdalla huomannut sen, että jos on kovin tiukat rajat, ehdottomia kieltoja, niin sitten valehtelevat missä ovat ja mitä tekevät. Itse kannatan avoimuutta, vapautta mutta myös vastuuta. Haluan oikeasti tietää, missä teinini on, en valehtelua siitä.

Vierailija
24/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat luottavat muhun. Olen ollut kavereilla yötä paljon. Kaupungilla en hillu öisin. Illalla kotiin hyvissä ajoin. Elän hyvin vapaata elämää vaikken polta enkä juo. Kavereita on paljon ja osaan pitää hauskaa. Koulumenestys myös hyvä.

17 v. Tyttö

Vierailija
25/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:44"]Ite oon 16 v. Ja naurattaa nää yleistykset. Joko juot ja poltat ja hillut kaiket yöt tai olet tynnyrissä neljän seinän sisällä... aika mustavalkoista!!
Mulla kymmenittäin kavereita ympäri Suomea. Matkustan paljon. Olin kielikurssilla. Näen kavereitani paljon. Tanssin ja pidän hauskaa. Silti. En ole koskaan polttanut enkä juonut alkoholia.
[/quote]

Fiksu olet!

Vierailija
26/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 00:22"]Vastaan 16-vuotiaana teininä nyt tähän :D

Kotiintuloaikoja ei ole, käyn nettilukiota niin ei tarvitse kiirehtiä kouluun aamuisin. Jos on työvuoro niin tottakai tulen aikasemmin. Omistan hevosen mikä asuu n 1 h bussimatkan päässä kotoa (Hki keskustasta) niin kotiintuloajat heittelee julkisten takia. Vanhemmille on ok että juon ja välillä poltan, ei kauheasti tykkää. Vklp ei ole kotiintuloaikoja, saan tulla millon haluan tai jäädä kaverille jos ilmotan. Onneksi on näin kivat vanhemmat :)
[/quote]

Miksi tätä yläpeukutettu? Ei tosiaan ole ok että alaikäisen lapsen juominen ja polttaminen on ok.
[/quote]

Wt-mutseille se on näköjään ok

Vierailija
27/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:44"]Ite oon 16 v. Ja naurattaa nää yleistykset. Joko juot ja poltat ja hillut kaiket yöt tai olet tynnyrissä neljän seinän sisällä... aika mustavalkoista!!
[/quote]

Mulla sama. Ja kavereilla myös. Juominen ja polttaminen on helvetin typerää.

Tyttö 16 v.

Vierailija
28/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli oma nuoruus ihan rajaton. Sain tehdä mitä halusin ja kenen kanssa vaan. Onneksi olin sen verran järkevä etten tehnyt omasta tahdosta mitään ylityperää enkä joutunut pahoihin tilanteisiin. Turvattomuus oli kamalaa jopa nuoren mielessä vaikka se toisaalta oli vapauttavaa. Ryyppäsin jonkin verran ja yritin tupakkaa polttaa mutta pari ylilyöntiä viinan kanssa riitti mulle. Ja siis riitti oikeastaan ihan aikuisuuteen saakka. Nyt kun itse olen teinien äiti en halua heille samaa mistään hinnasta. Toki annan joitain vapauksia je meillä ollaan rehellisiä mutta tiukemmat rajat ja säännöt on todellakin! Ja vielä aikuisenakaan en ole tarvetta viinaan ja tupakkaan kokenut mitenkään tärkeänä. Olen omista nuorista lapsistani äärettömän huolissani aina ja oletan sen liittyvän oman nuoruuteni turvattomuuteen..