Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään pitää ymmärtää ystävän mt-ongelmia?

Vierailija
28.09.2015 |

Minulla on ystävä, joka sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Vauhtia ja masennusta riittää, lääkkeet jää syömättä. Kuinka kauan pitää ymmärtää ja jaksaa? Saan nyt syyllistystä siitä, etten jaksa ymmärtää parin viikon katoilemisia ja sen jälkeisiä sähläysvaiheita..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:03"]

Näin mt-potilaan mielestä "pahimpia" ovat ihmiset, jotka luovat minuun mitä tahansa odotuksia. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö pitäisi ystäviäni tärkeinä ja että ottaisin heidät itsestäänselvyytenä vaan pelkään virheellisellä aivokemiallani ja siten toiminnallani aiheuttavani lisää pettymyksiä. Ja senkin ymmrrän, jos joku ei jaksa tätä, en jaksa itsekään. 

[/quote]

Munkin mielestä on paha juttu, jos pomo pettyy työsuorituksiini. Aikuisilla ihmisillä vain on velvollisuuksia, joista ei voi luistaa kuin pikkulapsi.

[/quote]

Miksi vertaat nyt pomoa ystävään? Ja ystävyyttä velvollisuuksiin?

[/quote]

Miksi sinä?

[/quote]

Tarkoitus on sanoa, että jokaista vituttaa kaikki odotukset, sekä jokainen varmasti eläisi mielummin vailla mitä tahansa odotuksia, kuten pomon, puolison tai ystävän. Aikuiset ihmiset vain eivät voi normaalissa maailmassa toimia näin, kun ei ole ketään maksamassa elämistä jos heittäytyy rötväämään, vaan joutuu sillan alle asumaan.

[/quote]

Kyllä minusta on positiivista, että ystäväni odottavat minun saapuvan ajoissa tapaamisiin ja työpaikalla pomo luottamustehtävän antaessaan odottaa minun suorittavan sen mahdollisimman hyvin. Minua ei lainkaan haittaa, että minun odotetaan olevan missä tahansa tapaamisissa ajoissa.

Ennen olin mielenterveysongelmainen, enkä todellakaan suhtautunut noihin asioihin positiivisesti. En kertakaikkiaan jaksanut, vaikka ymmärsinkin, että miksi niitä odotuksia on. Tämän takia katkaisin välini ystäviini, koska tiesin, etten heidän odotuksiinsa voisi vastata.

Vierailija
22/29 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toi pomo-viesti ei ole minulta

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kirjoittanut muuta kuin tuon yhden viestin odotuksista, mutta tosiaan, odotuksia on erilaisia. Pomo saakin "odottaa", ystävän ei tarvitse. En mäkään odota heiltä mitään. Minäkin odotan pomolta tiettyjä asioita. 

Vierailija
24/29 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:36"]

Minä en kirjoittanut muuta kuin tuon yhden viestin odotuksista, mutta tosiaan, odotuksia on erilaisia. Pomo saakin "odottaa", ystävän ei tarvitse. En mäkään odota heiltä mitään. Minäkin odotan pomolta tiettyjä asioita. 

[/quote]

Jos pomo saa odottaa, niin asuisit sillaan alla. Tämä on juuri sitä pikkulapseksi heittäytymistä. Itkupotkuraivarit voi vetää vielä perään. Tällainen ihminen ei ole aikuinen. 

Vierailija
25/29 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:36"]

[/quote]

Jos pomo saa odottaa, niin asuisit sillaan alla. Tämä on juuri sitä pikkulapseksi heittäytymistä. Itkupotkuraivarit voi vetää vielä perään. Tällainen ihminen ei ole aikuinen. 

[/quote]

Anteeksi, luetunymmärtäminen? Totta kai pomolla saa olla odotuksia esimerkiksi juuri työsuoritustani kohtaan. Missä kohtaa puhuin pomon odotuttamisesta? Oi voi...

Vierailija
26/29 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:14"]

Minä en kirjoittanut muuta kuin tuon yhden viestin odotuksista, mutta tosiaan, odotuksia on erilaisia. Pomo saakin "odottaa", ystävän ei tarvitse. En mäkään odota heiltä mitään. Minäkin odotan pomolta tiettyjä asioita.  Pomo saakin "odottaa"  Pomo saakin "odottaa"  Pomo saakin "odottaa"

[/quote]

Vierailija
27/29 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:19"]

Minä en kirjoittanut muuta kuin tuon yhden viestin odotuksista, mutta tosiaan, odotuksia on erilaisia. Pomo saakin "odottaa", ystävän ei tarvitse. En mäkään odota heiltä mitään. Minäkin odotan pomolta tiettyjä asioita.  Pomo saakin "odottaa"  Pomo saakin "odottaa"  Pomo saakin "odottaa"

[/quote]

[/quote]

Onko sulla kaikki ihan hyvin?

Vierailija
28/29 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

NIIN? Mitä et ymmärrä? Pomo saa ODOTTAA minulta asioita. Kuuluu asiaan. En LAITA pomoa ODOTTAMAAN mitään. En pysty tähän tämän enempää, ei voi taas kauhalla vaatia :D

Vierailija
29/29 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:03"]

Näin mt-potilaan mielestä "pahimpia" ovat ihmiset, jotka luovat minuun mitä tahansa odotuksia. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö pitäisi ystäviäni tärkeinä ja että ottaisin heidät itsestäänselvyytenä vaan pelkään virheellisellä aivokemiallani ja siten toiminnallani aiheuttavani lisää pettymyksiä. Ja senkin ymmrrän, jos joku ei jaksa tätä, en jaksa itsekään. 

[/quote]

Munkin mielestä on paha juttu, jos pomo pettyy työsuorituksiini. Aikuisilla ihmisillä vain on velvollisuuksia, joista ei voi luistaa kuin pikkulapsi.

[/quote]

Miksi vertaat nyt pomoa ystävään? Ja ystävyyttä velvollisuuksiin?

[/quote]

Miksi sinä?

[/quote]

Tarkoitus on sanoa, että jokaista vituttaa kaikki odotukset, sekä jokainen varmasti eläisi mielummin vailla mitä tahansa odotuksia, kuten pomon, puolison tai ystävän. Aikuiset ihmiset vain eivät voi normaalissa maailmassa toimia näin, kun ei ole ketään maksamassa elämistä jos heittäytyy rötväämään, vaan joutuu sillan alle asumaan.

[/quote]

Minulla on ollut persoonallisuushäiriö josta olen parantunut noin 80-prosenttisesti. Kahdessa maailmassa eläneenä eli persoonallisuuhäiriöisenä ja melko hyvin parantuneena sanon, että terveillä ei ole mitään käsitystä siitä mitä on persoonallisuushäiriöisen elämä. Eikä persoonallisuushäiriöisellä miten helppoa on psyykeltään terveen ihmisen elämä.