Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä aloit juomaan kahvia ja miksi aloitit juomaan sitä?

Vierailija
07.04.2022 |

Minä opin juomaan kahvia vasta reilut 30-vuotiaana muutama vuosi sitten ja ennen sitä olin vannonut että en koskaan ala juomaan sitä koska en pitänyt sen mausta. Mutta sitten minä vain aloin juomaan sitä koska silloin minun piti herätä aikaisin töihin ja olin herätessä vielä sen verran väsynyt että tarvitsin pirstystä joten aloitin juomaan kahvia että saisin kofeiinia. Nyt juon noin 3-5 kuppia kahvia päivässä ja yleensä laitan siihen maitoa ja makeutusainetta mutta joskus myös sokeria ja kermaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen kouluikää, kahvi tuoksui hyvälle.

7- vuotiaana aloin juoda kahvin mustana sokerin kera, kun kahvimaito oli hapantunut ja juoksettui kupissa.

Maito kahvissa alkoi yökkäyyttää tämän jälkeen.

Vierailija
22/30 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienenä tein jo pullamössöä kahviin. Pelkkää kahvia aloin juoda vasta myöhemmin. Nyt olen lopettanut kahvinjuonnin vaihdevuosien alettua. Se alkoi hikoiluttaa, kuten myös alkoholi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin ikinä muistan tai ainakin 7 vuotiaasta. Juotiin sumppia ja jos oli pullaa kastettiin sekaan ja siihen aikaan kaikki maistui hyvältä. Nykyään juon 2-4 kupillista päivässä.

Vierailija
24/30 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Pohjanmaalla aikanaan kahvia alettiin jostain syystä juomaan heti, kun kuppi pysyi kädessä. Sillä tiellä ollaan edelleen. Tosin harva kaupasta saatava kahvi on hyvää, varsinkaan valmiiksi jauhettu kitkeröitynyt. Pienpaahtimoista löytyy hyviä kahvinpapuja, jotka voi jauhaa juuri ennen kahvinkeittoa. Hyvää on eikä vatsakaan närästä!

Vierailija
25/30 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota tullu juotua, kuutisen kymmentä vuotta ainakin.

En tiedä minkä ikäisenä aloitin ja miksi, mutta kahvi on kuulunut elämääni "aina" joten aikas pienenä sitä on tullut aloitettua.

Muistan jo ihan alakoulusta kun tulin koulusta kotiin niin oli ihana ajatella että saa kahvia ja voileivän ruisleivästä! Ja kaikkein ihaninta oli jos oli Aku Ankka päivä, se oli juhlaa.

Juon kahvia sellaisen puoli toista kannullista, mustana ilman sokeria. Aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä.7

Vierailija
26/30 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaana, koska se on viisasten juoma ja olin saavuttanut sukukypsyyden

m46

Vierailija
27/30 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40v:nä. Olin niin väsynyt perheenäiti, että päätin kokeilla. Join alkuun herkkukahveja ja sieltä sitten opettelin juomaan maitokahvia. Nykyään menee 2-3 mukia päivässä, mutta ilmankin varmaan osaisin olla.

Kahvi ja kahvikaupat ovat aina mielestäni tuoksuneet hyviltä. Maku ei ole yhtä hyvä kuin tuoksu.

Vierailija
28/30 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin täällä , ihan taaperona, mummo teki kuppiin kahvia, maitoa, pullaa sokeria. Palasikerit kivasti rouskuivat kahvinmakuisina. Mustana aloin juomaan kahvia rippikouluikäisenä. Edelleen juon aamukahvin ja lounaan jälkeen.

Vierailija
29/30 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta lukioon mennessä 16-vuotiaana. Panostin opiskeluun ja harrastuksiin ja olin jatkuvasti tolkuttoman väsynyt, joten koukutin itseni kofeiiniin.

Vierailija
30/30 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ajattelin, että kahvi on vain jotakin jota aikuisten "kuuluu" juoda kyläillessään. Ensimmäisen kerran keitin itselleni kahvia opiskeluaikoina, kun oli pakko jaksaa lukea tentteihin. Alkuun maitoa ja sokeria, sitten vain maitoa, nykyään juon mustana. Kannullinen päivässä, huoneenlämpöisenä, helteillä pidän jääkaapissa.