Voiko mies olla näin ujo - vai minä tunteiden kuvittelija?
Olen tavannut harrastuksissa todella mukavan miehen. En ole ikinä ennen laittanut viestiä kenellekään ihastukselle, nyt laitoin lyhyen, jossa kerroin että hän on mielestäni erittäin mukava mies.
Hän seuraa facessa, tykkäilee ajoittain hyvinkin aktiivisesti päivityksistäni, mutta ei edes vastannut, lukenut viestini kyllä on.
Aikuinen, vastuullinen ihminen. En tajua tätä logiikkaa, aina jää juttelemaan mun kans treenien jälkeen ja hakeutuu lähelle. V--tuttaa kun tällainen häröily vie energiaa. Ja ei -en ole roikkumassa kenessäkään, haen vain jotakin logiikkaa tähän touhuun.
Kommentit (37)
Melkeen sinuna joko
a) laittaisin uuden viestin "Sori jos tulkitsin väärin"
B) tai lakkasin ajattelemasta
Se ei vaan keksi sopivaa vastausta
Vastaus on, että tottakai voi olla noin ujo.
T. Ujo itsekin
voi olla ujo, toisaalta luulisi ujon olevan nimenomaan helpottunut siitä, että toinen tekee aloitteen ja innokkaastai tarttuvan asiaan, viestiin vastaaminen onnistuu usein ujoltakin. Olen samaa mieltä aiemman vastaajan kanssa, että sinun kannattaisi laittaa uusi viesti, jossa sanot että sorry, jos tulkitsini väärin tai sitten anna asian olla ja suuntaa mielenkiintoisi toisaalle.
Jos olet kiinnostunut miehestä, niin pyydä häntä vaikka kahville ja sano suoraan että olet hänestä kiinnostunut romanttisessa mielessä. Ihmiset eivät ole ajatustenlukijoita, ja tuollainen ”olet mukava mies” -viesti on oikeasti aika hämmentävä, enkä itsekään tiedä miten siihen pitäisi vastata.
Jos sillä miehellä ei ole aiempaa kokemusta naisista, niin se saattaa olla todella ujo eikä ymmärrä muuta kuin aivan suoraa puhetta. Sittenkin se saattaa juosta ujouttaan karkuun vaikka olisikin kiinnostunut sinusta.
Outoa ja epämääräistä käytöstä mieheltä. Joko on varattu tai ei ole ainakaan tosissaan kiinnostunut, veikkaan.
Ujokin vastaisi taatusti viestiin jossa näytetään pienintäkään vihreää valoa jos olisi ihastunut ja miehethän tunnetusti pikemminkin yliarvioivat naisen kiinnostuksen.
Miten sitten on jäänyt juttelemaan treenien jälkeen, jos on ujo? Se ei oikein täsmää. Itse jättäisin nyt jutun tuohon enkä laittaisi enempää viestiä. Kun tapaatte, niin juttu etenee tai sitten ei, älä kuitenkaan enää mene itse juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä miehellä ei ole aiempaa kokemusta naisista, niin se saattaa olla todella ujo eikä ymmärrä muuta kuin aivan suoraa puhetta. Sittenkin se saattaa juosta ujouttaan karkuun vaikka olisikin kiinnostunut sinusta.
Joopa joo. Kaukaa haettua.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kiinnostunut miehestä, niin pyydä häntä vaikka kahville ja sano suoraan että olet hänestä kiinnostunut romanttisessa mielessä. Ihmiset eivät ole ajatustenlukijoita, ja tuollainen ”olet mukava mies” -viesti on oikeasti aika hämmentävä, enkä itsekään tiedä miten siihen pitäisi vastata.
Ja nuo "olet mukava mies" kommentit tulee yleensä silloin kun nainen haluaa olla vain kaveri. Tulkitse siitä sitten onko taustalla jotain muutakin vai ei, kun suoraan ei voi sanoa. Ja jos oma tulkinta on väärässä, niin menee sitten oudoksi koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus on, että tottakai voi olla noin ujo.
T. Ujo itsekin
Niin ujo, että kykenee juttelemaan kasvotusten muttri vastaamaan viestiin? Right...
Kyllä ujokin mies tekee aloitteen eli mies on joko varattu tai sitten ei ole kiinnostunut. Muuten vain puhelias eikä lainkaan ujo.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten on jäänyt juttelemaan treenien jälkeen, jos on ujo? Se ei oikein täsmää. Itse jättäisin nyt jutun tuohon enkä laittaisi enempää viestiä. Kun tapaatte, niin juttu etenee tai sitten ei, älä kuitenkaan enää mene itse juttelemaan.
Tavallinen juttelu onnistuu paljon matalammalla kynnyksellä kuin mitkään ihastumis- tai seksijutut. Jälkimmäiset alkavat miesten osalta olla suoranainen tabu nykyään.
Kiitos vastauksista (: Hoksasin itse että en tiennyt mitä voin viestissä sanoa vaikka yleensä olen hyvin selkeäsanainen ja suora.
En tee nyt mitään, puhun kasvotusten kun seuraavan kerran tapaamme. Haluan kertoa että olen kiinnostunut hänestä ja hän voi sitten kertoa olevansa varattu. Tai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista (: Hoksasin itse että en tiennyt mitä voin viestissä sanoa vaikka yleensä olen hyvin selkeäsanainen ja suora.
En tee nyt mitään, puhun kasvotusten kun seuraavan kerran tapaamme. Haluan kertoa että olen kiinnostunut hänestä ja hän voi sitten kertoa olevansa varattu. Tai jotain muuta.
Mistä olet päätellyt, että mies on ujo? Siitäkö, ettei ole itse tehnyt aloitetta läheisempään tuttavuuteen, vaikka on mielestäsi kiinnostunut? Jos nyt luen tekstiä ulkopuolisena, niin minä en näe tässä sellaista, mikä osoittaisi välttämättä mitään sen erikoisempaa kiinnostusta eli pelkkä juttelu ja facebook-tykkäily ei sitä tarkoita. Jos joku nainen tekisi noin, et pitäisi sitä minään tai jos mies ei kiinnostaisi itseäsi. Eli ota huoimioon ns. ihastuneen tulkintaharha.
Vierailija kirjoitti:
Outoa ja epämääräistä käytöstä mieheltä. Joko on varattu tai ei ole ainakaan tosissaan kiinnostunut, veikkaan.
Ujokin vastaisi taatusti viestiin jossa näytetään pienintäkään vihreää valoa jos olisi ihastunut ja miehethän tunnetusti pikemminkin yliarvioivat naisen kiinnostuksen.
Olen kyllä aika ihmeissäni tästä. Mikä tuossa on outoa ja epämääräistä?
Jos et kirjoittanut muuta kuin että hän on mukava tyyppi, ei siihen varsinaisesti jäänyt mitään, mihin voisi vastata.
Sanoisin että manipuloija. Huono itsetunto varmaan, mutta nimenomaan haluaa pitää sinut ns. löysässä hirressä pohtimassa häntä. Jos olet jo aloitteen tehnyt, älä tee toista. Jos on kiinnostunut niin se on hänen vuoronsa.
kuka tässä siis häröilee?