Hei te, jotka otitte sikainfluenssarokotteen raskauden aikana!
Onko lapsellanne ilmennyt terveydellisiä ongelmia? Kehityksen viivästymistä?
Kommentit (34)
Vuonna 2008 otin. Ei ole ilmestynyt yhtään mitään ongelmia eikä kukaan ole asiaa edes tutkinut sen tarkemmin.
Otin vuonna 2009, lapsi syntyi 2010. Ei mitään ongelmia.
Talvella 2009-2010 käytettiin pandemrix rokotetta, jonka lisäaine aiheutti siis joillekin narkolepsiaa.
Itse sain rokotteen juuri ennen raskautumista. Lapsella aistiyliherkkyys todettu.
Otin rokotteen silloin 2009-2010 talvena, ajankohtaa en kyllä muista tarkemmin. Mulle ei tullut siitä mitään oireita ja lapsikin on ollut terve ja kehittyy ihan normaalisti. Ikää hänellä nyt vähän yli 5v.
7: itsekin otin raskauden alkuvaiheessa. Omalla lapsella myös aistiyliherkkyys. No vaikea sanoa, onko rokotteella osuutta asiaan tms. Mutta melkoinen sattuma kuitenkin! Onkohan muita...
Otin rokotteen rv 25, tyttärelläni oli syntyessään kuusi sormea molemmissa käsissään.. Vaikea sanoa mistä johtuu, toki rokotteen osuuskin on käynyt mielessä..
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:43"]
7: itsekin otin raskauden alkuvaiheessa. Omalla lapsella myös aistiyliherkkyys. No vaikea sanoa, onko rokotteella osuutta asiaan tms. Mutta melkoinen sattuma kuitenkin! Onkohan muita...
[/quote]
Heh, nyt kun mainitsitte, niin meillä sama homma. Tai siis, otin rokotteen raskauden alkuvaiheessa ja päiväkodissa ovat sitä mieltä, että lapsella aistiyliherkkyyttä. Itse en ole tällaista huomannut. Mutta tulipahan vaan mieleen.
Mun mielestä toi aistiyliherkkyys on nykypäivän ADHD - muotitauti.
Otin. Lapsella kielellinen erityisvaikeus.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:34"]
Talvella 2009-2010 käytettiin pandemrix rokotetta, jonka lisäaine aiheutti siis joillekin narkolepsiaa. Itse sain rokotteen juuri ennen raskautumista. Lapsella aistiyliherkkyys todettu.
[/quote]
Sama juttu täällä. Olin rv 6 kun piikki tuli oettua. Lapsella paha aistiyliherkkyys, ja nyt asperger-selvitys ja toimintaterapia menossa.
Otin..puheen viivästymä..k vika.s vika r vika.keskittymisvaikeuksia ja ryhmään sopeutumisvaikeuksia.2 verrokkia,muilla lapsilla ei mitään.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:43"]
[/quote]
No onpa tosiaan huima sattuma... :D
Otin, ei ongelmia. Toisella lapsella ei rokotetta ja ongelmia.
Kyllä täällä nyt kannattaa vetää johtopäätöksiä taas...
Otin 2009, lapsi syntyi keväällä 2010. Ei havaittavissa vaikutuksia. Kehittymisessä ei viivästymiä. Oppi lukemaan vajaa 5v. ettei siltä
ainakaan älyllistä vajetta havaittavissa...
Otin talvella 2009-2010. Lapsi syntyi toukokuussa 2010.
Aistiherkkyyttä, kielellisiä vaikeuksia, autistisia piirteitä, ym.
Vasta 1,5v sitten saimme selville että hänellä harvinainen kromosomipoikkeama. Mutta ennen sitä olin varma että sikapiikki oli kaiken takana.
Kamalan älykäs lapsi meillä. Tein silloin aloituksenkin siitä. Lapseni on huippunero tai vauvani on supernero tms.
Oppi lukemaan kaksivuotiaana ja nyt osaa jo kolmea kieltä. Lapsemme saattaa olla yksittäistapaus.
Otin raskausaikana, lapsi nyt 5 v, aika vilkas on mutta niin meillä on muutkin lapset, varsinkin kuopus 1v9kk, joka ei ole mitään rokotusta nähnytkään. S- ja R-vika löytyy. Miten se aistiyliherkkyys ilmenee??
Millonkas sitä sikainfluenssarokotetta pisteltiinkään?