Onko pk seudulla valokuvaajaa joka tulisi kotiin ottamaan passikuvan vanhukselta?
Kommentit (20)
Hohoijaa. Pelkkiä trolleja tää palsta.
Mihin se vanhus passia tarvitsee jos ei pääse valokuvaamoonkaan asti?
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei voi ottaa kotona
Voi ottaa
Vierailija kirjoitti:
Joku henkkari on pakko olla.
Kuin ottaisi passikuvan vanhukselta...
Olin vuosia sitten töissä yhdessä valokuvaamossa, josta käytiin ottamassa vanhuksista passikuvia kotona. Eli onnistuu kyllä. Tee kysely lähialueen kuvaamoihin ja fotoliikkeisiin.
Jos sulla on kännykkä niin pystyt kyllä itsekin ottamaan vanhuksesta kuvan, ei tarvitse olla ammattivalokuvaaja. Katso speksit poliisin sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei voi ottaa kotona
Olen ottanut useita. Lapsieni ja minun passii, ja minun viimeisimpään henkilökorttiin. Eteisen valkoista ovea vasten. Hyvin on kelvannut. Poliisin nettisivulla on jopa ohjeet, mitä pitää huomioida kuvaa ottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin henkkaria tarvitsee kotona?
Eikö joku voisi postittaa sen kuvan vanhuksen puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin moniin asioihin jopa pankkitunnuksiin jolla maksaa laskuja tai asioida vaikkapa kannassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkkaria tarvitsee esim pankissa, kun hakee pakettia, kun ostaa silmälasit laskulla.
Kotona otettu siitä lähtien kun tuli käyttöön nämä e-kuvat. Alussa digikameralla, viimeksi kännykällä.
Luet vaan millainen kuvan pitää olla ja käyt ite ottaan sen.
EI se ole suurta tiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on kännykkä niin pystyt kyllä itsekin ottamaan vanhuksesta kuvan, ei tarvitse olla ammattivalokuvaaja. Katso speksit poliisin sivuilta.
Kännykällä saa harvoin otettua vaatimukset täyttävän kuvan.
Yrittäisin alkuun itse ottaa kuvan ja ladata sen poliisin kuvapalvelimelle - sieltä kyllä tulee ilmoitus, mikäli kuva ei kelpaa. Ilmaissovelluksilla saa muokattua kuvan oikeaan kokoon, itselläni oli tämä käytössä: https://apps.apple.com/fi/app/biometric-passport-photo/id759142884?l=fi
Laita selameesi haku pääkaupunki passi kuvat kotona? Selviää heti onko mahdollista? Tuskin? Heillä on Tietokonet työpaikalla ja heidän koneista polisin lähtee suoraan passi kuvat henkilökorttia ,passin tai ajokorttia varten.Jokainen vanhus kykene passikuviin julkinen liikenne. Jos on huonokuntoinen luulisi on taksi ooikeus käytää ? Sillä oikeuduella ei sairalaan itse mennä tutkimuksiin. Mutta toista ihmistä voi mennä katsoo.Kuten kauppakeskuset, joista saa passi kuvat.
Miksi vanhukselta pitäisi ottaa kuva pois?