Toistuva särky silmässä ja muut
Alan olemaan todella väsynyt monesti viikossa esiintyvään särkyyn vasemman silmän takana. Alkaa yhtäkkiä ja on aivan sietämätön. Syy- seuraus yhteyttä ei tunnu löytyvän.. Myös päätä heiluttaessa, ravistellessa tai nopeasti käntelemällä meinaa taju lähteä.. Silmissä sumenimen tunne on aivan kamala.. Ja lääkäriin olen kyllä menossa, tuntuu että alkaa normaali eläminen kärsimään jo.
Kommentit (25)
Täällä samanlaista ja lääkäreissä juostu. Syytä ei kuulemma löydy, aina selitys vain esim. flunssa vaikkei sellaista varsinaisesti oliskaan
Ilmeisesti ei muilla tälläistä vaivaaa?
Mulla oli MS-taudin ensioire. Näköhermon tulehdus aiheutti tuon kivun.
Tai kokemusta tuosta huimauksesta päätä liikuttaessa? Esimerkiksi tanssiminen ja toisinaan ratsastaminenkin mahdotonta.. Juoksemistakaan en enää harkitse..
Onko sulla niskat jumissa? Migreeniä? Mulla oli/on tuollaista ja olin ihan varma, että se on näköhermon tulehdus ja nyt sairastuin Ms-tautiin. Mutta eipä siellä koskaan mitään ole näkynyt silmälääkärin mielestä. Tosin oon kyllä kokovartalojumissa ja poskiontelo vaivaa usein. En tiiä vieläkään mikä se oikea syy sitten on.
Joku kysta tms.? Pyydä mri kuvaus.
Jännitysniska oli mulla. Tosi kovaa ja epämääräistä kipua juuri vasemmassa silmässä. Hieronta ja fysioterapia auttoi!
Niskajumeja ollut jo pitkään. Kesällä parin kuukauden selkäjumit jotka yhtäkkiä katosivat ja alkoi tämä särky silmien takana.. En ole ms tautia edes pohtinut aiemmin, oireita tunnistin enemmänkin, rakko ei tyhjene ja muita kummallisia kipuja ja väsymystä. Keskiviikkona lääkäriin menossa, hieman ärsyttää kun tuntuu etteivät koskaan ota tosissaan ja passittavat kotiin särkylääkepurkin kera..
Migreeni? Uudessa Annassa on juttu naisesta, jolla on - hmm, oliko se joku syklinen... No, joo, en muistele, kun en tarkemmin muista. Näkeeköhän jutun Annan sivulta?
Toi on kyllä ärsyttävää, etteivät meinaa tutkia. Eivät ainakaan julkisella kovin herkästi.
Minua kiinnostaa, kutonen, millaisia näköhermon tulehduksen oireita sinulla oli, miten se todettiin? Olen ymmärtänyt, että se voi olla aika hankalakin diagnosoitava ja edelleen mietin, että mitä jos. Hölmöläisen hommaahan se, tämä stressaaminen asiasta.
- 8
Ms-tauti. Mene magneettikuvaan. Näköhermon tulehdus ei näy silmälääkärissä välttämättä ollenkaan.
Hortonin päänsärkykohtaukset alkavat usein silmäkipuna toisen silmän kipuna.
Voi olla myös iriitti, ei välttämättä minkään vakavan sairauden oire, mutta selkärankareumassa kyllä esiintyy yleisesti.
Kuulostaa aivan hortonin syndroomalta eli sarjottaiselta päänsäryltä. Lue tuosta: http://www.migreeni.org/perustietoa/sarjoittainen.html
No ei kyllä kivut ainakaan minun tietääkseni kerro ms-taudin näköhermon tulehduksen oireista, vaan näkökenttä sumenee aika kivuttomasti. Virtsausongelmat tulevat normaalisti vasta pitemmän sairastamisen jälkeen, kun liikkuminen on jo jonkin aikaa ollut heikkoa. Sairaus on hyvin hitaasti etenevä ja yleensä aluksi raajojen ääripäät oireilee.
Hei. Minulla on samanlaisia oireita kun sinulla eli särkyä silmien takana, liikuttelukipua, arkuutta jne. Se oli ensimmäinen oire ja silmissä ei tietenkään silmälääkäri nähnyt mitään. Alkoi yli vuosi sitten. Nyt tullut myös huuleen ja poskeen puutumisia. Lisäksi kaikkiin raajoihin. Olen kanssa aika paljon epäillut ms-tautia, mutta MRIssä ei sillon vuosi sitten näkynyt mitään ja selkäydinnäytettä ei minusta otettu.. tässäpä sit seuraillaan :(
Ja äskeiseen viestiini lisäten on tullut vielä hirvittäviä pääkipuja, olen luullut saavani aivoinfarktin, niin kovia päänsärkyjä. Joskus kaksikin viikkoa joutunut olemaan töistä pois. Hortonin oireyhtymä toinen vaihtoehto..
Kyllä on mri kuvaus nyt paikallaan. Diitä näkyy moni ehdotettu sairaus.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 23:07"]
Kuulostaa aivan hortonin syndroomalta eli sarjottaiselta päänsäryltä. Lue tuosta: http://www.migreeni.org/perustietoa/sarjoittainen.html
[/quote]
Ei välttämättä. Siinä nimittäin se pääkipu on niin tajuton että se silmäkipu on vain pikkuripaus kokonaisuudessa.
Mene ihmeessä lääkäriin. Jos silmä myös on punainen voi olla kyseessä iriitti.