Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokailen 14v kanssa, ja sanoo ettei voi luottaa enää minuun.

Vierailija
06.04.2022 |

Niin surkea olo, olen tosi panostava äiti, mutta miksi itsehillintä pettää juuri tuon herkän, impulsiivisen ja älykkään 14v esikoisen kanssa niin että puheeni menee yli ja mokaan täysin? Ollaan erottu lasten isän kanssa, ja ärsyynnyn kun tyttö kertoo isälle kaiken, mutta asetan rajoja joista raivostuu minulle, etten välitä miten ikävöi ja on loukkaavaa häntä kohtaan jne. Sanon, että olisi isän kanssa enemmän, isän luona, tai mitä vaan mutta minun asioita ei kuulu kertoa kaikkea isälle. Tästä mm suuttuu. Sitten sanon, että olemme eronneet ja hänellä uusi puoliso, en minäkään heidän asioita tiedä, mutta eihän lapsi tätä käsitä vaan kokee, että olen julma, itsekäs, en välitä tyttären tunteista/ikävästä. Tämä päättyy siihen, että tyttö huutaa ettei voi luottaa minuun kun puhun ilkeästi isästään (en puhu, mutta rajaan minun asioissa) ja en tue häntä, olen hirveä ja ilkeä ja itsekäs.
Niin paha mieli, miksi aika mrnee näin pitkälle ja miten toimia, lapsi ei tietenkään ymmärrä, minun pitäisi olla aina kärsivällinen ja luotettava puheissa. Miten osaan pitää sen rajan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asioita tyttö on isälleen kertonut? Jos on sellaista, mitä et halua muiden korviin, et tietysti kerro sitä tytöllekään. Muista, että olet vanhempi, et kaveri.

Vierailija
2/6 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein saanut selvää aloituksesta, mutta kyllä minä ainakin ymmärsin jo teininä ettei muiden asioita kuulu kertoa eteenpäin. Ja miten se on tytön ikävästä piittaamattomuutta, jos kieltää juoruamasta omia asioita muille? Tyttöhän saa nähdä isäänsä ja puhua omista asioistaan, luulisi sen riittävän. Taitaa tyttökin olla melkoinen drama queen, kun riehuu tuommoisesta asiasta. Ja tosiaan ei kaikkia aikuisten asioita kuulu kertoa teinille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut.

Vierailija
4/6 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miten sinun yksityisasiasi ja tyttären ikäväntunteet isäänsä kohtaan liittyvät mitenkään yhteen, ei niillä ole mitään tekemistä keskenään.

Tyttö ylireagoi ja raivoaa ilman syytä. Teidän pitäisi yrittää puhua asiasta silloin kun kumpikin on rauhallinen. Mieti etukäteen miten voisit perustella tytölle, ettei sinun asiat kuulu isälle, ja toisaalta ei ole mitään väärää tyttöä kohtaan, että haluat pitää omat asiasi omana tietonasi.

Keksi vaikka joitain esimerkkejä siitä miten tyttökään ei haluaisi että sinä kertoisit hänen asioitaan vaikkapa sukulaisille, naapureille tai kavereille. Et ole enää läheinen isän kanssa, ettekä ole pariskunta, joten te ette jaa kuulumisia.

Vierailija
5/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biletät ja tapailet miehiä, kun teini on kotona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä