Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haukkui. yliragoinko?

Vierailija
27.09.2015 |

Olen parantunut anoreksiasta 5 vuotta sitten. Tapasimme kun olin puolivälissä tätä nykyistä painoa. Tie on on ollut pitkä ja kipeä. Paino ja ulkonäkö on yhä heikoilla jäillä ja mies tietää sen.
Tänään keskustelimme siitä , että ajaessa uudella autollamme hidasteeseen, kuuluu takaa kolahdus. Mies totesi että taitaa vain jouset ottaa kiinni kun matami kyydissä. Matami tarkoittaa meidän murteella todella lihavaa, sotanorsua tai jopa siiderivallasta.
Suutuin. Huusin miksi sanoo minulle noin. Raivosin miksi tuhoaa itsetuntoni. Mies vähätteli asiaa ja sanoi tarkoittaneensa muuta. En ole enää hänelle vihainen. Sanoi vahingossa ääneen jotain mitä ei tarkoittanut minun kuulevan, luulen. Niin on käynyt minullekin.
Nyt olen ihan lukossa ja haluaisin pois miehen luota koska vaarantaa toipumisen. Muutenkin olen todella ahdistunut. Mies huusi minulle myös kaikenlaisia asioita mutta niistä en piittaa. Minäkin huusin. Itkettää ja olo on ihan särkynyt. Eniten tarvitsisin rakastavaa hyväksyntää. Kiitos kun luit ja kiitos jos kommentoit.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä tuo tuntuu. Yritä kuitenkin ajatella asiaa miehesi näkökulmasta. Hän ei pysty ymmärtämään sairauttasi.

Vierailija
2/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaarantaa toipumisesi. 

Ja itse en ole koskaan kuullut edes vitsailulla tapailemieni miesten taholta viittauksia painoon. Olen ollut alipainoinen, ylipainoinen ja kaikkea siltä väliltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:44"]

Te mt-ongelmaiset ootte aina niin kamalan tarvitsevia. Rankkaa seuraa, kun joutuu koko ajan varomaan sanojaan.

[/quote]

Eli sinäkin heität kaikille naisille "hauskaa" läppää painosta? 

Vaikka olet hyvin tietoinen, että ulkonäkö on arka paikka valtaosalle.

Tai no, varmaan munkin pitää alkaa heittämään läppää teidän miesten koosta, pituudesta, tuloista, sosiaalisesta kyvykkyydestä ja ammatista. Katsotaan kuinka hauskana pitäisitte.

Vierailija
4/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:44"]Te mt-ongelmaiset ootte aina niin kamalan tarvitsevia. Rankkaa seuraa, kun joutuu koko ajan varomaan sanojaan.
[/quote]
Tämä on totta. Hyvä esimerkki on se, että jos pahasta anoreksiasta toipuneelle sanoo, että hän näyttää terveeltä ja elinvoimaiselta, tulkitsee anorektikko tämän näin: "näytät läskiltä".

Vierailija
5/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:44"]Te mt-ongelmaiset ootte aina niin kamalan tarvitsevia. Rankkaa seuraa, kun joutuu koko ajan varomaan sanojaan. [/quote] Tämä on totta. Hyvä esimerkki on se, että jos pahasta anoreksiasta toipuneelle sanoo, että hän näyttää terveeltä ja elinvoimaiselta, tulkitsee anorektikko tämän näin: "näytät läskiltä".

[/quote]

Miksi sun täytyy edes kommentoida anorektikon painoa? Eikö sulla ole mitään tilannetajua tai ymmärrystä miten sosiaalisissa tilanteissa toimitaan ja mitä on asiallista kehua?

Vierailija
6/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:44"]Te mt-ongelmaiset ootte aina niin kamalan tarvitsevia. Rankkaa seuraa, kun joutuu koko ajan varomaan sanojaan. [/quote] Tämä on totta. Hyvä esimerkki on se, että jos pahasta anoreksiasta toipuneelle sanoo, että hän näyttää terveeltä ja elinvoimaiselta, tulkitsee anorektikko tämän näin: "näytät läskiltä".

[/quote]

Miksi sun täytyy edes kommentoida anorektikon painoa? Eikö sulla ole mitään tilannetajua tai ymmärrystä miten sosiaalisissa tilanteissa toimitaan ja mitä on asiallista kehua?
[/quote]
Itse en ole noita sanoja suustani päästänyt vaan vastaanottanut nämä kehut. Jopa hyvännäköiseksi kehuminen aiheutti aikoinaan tunteen siitä, että olen liian lihava.

Vierailija
7/19 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minun pitäisi tehdä tai miten ajatella että pääsen asian yli? Ongelma on minussa. Mies ei sanonut asiaa tarkoituksella.

Vierailija
8/19 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:44"]

Te mt-ongelmaiset ootte aina niin kamalan tarvitsevia. Rankkaa seuraa, kun joutuu koko ajan varomaan sanojaan.

[/quote]

Eli sinäkin heität kaikille naisille "hauskaa" läppää painosta? 

Vaikka olet hyvin tietoinen, että ulkonäkö on arka paikka valtaosalle.

Tai no, varmaan munkin pitää alkaa heittämään läppää teidän miesten koosta, pituudesta, tuloista, sosiaalisesta kyvykkyydestä ja ammatista. Katsotaan kuinka hauskana pitäisitte.
[/quote]

No sanalla matami ei kyllä yleensä ole juurikaan tekemistä painon kanssa... Sehän tarkoittaa naista!

Vierailija
9/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagoit. Tuollaista puhetta kutsutaan vitsailuksi. Toki miehesi pitäisi käsittää, että et ole vielä valmis tuolla aiheella vitsailuun, mutta on toisaalta aika raskasta olla koko ajan varpaillaan sanojensa kanssa.

Tämä tuli mieleen niillä tiedoilla jotka tilanteesta annoit.

Vierailija
12/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni esimerkiksi syöpäsairaalle ihmiselle ei kerrota "vitsejä" kuolemasta, tuoreelle äidille kätkytkuolemasta eikä anorektikkoa puristella vatsasta vitsaillen vararenkaista. Se on piiloilkeyttä. Tarkoituksena pahoittaa toisen mieli rankasti.

Vierailija
13/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, oletko valmis olemaan parisuhteessa, jos oma toipuminen on kesken? Et voi elää pelkästään miehen hyväksynnän varassa, vaan sun on/olisi ensin itse hyväksyttävä itsesi ja saatava voimaa omasta itsestäsi.

Vierailija
14/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:24"]Mietin, oletko valmis olemaan parisuhteessa, jos oma toipuminen on kesken? Et voi elää pelkästään miehen hyväksynnän varassa, vaan sun on/olisi ensin itse hyväksyttävä itsesi ja saatava voimaa omasta itsestäsi.
[/quote]
Moi, en elä hyväksynnän varassa. Tsemppaan todella paljon itse ja olen hoidossa myös. En silti ole tarpeeksi vahva tällaiseen. Ap

Vierailija
15/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä sairauttasi eikä osaa tukea. Raivostuttava mies sulla. Rakaa ja julmaa piiketellä toisen sairaudesta.

Vierailija
16/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän AP:ta, sekä, että mies tuskin tarkoitti tuota ilkeyttään. Huono vitsi, jonka olisi voinut jättää sanomatta, tietäen taustasi. 

Vierailija
17/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, ettei mies tarkoittanut kommentillaan vittuilla, usko säkin. Mies raukka ei uskalla kohta enää puhua mitään sun seurassa, kun vedät tuollaiset yli tulkinnat vitsistäkin. Ja jos halua palata anoreksia aikoihin niin sitten palaat. Mies varmasti tykkää sinusta sellaisena kuin nyt olet eikä halua mitään luukasaa tilalle.

Vierailija
18/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitäisi tietää ettei noin sanota anoreksiasta toipuvalle. Särähtää sairaan korviin tuhat kertaa pahemmin kuin miltä tuo terveen korvissa saattaa kuulostaa. Oma mies sanoi joskus leikkisästi mursuksi, mikä ei tosiaan itsessään ole mitenkään vakavaa kun ei siis mitenkään kroppaan viitannut ja pyysi heti vuolaasti anteeksi kun tajusi että kuulosti mun korvaan varmaan pahalta, mutta jo tuo yksi tahaton sana rakkaan suusta veti sellaset takapakit paranemiselle...

Vierailija
19/19 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme