likaiset hotellihuoneet
Onko muillakin tullut vastaan likaisia hotellishuoneita/onko jossain oikeesti puhtaat huoneet? Huoneet on muuten suht siistejä, mut kylppärin laattasaumat ikilikaiset ja kokolattiamatot käytävillä selkeästi likaiset. Pahin on vuodevaatteet ja sängyt, jos niitä uskaltautuu katsomaan/ajattelemaan, kuinka paljon yks ohit kangas suojaa tyynyä jne. Tänä vloppuna olimme Helsingin keskustahotellissa, jossa sängyn petaria ei toden näköisesti oltu pesty tai vaihdettu koskaan, oli sen verran tumma ja läikikäs...jaiks!
Kommentit (34)
Kyllä. Viime syksynä odotti wc: ssä vauhtiraidat. Helsinki, 4:n tähden hotelli. Pyynnöstäni kävivät kyllä siivoamassa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:48"]
Laivojen hytit todellakin pahimmat. Oletteko koskaan nostaneet sänkyjen patjoja ja katsoneet, mitä alta löytyy.
[/quote]
Löysin kerran laivan patjan alta hienon linkkuveitsen.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:16"]En mä ainakaan enää luota siihen, että hotellihuone olisi siivottu kunnolla ja hygieenisesti. Pahimmat ja näkyvimmät paskat on ehkä pyyhitty pois, mutta siihen se sitten jääkin. Enkä yhtään ihmettele, sillä siivoojilla on tosi vähän aikaa per huone. Heillä on kova kiire, työolot ovat usein ankeat ja palkka on paska, joten ei mikään ihmekään, että työn jälki on mitä on. Ammattiylpeys puuttuu, ja se on ihan ymmärrettävää. Paskalla palkalla ja työehdoilla saa paskan lopputuloksen, oli ala mikä tahansa. Ja siivoojia saatetaan myös opettaa siivoamaan epähygieenisesti, tästä mulla on omaakin kokemusta. Pidänkin omat tavarat hotelleissa mieluiten matkalaukussa, koska ällöttää ajatella, mitä kaikkea niiltä kalusteiden pinnoilta löytyykään. [/quote] Palkalla ole mitään vitun tekemistä sen kanssa että aikaa EI OLE. Sen ehtii huomata jo kahden viikon harjoittelussa. t. Ex-harjoittelija [/quote] No kyllä mä sen tiedän. Ei kukaan pysty hoitamaan siivoushommia kunnolla näissä nykyaikatauluissa. Mutta onhan se palkkakin aivan onneton, kun ottaa huomioon työn raskauden. [/quote] Mutta se palkka ei liity.
[/quote]
Joo, mutta ihan yleisestikin huono palkka ei ainakaan motivoi tekemään töitä erityisen hyvin. Älä nyt tuohon takerru. Aikataulut ovat tietenkin suurin ongelma.
"Oikeat" hotellit on yleensä aika siistejä, mutta joskus olen ollut jossain halvoissa vanhoissa ja kulahtaneissa pikkuhotelleissa ja ne voi olla kyllä aika tahmaisen tuntuisia.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:26"]Kyllä. Viime syksynä odotti wc: ssä vauhtiraidat. Helsinki, 4:n tähden hotelli. Pyynnöstäni kävivät kyllä siivoamassa.
[/quote]
Tähtiluokiteltu hotelli Helsingissä? Mistä lähtien Suomen hotskuja on tähtiluokiteltu?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:16"]En mä ainakaan enää luota siihen, että hotellihuone olisi siivottu kunnolla ja hygieenisesti. Pahimmat ja näkyvimmät paskat on ehkä pyyhitty pois, mutta siihen se sitten jääkin. Enkä yhtään ihmettele, sillä siivoojilla on tosi vähän aikaa per huone. Heillä on kova kiire, työolot ovat usein ankeat ja palkka on paska, joten ei mikään ihmekään, että työn jälki on mitä on. Ammattiylpeys puuttuu, ja se on ihan ymmärrettävää. Paskalla palkalla ja työehdoilla saa paskan lopputuloksen, oli ala mikä tahansa. Ja siivoojia saatetaan myös opettaa siivoamaan epähygieenisesti, tästä mulla on omaakin kokemusta. Pidänkin omat tavarat hotelleissa mieluiten matkalaukussa, koska ällöttää ajatella, mitä kaikkea niiltä kalusteiden pinnoilta löytyykään. [/quote] Palkalla ole mitään vitun tekemistä sen kanssa että aikaa EI OLE. Sen ehtii huomata jo kahden viikon harjoittelussa. t. Ex-harjoittelija [/quote] No kyllä mä sen tiedän. Ei kukaan pysty hoitamaan siivoushommia kunnolla näissä nykyaikatauluissa. Mutta onhan se palkkakin aivan onneton, kun ottaa huomioon työn raskauden. [/quote] Mutta se palkka ei liity.
[/quote]
Joo, mutta ihan yleisestikin huono palkka ei ainakaan motivoi tekemään töitä erityisen hyvin. Älä nyt tuohon takerru. Aikataulut ovat tietenkin suurin ongelma.
[/quote]
Ei silti liity.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:26"]
[/quote]
No kyllä se liittyy. Paskalla palkalla saa paskoja työntekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:26"]
[/quote]
[/quote]
Ei silti liity.
[/quote]
Minä olen itse tehnyt sitä hommaa. Vaikka siitä saisi satasen per tunti niin ei se tuo lisäaikaa työlle. Eli ei ehdi. Eli palkka e i l i i t y . ja tartun.
Syy on kilpailutuksen. Joku raja siinäkin jo pitäisi tulla vastaan. Asiakkaiden olisi syytä nostaa älämölö, mutta siivoojathan siitäkin varmaan sen paskan saavat. Aika harvassa taitaa olla siivooja hotellin palkkalistoilla? Eikö ne ole sol, iss ja vastaavat, jotka niitä hommia hoitavat. Eli se hoitaa, joka halvimmalla tekee. Voisi nykyään sanoa, että huonointa laatua tarjoava voittaa kilpailun.
Tiedättekö miksi tiet aurataan nykyään niin huonosti? Eräs urakoitsija oli sanonut, että hän ei pärjää kilpailussa, koska niillä hinnoilla, mitkä voittavat, ei takuulla ajeta terä alhaalla ja siksi laatu on mitä on. Terä kestää paremmin kun vain raapaistaan.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:26"]
[/quote]
No kyllä se liittyy. Paskalla palkalla saa paskoja työntekijöitä.
[/quote]
Huoh. SE PALKKA EI TUO TYÖHÖN LISÄAIKAA. Huoneen siivousaika on vakio. Siitä ei lipsuta sekuntiakaan. Tajuatko.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:29"]
"Oikeat" hotellit on yleensä aika siistejä, mutta joskus olen ollut jossain halvoissa vanhoissa ja kulahtaneissa pikkuhotelleissa ja ne voi olla kyllä aika tahmaisen tuntuisia.
[/quote]
Olin töissä sokos hotellissa ja puhtaudesta ei kyllä voinut puhuakaan. Kunhan päällepäin näytti siistiltä niin riitti.
Asun hotelliöitä tulee vuodessa noin 100-150. Joskus tullut enemmänkin.
Pääsääntöisesti *** ja siitä ylöspäin olevat hotellit ovat riittävän siistejä. Toki vanhemmat hotellit alkavat olla kulahtaneita ja jo vähän epäsiistejä. Välillä toki on tullut vastaan epäsiisti ja lähes siivoamaton huone. Ne olen pyytänyt siivoamaan uudestaan. Vuosien mittaan oppinut välttämään näitä kulahtaneita hotelleja ja sellaisia joissa siivous tökkii.
Pääsääntöisesti huoneet ovat siistit ja puhtaat. Riittävästi. Toki en suurennuslasilla tutki.
.
Kenellä on kotona sohvan alla pölyä?
Jyväskylässä menin mielenkiintoiselta vaikuttavaan hotelliin, jossa huoneet olivat kiinnostavasti sisustettuja. Ensimmäisessä savuttomassa huoneessa haisi törkeästi tupakka (asiakkaan vika, ei henkilökunnan), joten pyysin uuden huoneen. Toinen huone oli viehättävä, mutta kylpyhuone oli pesemätön. Lattialla ja suihkussa oli hiuksia. Hyi. Huone siivottiin pyynnöstäni.
Pahin oli Singaporessa oleva hotellihuone. Patja oli pitkien mustien hiusten peittämä. Niitä oli niin paljon, että ne näkyivät aluslakanan läpi. Etovaa.
Sänkyjen alla on usein todella paljon pölyä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:16"]En mä ainakaan enää luota siihen, että hotellihuone olisi siivottu kunnolla ja hygieenisesti. Pahimmat ja näkyvimmät paskat on ehkä pyyhitty pois, mutta siihen se sitten jääkin. Enkä yhtään ihmettele, sillä siivoojilla on tosi vähän aikaa per huone. Heillä on kova kiire, työolot ovat usein ankeat ja palkka on paska, joten ei mikään ihmekään, että työn jälki on mitä on. Ammattiylpeys puuttuu, ja se on ihan ymmärrettävää. Paskalla palkalla ja työehdoilla saa paskan lopputuloksen, oli ala mikä tahansa. Ja siivoojia saatetaan myös opettaa siivoamaan epähygieenisesti, tästä mulla on omaakin kokemusta. Pidänkin omat tavarat hotelleissa mieluiten matkalaukussa, koska ällöttää ajatella, mitä kaikkea niiltä kalusteiden pinnoilta löytyykään. [/quote] Palkalla ole mitään vitun tekemistä sen kanssa että aikaa EI OLE. Sen ehtii huomata jo kahden viikon harjoittelussa. t. Ex-harjoittelija
[/quote]
No kyllä mä sen tiedän. Ei kukaan pysty hoitamaan siivoushommia kunnolla näissä nykyaikatauluissa. Mutta onhan se palkkakin aivan onneton, kun ottaa huomioon työn raskauden.
[/quote]
Mutta se palkka ei liity.