Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

likaiset hotellihuoneet

Vierailija
27.09.2015 |

Onko muillakin tullut vastaan likaisia hotellishuoneita/onko jossain oikeesti puhtaat huoneet? Huoneet on muuten suht siistejä, mut kylppärin laattasaumat ikilikaiset ja kokolattiamatot käytävillä selkeästi likaiset. Pahin on vuodevaatteet ja sängyt, jos niitä uskaltautuu katsomaan/ajattelemaan, kuinka paljon yks ohit kangas suojaa tyynyä jne. Tänä vloppuna olimme Helsingin keskustahotellissa, jossa sängyn petaria ei toden näköisesti oltu pesty tai vaihdettu koskaan, oli sen verran tumma ja läikikäs...jaiks!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:41"]

Laivojen hytit ne vasta paskasia onkin.Välillä tuntuu, et pitäs olla " kunnon känni" ja ainakin puoleks tajuton et voi siinä nukkua.

[/quote]

No kännissä ja puolitajuttomina ne asiakkaat siellä sotkeekin. Kun matka pitää saada muutamalla eurolla, niin ei niistä kunnon siivouksen kuluja kustannella. Sitä saa, mistä maksaa.

Vierailija
2/34 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän maissa usein vaan se että se ämpärissä oleva etikkavesi jolla siivotaan on mustaa! Sillä ne lattiat pyyhitään. Kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:12"]

Etelän maissa usein vaan se että se ämpärissä oleva etikkavesi jolla siivotaan on mustaa! Sillä ne lattiat pyyhitään. Kokemus.

[/quote]

Lattiat, keittiötasot, vessan pönttö ja lavuaari. Samalla rätillä ja etikkavedellä. Jopa järjestyksessä vessa, keittiö, lattiat...

Vierailija
4/34 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:12"]Etelän maissa usein vaan se että se ämpärissä oleva etikkavesi jolla siivotaan on mustaa! Sillä ne lattiat pyyhitään. Kokemus.
[/quote]

Kloriittipohjaisia pesuaineita käytössä Etelä-Euroopassa. Ainakin kaikissa niiden maiden (Italia, Espanja, Kreikka) hotelleissa missä itse olen yöpynyt. Ja Suomessa ei tosiaan ole käytössä virallista tähtiluokitusta hotellin tasoa kuvaamaan.

Vierailija
5/34 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu Suomi Hotreciin -> Ei tähtiluokituksia.

Vierailija
6/34 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/13/tahdet-kertovat-hotellien-laadun-vai-kertovatko-sittenkaan

Tässä teille, jotka kuvittelevat majoittuvansa Suomessa tähtiluokiteltuihin hotelleihin. Itselläni on kai käynyt tuuri hotellihuoneiden siisteyden suhteen kun pahin case on ollut pölypallero tuolin alla. Patjoja mulla ei tosin ole tapana käännellä tai siirrellä huonekaluja, joten ei haisuakaan sängyn alla olevasta liasta.

Vierailija
7/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on minusta yleisesti melko heikko siivous hotelleissa. Kun käy jossain etelässä lomilla, yleensä huolellisempi siivous.

Vierailija
8/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa viimeksi. Nordic hotel forum ja piti olla neljän ja plus tähden hotelli.

Vierailija
9/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli todella huonosti siivottu huone aapiskukko-hotelli. Kun siirsin sohvaa, alla oli pölyä ja jotain tahmeaa. Huone haisi pölylle ja tupakalle, vaikka koko hotelli ollut vuosia savuton.

Vierailija
10/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenassa oli vanhoja ruokia sängyn alla, Turku. siitä on monta vuotta aikaa, mutta ei ole omenassa sen jälkeen oltu. 

Vierailija
11/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin synnäriltä potilashotelliin ja olin aivan tyrmistynyt, kun lattialle pudonneen tutin nostin sängyn alta.. Olikohan sieltä ikinä imuroitu! Oksetti ajatuskin, että missä kunnossa ne petivaatteet ja kylpyhuone ovat jos sängyn alta imurointi on liian työlästä.

Jätin kyllä palautetta asiasta.

Vierailija
12/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivojen hytit ne vasta paskasia onkin.Välillä tuntuu, et pitäs olla " kunnon känni" ja ainakin puoleks tajuton et voi siinä nukkua.

Vierailija
13/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite yövyn keskihintasissa hotelleissa eikä niissä oo ollu ikinä valittamista siisteydessä. Toki joissain ollu kylppärit ja/tai käytävät vähän "kulahtaneita", mutta siten ettei siivooja pystyis siihen vaikuttaan.

Vierailija
14/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:43"]

Ite yövyn keskihintasissa hotelleissa eikä niissä oo ollu ikinä valittamista siisteydessä. Toki joissain ollu kylppärit ja/tai käytävät vähän "kulahtaneita", mutta siten ettei siivooja pystyis siihen vaikuttaan.

[/quote]

No riippuu millä silmällä katsoo. viimeksi huone maksoi 115 euroa ja suihkuverho näytti siltä, että oli joku mies purkanut paineensa siihen. Monesti hanojen alustat on putsaamatta. Pölyä on lähes kaikissa joissain paikoin. 

Vierailija
15/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivojen hytit todellakin pahimmat. Oletteko koskaan nostaneet sänkyjen patjoja ja katsoneet, mitä alta löytyy. 

Vierailija
16/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuoneet siivotaan sillä ajatuksella että ne näyttävät puhtaalta ja tuoksuvat sillä aikaa todelliseen siivoukseen ei kerta kaikkiaan onle. Oikeasti ovat törkypesiä enkä suosittele juomaan vessan laseista tai kovasti käpälöimään kaukosäädintä. Asiaa on käsitelty myös täällä http://www.vauva.fi/keskustelu/4385348/ketju/totuus_hotellien_glamourista_lukekaa

T. hotellisiivooja

Vierailija
17/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan enää luota siihen, että hotellihuone olisi siivottu kunnolla ja hygieenisesti. Pahimmat ja näkyvimmät paskat on ehkä pyyhitty pois, mutta siihen se sitten jääkin. Enkä yhtään ihmettele, sillä siivoojilla on tosi vähän aikaa per huone. Heillä on kova kiire, työolot ovat usein ankeat ja palkka on paska, joten ei mikään ihmekään, että työn jälki on mitä on. Ammattiylpeys puuttuu, ja se on ihan ymmärrettävää. Paskalla palkalla ja työehdoilla saa paskan lopputuloksen, oli ala mikä tahansa.

Ja siivoojia saatetaan myös opettaa siivoamaan epähygieenisesti, tästä mulla on omaakin kokemusta. Pidänkin omat tavarat hotelleissa mieluiten matkalaukussa, koska ällöttää ajatella, mitä kaikkea niiltä kalusteiden pinnoilta löytyykään.

Vierailija
18/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:16"]En mä ainakaan enää luota siihen, että hotellihuone olisi siivottu kunnolla ja hygieenisesti. Pahimmat ja näkyvimmät paskat on ehkä pyyhitty pois, mutta siihen se sitten jääkin. Enkä yhtään ihmettele, sillä siivoojilla on tosi vähän aikaa per huone. Heillä on kova kiire, työolot ovat usein ankeat ja palkka on paska, joten ei mikään ihmekään, että työn jälki on mitä on. Ammattiylpeys puuttuu, ja se on ihan ymmärrettävää. Paskalla palkalla ja työehdoilla saa paskan lopputuloksen, oli ala mikä tahansa.

Ja siivoojia saatetaan myös opettaa siivoamaan epähygieenisesti, tästä mulla on omaakin kokemusta. Pidänkin omat tavarat hotelleissa mieluiten matkalaukussa, koska ällöttää ajatella, mitä kaikkea niiltä kalusteiden pinnoilta löytyykään.
[/quote]

Palkalla ole mitään vitun tekemistä sen kanssa että aikaa EI OLE. Sen ehtii huomata jo kahden viikon harjoittelussa. t. Ex-harjoittelija

Vierailija
19/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa, jossa olen töissä, saa yhden huoneen siivoukseen käyttää 7 minuuttia aikaa. Siinä ajassa ei voi tulla täydellisen puhdasta. Johtoporras huohottaa jatkuvasti niskassa, kuinka pitäisi tehdä vain enemmän ja nopeammin. Siivoojat haluavat kyllä tehdä työnsä kunnolla, mutta se on mahdotonta.

Vierailija
20/34 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:16"]En mä ainakaan enää luota siihen, että hotellihuone olisi siivottu kunnolla ja hygieenisesti. Pahimmat ja näkyvimmät paskat on ehkä pyyhitty pois, mutta siihen se sitten jääkin. Enkä yhtään ihmettele, sillä siivoojilla on tosi vähän aikaa per huone. Heillä on kova kiire, työolot ovat usein ankeat ja palkka on paska, joten ei mikään ihmekään, että työn jälki on mitä on. Ammattiylpeys puuttuu, ja se on ihan ymmärrettävää. Paskalla palkalla ja työehdoilla saa paskan lopputuloksen, oli ala mikä tahansa. Ja siivoojia saatetaan myös opettaa siivoamaan epähygieenisesti, tästä mulla on omaakin kokemusta. Pidänkin omat tavarat hotelleissa mieluiten matkalaukussa, koska ällöttää ajatella, mitä kaikkea niiltä kalusteiden pinnoilta löytyykään. [/quote] Palkalla ole mitään vitun tekemistä sen kanssa että aikaa EI OLE. Sen ehtii huomata jo kahden viikon harjoittelussa. t. Ex-harjoittelija

[/quote]

No kyllä mä sen tiedän. Ei kukaan pysty hoitamaan siivoushommia kunnolla näissä nykyaikatauluissa. Mutta onhan se palkkakin aivan onneton, kun ottaa huomioon työn raskauden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme