Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa kertausharjoituskutsuja satamaan nuorille

Vierailija
06.04.2022 |

Puolustusvoimien komentaja sanoi, että kertausharjoituksiin joutuu ennen kaikkea armeijan viime vuosina suorittaneet nuoret, eli varmaan sellaiset 21-27 vuotiaat. Vanhemmista ukoista kutsun saavat esikuntatasolle sijoitetut tyypit, eli vähän korkeammalla sotilasarvolla olevat reserviläiset. Tavoitteena on pelkästään lisätä 20 tuhatta kertausharjoituskutsua lisää, eli alkaa olla aika mukavasti.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2015 saatu Puolustusvoimien kirje on kyllä jossakin tallessa ja avattukin, mutta en enää muista, mainittiinko siinä mitään sodanajan tehtävää. Toisaalta olin miehistötehtävissä, joten tuskin tarvitsevat tällaista vanhaa ei-hopeakettua mihinkään. M46

Muistaisit, jos siinä olisi ollut. Minulla oli kulj-au (kuljetusaliupseeri) Kaverillani luki vaan että kuulut varareserviin. Näitä ei siis kertauteta, eikä sitäkään. Itse kertasin kaksi kertaa kertaamassa ja toimin kuljetusalalla siviilissä. 

Vierailija
42/42 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maassa, jossa siviilit puetaan maastopukuihon vuodeksi, ei ole oikeasti toimintakykyistä armeijaa."

Paitsi että varushenkilöpalvelus on jo vuosikymmeniä ollut ainoastaan 6 kuukautta leppoisaa kasarmilla notkumista vapaine viikonloppuineen. Ajat jolloin armeijassa tehtiin pojista miehiä ovat kaukana takana ja silloin koulutetut ovat jo nostoväkeä.

Itse asiassa sen kuuden kuukauden palveluksen suorittaa yhä vähemmän ja yhä useampi on 9-12 kuukautta (myös miehistötehtävissä on 12 kuukauden pestejä, vaikka ei olisi johtaja, eikä pelkästään kuljettajissa). Miehistölle perustettiin vuoden 2014 vihreiden miesten torjuntaan joukot, joissa miehistö palvelee 12 kuukautta ja ovat kutsuttavissa kertaamaan nopeasti.

Ja armeijassa ei enää simputeta, totta, siellä koulutetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi