Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kertoi miettivänsä yrittäjäksi ryhtymistä

Vierailija
27.09.2015 |

Parhaan kaverin kanssa mietivät pistävänsä yrityksen pystyyn. No eipä siinä mitään, mutta heidän potentiaalinen asiakaskunta on tosi pieni. Nimeä pitäisi saada esille ja se tulee olemaan vaikeaa.

Miten me eletään, jos mies ryhtyy yrittäjäksi? Menee ainakin pari vuotta, että rahaa alkaa virrata edes jos silloinkaan, kun vasta tulosten myötä voi tulla tuloja ja varmasti kun tyhjästä perustetaan niin ne parit ekaa vuotta menee nollalinjalla, koska ei ole mitään valmiina. Säästöjä kummallakaan (miehellä saati kaverilla) ei ole. Kaveri tän lisäksi vielä opiskelee, mutta mies jos perustaa yrityksen niin eihän se saa sitten yhtään työttömyystukea eli putoaa tyhjän päälle.

Luuleeko mies oikeasti, että me voidaan elättää itsemme ja sen lisäksi vielä mahdolliset lapset? Minulla ei ole vakitöitä, enkä varmaan ikinä niitä tule saamaan ja olen osan vuodesta työttömyystuella. Miehen oikeassa ammatissa vielä huonompi tilanne, siksi harkitsee yrittämistä mutta kun olen sanonut millä nykyään tahkotaan tuolla yrittäjäpuolella rahaa, sanoo, ettei halua tehdä sitä.

Tämä vähän tuntuu siltä, että me tullaan elämään minun työttömyystuella/palkalla, silloin kun niitä pätkiä on. Ja jos lapsia hankitaan niin työnantajille olen punainen vaate, eikä minua palkata, kun olen nuori ja kohta teen toisen.

Pelottaa. Tahdon tukea miestä mutta rahatilanne on aivan perseestä ja tuo yritys ei tule parantamaan asiaa.

Mitä hittoa teen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele joku muu ala?

Vierailija
2/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minunko tässä pitää nyt elättää miestä ja perhettä? Lääkäriksi olisi varmaan pitänyt opiskella niin olisi varaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies just laittaa omaa yritystä. Miksi ottaa paineita ennenkuin edes tietää onko siihen syytä?! Anna miehellesi mahdollisuus.

Vierailija
4/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:48"]

Ja jos lapsia hankitaan niin työnantajille olen punainen vaate, eikä minua palkata, kun olen nuori ja kohta teen toisen. Pelottaa. Tahdon tukea miestä mutta rahatilanne on aivan perseestä ja tuo yritys ei tule parantamaan asiaa. Mitä hittoa teen?

[/quote]

Villakoiran ydin. Olet siis syystäkin punainen vaate. 

Vierailija
5/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu toimialasta. Joillakin aloilla investointikustannukset ovat niin pienet, että yritys voi alkaa tuotta nopeastikin. Joillakin aloilla myös jo muutama asiakas riittää. Esim. omalla alallani tehdään vain muutamalle asiakkaalle kerrallaan, yritys on pieni, mutta projektit isoja. Hyvin yleinen on esim. 15000 euron projekti, joka vie n. kaksi miestyöviikkoa. Investointikustannukset ovat tällä alalla pienet, samoin kiinteät kulut. Verojakin voi tarkistaa välillä, jos tuotot jäävät oletettua pienemmäksi. 

Vierailija
6/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskillä sitä rahaa tehdään.

Vierailija
7/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yritys sellainen, että onnistuessaan elättää teidät normaalisti vai onko potentiaalinen mahdollisuus rikastua isosti? Jos joudut elättämään miestä, keskustelkaa miten panoksesi kompensoidaan eli saatko vaikka osan osakkeista tms. 

Jos parhain onnistuminen tarkoittaa vaikka 5 000 e kuukausipalkkaa, ei ole järkeä kitua kahta vuotta tuloitta. 

Vierailija
8/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meinaa perustaa sellaisen yrityksen, että ne projektit on massiivisia useiden kuukausien kestäviä ja vasta sen jälkeen oikeasti alkaa sitä rahaa tulla, jos tuote menee myydyksi. Ap

Vierailija
9/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:03"]Onko yritys sellainen, että onnistuessaan elättää teidät normaalisti vai onko potentiaalinen mahdollisuus rikastua isosti? Jos joudut elättämään miestä, keskustelkaa miten panoksesi kompensoidaan eli saatko vaikka osan osakkeista tms. 

Jos parhain onnistuminen tarkoittaa vaikka 5 000 e kuukausipalkkaa, ei ole järkeä kitua kahta vuotta tuloitta. 
[/quote]

Hyvä jos tulot tulisivat olemaan 600 €/kk sen tuottamisen jälkeen. En suoraan sanottuna usko, että onnistuvat luomaan tuotoksen, jolla tulisi olemaan kattava ostajakunta alussa saati kuukausien kuluttua tuotteen luomisest. Ja vähän pelkään sitä, että tulot saattaa olla 3-10 €/kk siinä alussakin. Ap

Vierailija
10/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi siis saada siipeillä miehesi palkalla työttömänä? Hienoa, hienoa loiset , hienoa.

Yrittäjämiljonääri kävisi siis hyvin, muttei firman aloittaminen?

Vierailija
11/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No estä miestä perustamasta firma? Toki jos ei se muutenkaan työllisty niin firma vois olla ihan hyvä idea :)

Vierailija
12/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:27"]Sinun pitäisi siis saada siipeillä miehesi palkalla työttömänä? Hienoa, hienoa loiset , hienoa.

Yrittäjämiljonääri kävisi siis hyvin, muttei firman aloittaminen?
[/quote]

Olen elättänyt miestä viimeiset kaksi vuotta. Yrityksen perustaminen pistäisi vielä tiukemmalle, kun mies ei saisi mistään tuloja. Ap

Vierailija
13/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:29"]No estä miestä perustamasta firma? Toki jos ei se muutenkaan työllisty niin firma vois olla ihan hyvä idea :)
[/quote]
En haluaisi estää, kun on tämän unelma. Mutta ei kuulosta hyvältä, jos kolme ihmistä elää yhden ihmisen työttömyystuella, kun tahtoisin sen lapsen, vielä kun pystyn saamaan. Jep jep. Ap

Vierailija
14/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palkkaa saan kuukaudessa n. 2000 €, JOS on sattunut niin hyvä tuuri, että olen töissä. Ap

Vierailija
15/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:29"]No estä miestä perustamasta firma? Toki jos ei se muutenkaan työllisty niin firma vois olla ihan hyvä idea :)
[/quote]
En haluaisi estää, kun on tämän unelma. Mutta ei kuulosta hyvältä, jos kolme ihmistä elää yhden ihmisen työttömyystuella, kun tahtoisin sen lapsen, vielä kun pystyn saamaan. Jep jep. Ap
[/quote] meillä eletään 4 henkeä mun työttömyystuella, en silti ota mitään paineita tosta mieheni yrityksestä. Mies toki välillä tekee keikka töitä. Hyvähän se on että mieheni yrittää edes saada tuloja. T 4

Vierailija
16/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:29"]No estä miestä perustamasta firma? Toki jos ei se muutenkaan työllisty niin firma vois olla ihan hyvä idea :)
[/quote]
[/quote] meillä eletään 4 henkeä mun työttömyystuella, en silti ota mitään paineita tosta mieheni yrityksestä. Mies toki välillä tekee keikka töitä. Hyvähän se on että mieheni yrittää edes saada tuloja. T 4
[/quote]
Saanko kysyä, mitä syötte, jos se 600 € riittää? Paljon sääsätöjä? Asutteko vuokralla ja kuinka paljon maksatte siitä? Minua ainakin vituttaa ruveta opiskelun jälkeen köyhäilemään, kun elin siinä uskossa, että kuvittelin elintason paranevan. Siinäpähän mies perustaisi yrityksen, mutta oikeasti pelottaa kuinka pärjätään, jos käy niin, että se lapsikin tässä hankitaan ja minulla ei ole taaskaan työpaikkaa minne mennä ja miehellä tulee pari vuotta nollalinjaa. Ap

Vierailija
17/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yrittäjä saa nollakuukausilta mitään?

Vierailija
18/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yrittäjä voi saada starttirahaa , ensin 6kk sitten mahd toiset 6kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi