Mikäköhän ”vaivaa” ihmistä, joka on vaativassa työssä, mutta käytännönasioiden hoitaminen ei onnistu?
Ystäväni ja työkaverini on vaativassa asiantuntijatehtävässä, mutta samaan aikaan käytännönasioiden hoitaminen on hänelle hyvin vaikeaa ja stressaavaa. Hän mm.aina sanoo kuinka jokin lomake on ”sekava” tms. vaikka mielestäni hyvin yksinkertainen ja kaikille kansalaisille tarkoitettu ja muutenkin hän soittelee jatkuvasti eri asiakaspalveluihin ja kysyy apua (tai sitten kysyy minulta). Tänään hän olisi tarvinnut puhelinoperaattorin asiakaspalvelua, mutta ei löytänyt sitä netistä ja alkoi sitten puhumaan minulle, että niillä ei ole asiakaspalvelua. Olettamukset siis aina todella outoja, kuten tuo, että isolla operaattorilla ei olisi asiakaspalvelua eikä ikinä itse ymmärrä, että ”vika on hänessä”. Minä sitten kaivoin minuutin googlettamisella numeron hänelle ja kerroin mitä sinne kannattaa sanoa, jotta asia tulee hoidetuksi oikein.
Muilla kokemusta vastaavasta? Mikään tyhmä hän ei todellakaan ole, mutta tuntuu kun häneltä puuttuisi jokin ”perusymmärrys” miten asiat yleensä toimivat.
Kommentit (2)
Uupumus. En itse jaksa mitään byrokratiaa vaativan työpäivän jälkeen.
Lievä autismin kirjo.