Kysely äideille: ruokavalio ja pahoinvointi raskausaikana
Jos pahoinvointia ei ollut, valitse vastausvaihtoehdoista lievä pahoinvointi.
Jos oksensit vain muutaman kerran raskauden aikana, valitse myös lievä pahoinvointi.
Kommentit (14)
Mietin tässä, kun kolmas lapsi tulossa ja pahointia ei käytännössä ole, että voisiko sokerittomalla ruokavaliolla olla näin suuri vaikutus. Mitä tuossa lueskelin niin nopeaan vaihtuva verensokeri voi aiheuttaa pahoinvointia, ja sokerihan tunnetusti heilauttelee verensokeria.
-ap
Sen verran monta kertaa olen raskaana ollut, että voin kertoa: Ihan sama, mitä syö tai on syömättä. Aina on paha olo ja oksettaa ja väsyttää. Tyttöä odottaessa enemmän oksetti, vähemmän väsytti, kun taas poikaa odottaessa vähemmän oksetti, mutta kuolemanväsymys. Muunsukupuolista odottaessa oli lievää ajoittaista pahoinvointia ja pientä väsymystä.
typerä kysely
Vierailija kirjoitti:
Sen verran monta kertaa olen raskaana ollut, että voin kertoa: Ihan sama, mitä syö tai on syömättä. Aina on paha olo ja oksettaa ja väsyttää. Tyttöä odottaessa enemmän oksetti, vähemmän väsytti, kun taas poikaa odottaessa vähemmän oksetti, mutta kuolemanväsymys. Muunsukupuolista odottaessa oli lievää ajoittaista pahoinvointia ja pientä väsymystä.
Onko tää ihan tosissaan kirjotettu?🙊
Vierailija kirjoitti:
typerä kysely
Tää ihan vaan siks, ettei vastausvaihtoehtoja tule liikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää ihan tosissaan kirjotettu?🙊
Viimeinen lause oli vähän "kieli poskella" kirjoitettu, muuten totta.
Omalla kohdallani on kolme erilaista raskautta, ja ruokavaliossani on kyllä kaikissa aina ollut lisättyä sokeria Esim. olen melkoinen pulla- ja karamellihiiri, vaikka muute aika terveellisesti syön, enkä ole esim. koskaan ollut ylipainoinen.
Jopas oletkin Sherlock.
Ruokavaliolla ja sokerilla ei ole merkitystä asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani on kolme erilaista raskautta, ja ruokavaliossani on kyllä kaikissa aina ollut lisättyä sokeria Esim. olen melkoinen pulla- ja karamellihiiri, vaikka muute aika terveellisesti syön, enkä ole esim. koskaan ollut ylipainoinen.
En ole myöskään ollut koskaan ylipainoinen, mutta käytin aiemmissa raskauksissa runsaasti sokeria ja oksentelin. Nyt olen ollut vuoden sokerittomalla ja tässä raskaudessa pahoinvointi on lähes olematonta.
-ap
En käsitä tätä yhteyttä verensokerin nousulla ja lisätyllä sokerilla. Kyllä verensokerin saa tehokkaasti nousemaan esimerkiksi monilla hedelmillä tai perunalla. Nopeat hiilihydraatit on laajempi käsite kuin lisätty sokeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole myöskään ollut koskaan ylipainoinen, mutta käytin aiemmissa raskauksissa runsaasti sokeria ja oksentelin. Nyt olen ollut vuoden sokerittomalla ja tässä raskaudessa pahoinvointi on lähes olematonta.
-ap
Usein pahoinvointi on lievempää seuraavissa raskauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apUsein pahoinvointi on lievempää seuraavissa raskauksissa.
Mulla ensimmäisessä raskaudessa oli paha, toisessa tosi paha ja tässä kolmannessa ei ole ollenkaan.
-ap
Kerran ollut raskaana, kerran oksensin koko raskauden aikana. Join lasin vettä aamulla tyhjään vatsaan enkä maitokahvia sokerilla niin kuin yleensä. Lievää pahoinvointia iltapäivisin muutaman viikon, ei oksentelua. Söin kunnon aamupalan, päivällä lähinnä kahvia ja suklaata ja illalla lämmin ruoka. Jäätelöä muutaman kerran viikossa. Tein reilun tunnin reippaan kävelylenkin joka päivä ihan synnytykseen asti. Painoa lisää tuli 10 kiloa, sokerit normaalit koko raskauden ajan. Jälkitarkastuksessa paino sama kuin ennen raskautta.
???