Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI laitatte keittiöön laminaattitasot? Js älkää sanoko hinta, koska nykyään saa edullisesti myös huomattavasti tyylikkäämpiä komposiittitasoja

Vierailija
06.04.2022 |

Itselleni laminaattitasoista on tullut jonkinlainen dealbreaker uudiskohteissa, joita markkinoidaan ”laadukkailla” materiaaleilla yms. ja joissa ei läheskään aina ole mahdollisuutta valita pintamateriaaleja (tai ainakin se mahdollisuus on hyvin rajallinen). Selittäkää siis minulle: Minkä helvetin takia jopa 800-1000.000 euron uudiskämppä pilataan laittamalla sinne laminaattitasot? Tuon hintaluokan kämpän ostaja ei halua laminaattia, mutta toisaalta ei myöskään haluaisi maksaa niiden asennuksesta tai purkamisesta vastavalmistuneessa kohteessa. Laminaateissa ei ole mitään hyvää.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitto maksimoidaan leikkaamalla kuluja kaikesta mitä voidaan. Laminaattitaso säästää sen pari tonnia mutta kun laitetaan kaapin oviin halvempaa, kylpyhuoneet bulkkikamaa ja maalit halvimmasta päästä niin hyvin pian talon arvo on edelleen sama mutta rakennuttaja säästää 20k kustannuksissa.

Vierailija
2/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu kuin graniitti / marmori ovat feikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ja helppohoitoisuus. Aiemmin oli puiset tasot ja vaativat paljon enemmän huolehtimista. 

Vierailija
4/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että uudiskämppien suunnittelijat lukevat palstaa ammattimielessä?

Vierailija
5/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä graniitti/marmori ovat halvan näköisiä, vaikka todellisuudessa ovat kalliita. En halua sellaisia keittiööni.

Vierailija
6/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet katsellut liikaa amerikkalaisia kodin ostajia.

Vierailija
7/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että uudiskämppien suunnittelijat lukevat palstaa ammattimielessä?

Jos laittavat laminaattia, pyörivät tod.näk. myös av:lla.

Vierailija
8/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonallako meinasi joku ostaa " kämpän".?Sinnehän se laminaatti kuuluukin, kämppään.

Ei se oo hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
9/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miks sulla kiinnostaa miljoona asunnot? Oletko ostamassa, tekemässä,välittämässä vai? Jos ostamassa, niin miltsillä tekee kyllä ihan oman ja omannäköiseksi.

Muuten vain jos selailet myyntikuvia, niin antaa olla..

Vierailija
10/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta. Olen itse muuttamassa syksyllä valmistuvaan suht kovan rahan asuntoon, ja kaikessa saa vääntää. Oletuskalusteet ovat järkyttävän halvan oloisia, ja ihan kettuillessani ahneille rakennuttajille tekee mieli syynätä joka asia ja olla hankala ja vaativa asiakas. Mikään ei muutu, jos ei mitään vaaditakaan. Muutostyöt ovat aika hinnakkaita ja rakennuttajat saavat hinnoitella ne oman mielensä mukaan, koska mitään kuluja ei tarvitse avata. Tämä on hemmetin epäreilua, pelkkää sanelua.

Vierailija
11/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Tyylikkäät” laminaatti- ja komposiittitasot keittiöön? Huutonaurua hyvälle huumekämppätunnelmalle.

Vierailija
12/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kahdessa asunnossa laminaatti, ja kyllä se on ollut paras, kun vertaan kiveen tai puuhun, jotka on myös ollut tasoina. 

Vierailija
13/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti nyt sattuu olemaan kätevä ja huoltovapaa materiaali.

Kokemusta puutasosta, joka vaatii valtavasti huoltoa ja kunnossapitoa, pysyäkseen hyvänä ja kauniina.

Samoin kivi, on kova ja pitää ääntä, jos joku putoaa ja lasi ja posliini menee tuhannen nuuskaksi.

Meillä kivitaso muutettiin vuosi sitten laminaatiksi ja on säilössä jossakin ullakolla ja suunnitelma viedä kesäkeittiöön, johon se sopii paremmin kuin sisätiloihin.

Vierailija
14/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain teräs, platina ja kulta on riittävän hyvää minulle.

Vierailija
15/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on parempaa ja kestävämpää. Koettu on jo monta kertaa.

Vierailija
16/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v***u, komposiittitaso 😂😂 Ongelmajätettä!!

Se on kivitaso tai massiivipuutaso, ei mitään muuta.

Vierailija
17/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. Olen itse muuttamassa syksyllä valmistuvaan suht kovan rahan asuntoon, ja kaikessa saa vääntää. Oletuskalusteet ovat järkyttävän halvan oloisia, ja ihan kettuillessani ahneille rakennuttajille tekee mieli syynätä joka asia ja olla hankala ja vaativa asiakas. Mikään ei muutu, jos ei mitään vaaditakaan. Muutostyöt ovat aika hinnakkaita ja rakennuttajat saavat hinnoitella ne oman mielensä mukaan, koska mitään kuluja ei tarvitse avata. Tämä on hemmetin epäreilua, pelkkää sanelua.

Jos uudiskohde, niin sinä itse päätät mitä materiaaleja käytetään ja varattu materiaali hyvitetään tilillesi.

Ja mitä tulee "rakentaja saa hinnoitella miten haluaa" ei kyllä pidä paikkaansa, sillä voit itse tilata mistä kaupasta tahansa materiaalit ja pyydät toimittamaan sen työmaalle. Niin sen tekevät rakentajakin.

Vierailija
18/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komposiittitasot murenee muutaman vuoden päästä niin kuin varastossa pidettyjen kenkien uretaanipohjat. Ehyeksi jää vain se päällimmäinen laminaattikalvo. Mutta sillä voi sitten kätevästi päällystää keittiökaappien hyllyt.

Näin siinä tulee käymään. Ihan niin kuin mirentuvat komposiittiset terassilaudat. (Rikollista edes käyttää lauta nimeä niistä).

Vierailija
19/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uudiskämpästä on kysymys ja huoneiston varaus tehty suunnitteluvaiheessa, laminaattitaso on ollut ostajan toive.

Yleensä tuon tason huoneistot myydään jo suunnitteluvaiheessa ja ostajan kanssa käydään materiaalit läpi ja tehdään muutostyöt.

Itse olen ostanut uudiskohteen, tosin en noin kallista, kun olen köyhä, pelkillä betonipinnoilla ja ilman kalusteita ja koneita ja väliseiniäkin muutettiin.

Vierailija
20/50 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä eroa komposiitti- ja laminaattitasolla on?

Toisessa puupurusta liiman kera puristettu runko. Toisessa muovipurusta liimattu runko.

Molemmissa muoviviilu (se laminaatti) pinnassa?

Vai joku muu ero?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän