Miten saan ystäväni eroamaan?
Ystäväni on naimisissa miehen kanssa, joka muuttuu koko ajan väkivaltaisemmaksi. Viimeisin teko oli niin paha, ysttä ystäväni olisi voinut kuolla. Edelleen hän kuitenkin rakastaa miestä ja haluaa olla tämän kanssa. Ystäväni on lakannut kertomasta väkivallasta niille, jotka ovat käskeneet hänen jättää miehen. Itse saan vielä kuulla, koska olen yrittänyt keskustella asiasta varovaisesti, kehottaen ystävääni ajattelemaan itse. Tämäkään ei ole vielä tuottanut tulosta. Hän ymmärtää kyllä tekojen vakavuuden jollain tasolla, mutta ei silti jostain syystä eroa. Pelkään kovasti ystäväni puolesta. Osaatteko sanoa miten saisin hänet jättämään miehen oman turvallisuutensa tähden?
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:25"]
Nainen on saatu uskomaan ettei kukaan muu huoli häntä tai on uhattu tappaa jos lähtee. Kaverisi kärsii masennuksesta, huonosta itsetunnosta, läheisriippuvuudesta ja kuvittelee olevansa ei-mitään ilman miestä. Hän tarvitsee apua, mutta on aivan varma että itse ansaitsee tuon kohtelun koska mies on aivopessyt hänet. Valitettavasti hänen kuppinsa ei ole vielä vuotanut yli ja suhde jatkuu kunnes naiselta menee henki tai hän tajuaa että lähdettävä on, kumpi sitten tapahtuukin ensin. Sitten jos päättää lähteä on oikeasti hengenvaarassa koska mies kuvittelee omistavansa naisen ja kokee loukkauksena nyrkkeilysäkkinsä lähdön. Näitä on nähty.T: Inhorealisti.
[/quote]
Onko mitään mitä voin tehdä saadakseni ystäväni tajuamaan, että hänen täytyy lähteä?
ap
Jos lapsia niin ilmoitus sosiaaliviranomaisille.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:12"]
Rikosilmoitusta kehiin
[/quote]
Onko sinulla kokemusta siitä, että ulkopuolisen tekemä rikosilmoitus on saanut naisen jättämään miehensä?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:16"]
Jos lapsia niin ilmoitus sosiaaliviranomaisille.
[/quote]
Ei ole lapsia.
ap
Mitä väkivallan tekoja mies on tehnyt
Jos asiasta sanottu moneen otteeseen, sanoisin jo etten enää halua kuulla väkivaltatilanteista. Kamalaahan se on, mutta jos naista on yritetty auttaa ja silti hän valitsee väkivaltaisen miehen, niin kukaan muu ei voi mitään. Luultavasti juttelisin hänen kanssaan ja kertoisin miten kauhealta tuntuu nähdä hänen olotila yms. Mutta jos hän ei halua häntä autettavan, se on hänen valinta. En haluaisi enää kuunnella väkivaltatilanteista, mutta kehoittaisin ottamaan yhteyttä heti jos tarvitsee apua ukosta eroamiseen. Ei ole oikein, että joudut kuuntelemaan tuollaista ja kuitenkaan hän ei halua muuttaa tilannetta. Ihmistä ei voi auttaa, jos hän ei sitä halua.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:24"]
[/quote]
Lyönyt, potkinut, töninyt/kaatanut, kuristanut...
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:24"]
[/quote]
Lyönyt, potkinut, töninyt/kaatanut, kuristanut...
[/quote] miksi? Mistä syystä?
Onko mies aggressiivinen myös lapsille? Onko lapset nähnyt tätä väkivaltaa?
Tehkää lasu apstä tai hänen kaverista. ..
Nainen on saatu uskomaan ettei kukaan muu huoli häntä tai on uhattu tappaa jos lähtee. Kaverisi kärsii masennuksesta, huonosta itsetunnosta, läheisriippuvuudesta ja kuvittelee olevansa ei-mitään ilman miestä. Hän tarvitsee apua, mutta on aivan varma että itse ansaitsee tuon kohtelun koska mies on aivopessyt hänet. Valitettavasti hänen kuppinsa ei ole vielä vuotanut yli ja suhde jatkuu kunnes naiselta menee henki tai hän tajuaa että lähdettävä on, kumpi sitten tapahtuukin ensin. Sitten jos päättää lähteä on oikeasti hengenvaarassa koska mies kuvittelee omistavansa naisen ja kokee loukkauksena nyrkkeilysäkkinsä lähdön. Näitä on nähty.T: Inhorealisti.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:55"]
Onko mies aggressiivinen myös lapsille? Onko lapset nähnyt tätä väkivaltaa?
[/quote]
Heillä ei ole lapsia.
ap