Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okt kehyskunnasta vai kerrostaloasunto läheltä työpaikkoja?

Vierailija
27.09.2015 |

Omistuasunnon osto edessä, perheessä kaksi keskipalkkaista työssäkäyvää ja kaksi alle kouluikäistä lasta, haaveissa vielä kolmas lapsi joskus muutaman vuoden päästä. Realiteetit osoittavat, että omakotitaloon tai edes paritaloon meillä ei ole Helsingissä mitenkään varaa, tuskin Espoossa tai Vantaallakaan. Omakotitaloa voisi siis katsella jostain Tuusulasta, Nurmijärveltä, Järvenpäästä, Hyvinkäältä... Miten te olette ratkaisseet tuon dilemman, väljyyttä ja vapautta asumiseen pitkillä työmatkoilla vai ahtaissa neliöissä asumista, mutta enemmän vapaa-aikaa? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työmatka on vaikka tunnin suuntaansa, tarkoittaa se kymmentä tuntia viikossa, 40 tuntia kuukaudessa ja 440 tuntia vuodessa, jos on keskimäärin kuukauden lomalla. Jos on reilut 18 vuorokautta valmis käyttämään junassa tai autossa istuen pienen lapsen vanhempana, niin mikäpä minä olen estämään. Itse kuitenkin priorisoisin perheen yhteisen ajan ison asunnon edelle, lapset ovat pieniä vain hetken ja ruuhkavuosina tekee muutenkin helposti tiukkaa ilman noin pitkiä matkustusaikoja. 

Vierailija
2/2 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin (ja olen ostanut) kerrostaloasunnon. Siinä on oikeastaan vain hyviä puolia. Ei esimerkiksi tarvitse asua omakotitalossa. Neliöiden ahtaus on kiinni siinä, paljonko ylimääräistä roinaa perheellä on, ja mellä ei ole juuri yhtään. Ihmisethän eivät paljoa tilaa vie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän